.

Beantwoord

Vervalt mijn fysieke simkaart zodra ik eSIM activeer?

  • 11 June 2020
  • 7 reacties
  • 1282 Bekeken

beste, als ik een e-sim activeer, vervalt dan de simkaart die er in zit? Ik vraag dit want als je een e sim hebt en je koopt een ander toestel dan heb je er niets aan denk ik. En anders kun je nog je simkaart overzetten naar het nieuwe toestel

icon

Beste antwoord door Bas 12 June 2020, 10:14

Bekijk originele reactie

7 reacties

Hoi @MartinL 

 

Het kunststof simkaartje vervalt inderdaad. Het is namelijk niet mogelijk  bij Simyo om 2 actieve simkaarten te hebben met één nummer. 

Voor meer informatie verwijs ik je graag naar deze pagina

Hallo Ray wat moet je dan doen als je een ander toestel koopt?  Moet je dan weer een e Sim aanvragen (die je al hebt)

Als  ik het goed uit m’n hoofd zeg dan is het zo dat als jij op je nieuwe telefoon met esim mogelijkheid je simkaart installeert automatisch die op je oude telefoon wordt gedeactiveerd. 

Dus in theorie zou je dan het zelfde doen doen als met een kunststof simkaart maar dan zonder gehannes met een paperclip / simtray sleuteltje. 

 

 

ja maar ik installeer geen simkaart op mn nieuwe telefoon want ik heb een e-sim, en geen plastic simkaart. Wat dan te doen

Ik vermoed dat ik niet helemaal duidelijk ben / was. 

Hallo Ray wat moet je dan doen als je een ander toestel koopt?  Moet je dan weer een e Sim aanvragen (die je al hebt)

Dan doe je dus dezelfde stappen als de eerste keer waarmee dus esim op je andere toestel gedeactiveerd wordt. Je verhuisd je simkaart (esim) dus van de ene naar de andere telefoon daarmee. 

 

Dus in theorie zou je dan het zelfde doen doen als met een kunststof simkaart maar dan zonder gehannes met een paperclip / simtray sleuteltje. 

Dit was enkel een voorbeeld, ik schreef dus niet dat je een plastic simkaart hebt maar dat het overzetten theoretisch hetzelfde werkt maar dan zonder gehannes. 

Reputatie 6
Badge +6

Hoi MartinL, 

Als je eSIM hebt en je wisselt van toestel dan kun je op het nieuwe toestel een vervangende eSIM aanvragen! Gewoon via onze app, nadat je die op het nieuwe toestel hebt geïnstalleerd :smile:

Heb je hier nog vragen over? Let me know :blush:

Groetjes, 
Bas

@Bas je bent iets vergeten ✅

Bijna maandag, nog even volhouden 😁

Reageer