.

Beantwoord

Hoe werkt het met vervangende simkaarten?

  • 19 May 2017
  • 3 reacties
  • 120 Bekeken

Houd ik hetzelfde nummer als ik een nieuwe simkaart installeer? Ik heb een simkaart van simyo. Deze werkt niet in buitenland . Nu wil ik ern nieuwe plaatsten . Deze is ook weer van simyo. Blijft mijn nummer het zelfde?
Houd ik mijn contacten ?
icon

Beste antwoord door Jihane 20 May 2017, 14:22

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hi Hanspaula,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat vervelend dat je Simyo simkaart niet werkt in het buitenland. Dat is niet de bedoeling. Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik zie inderdaad dat je een vervangende simkaart besteld en geactiveerd hebt. Je nummer blijft dan precies hetzelfde, dat klopt! Je hoeft je daar dus geen zorgen over te maken. Je contacten hangen af van of je je contacten op je simkaart of op je toestel hebt geplaatst. Hier lees je precies hoe je je contacten overzet op je telefoon. Dan maakt het voor je contacten niet meer uit welke simkaart er in je mobiel zit 🙂 Handig!

Ik heb voor de zekerheid ook nog je optie 'Bellen in/naar het buitenland' (die je kunt vinden op Mijn Simyo onder Instellingen > Netwerkinstellingen) een reset gegeven. Dit houdt in dat ik de instellingen op netwerkniveau vernieuwd heb. Hopelijk kun je hierna wel gebruik maken van je aansluiting in het buitenland. Kon je namelijk niet bellen en sms'en? Of ging het je juist om het internetten? Dan kun je mij dat laten weten en ga ik je daarmee helpen.

Mocht je nu naar het buitenland gaan en merken dat je simkaart het nog steeds niet goed doet, dan raad ik je aan om handmatig een buitenlands netwerk te selecteren via je telefooninstellingen. Werkt het dan nog niet? Dan kun je 't beste je simkaart in een ander toestel plaatsen en andersom. Zo komen we erachter waar de kern van het probleem zich nou bevindt.

Let je er trouwens op dat er in het buitenland andere tarieven gelden dan in Nederland? Alle kosten vallen dan nog buiten de bundel. Hier vind je die tarieven terug. Vanaf 1 juni kun je wel gewoon je bundels gebruiken binnen de EU. Hier lees je daar alles over :)

Laat je me weten of het gelukt is?

Groetjes,
Jihane
Hallo Jihane,

Dank voor je reactie.
Mijn contacten heb ik behouden .
Met mijn vorige simkaart kon ik niks vanuit Groot Brittannië . Vanuit Frankrijk en Spanje alleen bellen en sms en. Vanuit Luxemburg en België lukte alles, ook internetten. Raar he .
Ik heb vorig jaar al bijstand van jullie gehad . Al die opties heb ik toegepast . Zoals handmatig aanbieder zoeken. De simkaart van mijn man doet het prima in mijn toestel in het buitenland . Dus daar ligt het niet aan.
Ik hoop dat deze simkaart werkt. Eerder als op mijn vakantie zal ik er niet achter komen. Dat is dus wel weer lastig . Hopelijk zit ik dan niet 3 weken zonder. Ik ga nl niet naar België 😉.

Groet Paula

Ps zijn de kosten in het buitenland vanaf eind juni hetzelfde als in Nederland ?
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Paula,

Wat fijn dat je jouw contacten nog gewoon hebt. Dat scheelt alweer een hoop gedoe :)

Het is wel erg apart dat je in het ene land meer kon uithalen met je simkaart dan in het andere. Hier zou in principe qua simkaart geen verschil in mogen zitten. Nu is het wel zo dat je in elke land weer op een ander netwerk aangemeld bent. Laten we samen er vanuit gaan dat jouw nieuwe simkaart de oplossing gaat zijn. Zo niet, laat het dan gerust weten. We kunnen altijd nog met je meekijken!

Vanaf 1 juni kun je inderdaad je bundels gebruiken binnen de EU. Hier lees je daar alles over!

Groetjes,
Angela

Reageer