.

Beantwoord

USB-stick voor sim op laptop ofwel dongel

  • 10 February 2014
  • 3 reacties
  • 1338 Bekeken

Badge
Beste allemaal,
Na veel gedoe heb ik iets van Ernst op dit forum gevonden over het herconfigureren van dongels. Ik begreep er niks van maar heb zoveel mogelijk gedaan wat hij opschreef.
Ik heb nu een simyo abonnement dat via een dongel van Lidl-Duitsland op mijn MacBook




Dit heb ik gedaan:
Dongel erin en er opent een schermpje op mijn scherm met wat keuze mogelijkheden als 'verbinden".
Boven in mijn laptopscherm staat het programma (in mijn geval Mobile Partner) van de dongel. 
Daar is een knop instellingen. Druk dat en dan kies je voor opties.

Einstellungen -> Optionen -> profilmanagement

Profilname: kpn
Klik op NEU
APN klik op dynamisch

Authentifizerung
Zugangsnr: *99# 0612428110
Benutzername: niet ingevuld
Kenwort: niet ingevuld
Authentifizierugsprotocol-Ein....
CHAP of PAP pap aangevinkt maar die andere komt er automatisch bij
Dan op ok gedrukt.

En het werkt al twee weken.
De laptop is een macbook van 2009 en de dongel is een Lidl Deutschland Huawei E 173 van 2011.
Maar op de Macbookpro van 2012 geeft een en ander weer een fout melding Standaard configuratie ontbreekt.

Succes
icon

Beste antwoord door Dries 11 February 2014, 12:55

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 2
Badge +6
Hoi extravacance,

Ik ben een e-mail van je tegengekomen over hetzelfde onderwerp. Daarin geef je aan dat je dongel inmiddels werkt met de simkaart van Simyo. Werkt de dongel niet goed in je Macbookpro van 2012?

Het werken van de simkaart in een dongel wordt technisch wel ondersteund door Simyo, maar wij kunnen helaas geen hulp bieden qua support. Onze simkaarten zijn bedoeld om gebruikt te worden in mobiele telefoons. Mocht je de simkaart wel in je dongel blijven gebruiken, let dan op je dataverbruik. Met een dongel is de kans veel groter dat je sneller door je mb bundel gaat als met je mobiele telefoon.
Badge
Hoi extravacance,

Ik ben een e-mail van je tegengekomen over hetzelfde onderwerp. Daarin geef je aan dat je dongel inmiddels werkt met de simkaart van Simyo. Werkt de dongel niet goed in je Macbookpro van 2012?

Het werken van de simkaart in een dongel wordt technisch wel ondersteund door Simyo, maar wij kunnen helaas geen hulp bieden qua support. Onze simkaarten zijn bedoeld om gebruikt te worden in mobiele telefoons. Mocht je de simkaart wel in je dongel blijven gebruiken, let dan op je dataverbruik. Met een dongel is de kans veel groter dat je sneller door je mb bundel gaat als met je mobiele telefoon.


HOI DRIES,
Nee op de MACBOOK PRO 2012 werkt het niet en we hebben nog geen geestelijke rust 😉 gevonden daaraan te sleutelen. Misschien moeten we met die dongel weer dat spelletje spelen met configureren maar ik vrees dat ik iets doe dat hem ook op de MACBOOK van 2009 niet meer werkt.
Toen we de dongel bij Lidl Duitsland met een Lidl D simkaart kochten en er datategoed op laadden, werkte dat ding op beide computers zonder dat we iets anders hoefden te doen dan een keer die simkaart erin stoppen. 
Groet van Loes
Reputatie 2
Badge +6
Hoi extravacance,

Dat zou heel goed kunnen hoor. Zoals ik al eerder heb aangegeven zijn onze simkaarten daar niet voor bedoeld. Hierdoor zou het mogelijk zijn dat je steeds de instellingen moet veranderen, maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen. Het lijkt er op dat die simkaart van de Lidl wel gemaakt is om in een dongel te gebruiken en dat je voor die simkaart dus niet de instellingen hoefde te veranderen.

Ik denk dat als je toch de simkaart van Simyo wil blijven gebruiken dat je dan zal moeten kiezen voor één van de twee computers. Je zou natuurlijk ook kunnen proberen om de instellingen goed te krijgen voor je Macbook Pro 2012. Weet je al wat je wil gaan doen?

Reageer