.

Beantwoord

SIM kaart ontgrendeld niet, alleen oude provider code werkt, maar geen netwerk. Hoe komt dat?

  • 23 February 2016
  • 3 reacties
  • 297 Bekeken

Badge
Beste Simyo,

Vandaag is mijn nummer overgezet naar mijn (nieuwe) Simyo kaart. Via de e-mail heb ik nieuwe pin code gekregen, die overeenkomt met de code op de site. Bij het invullen van de code, geeft ie aan ''pincode onjuist, probeer opnieuw''. Deze code blijft onjuist, dus ik probeerde de code van mijn oude simkaart (en oude provider), en die werkt wel. Het probleem is alleen dat ik nu niet aangemeld ben bij een netwerk en dus niet kan bellen op sms'en. Mijn mobiel is verder Simlock-vrij. Wat kan ik doen om mijn simkaart daadwerkelijk te ontgrendelen?

Groetjes Andrea
icon

Beste antwoord door Tiury 24 February 2016, 12:31

Bekijk originele reactie

3 reacties

De oude code van je oude provider en oude simkaart werkte wel.. Op je simyo simkaart? Dat vind ik wel heel apart want zo lees ik het.

Is je Simyo simkaart wel geactiveerd?
Badge
De oude code van je oude provider en oude simkaart werkte wel.. Op je simyo simkaart? Dat vind ik wel heel apart want zo lees ik het.

Is je Simyo simkaart wel geactiveerd?



Ik moet mijn topic bijstellen, inmiddels kan ik mijn sim ontgrendelen met mijn Simyo pincode en vervolgens mijn telefoon ontgrendelen met mijn oude nummer. Heb nog steeds geen bereik of een netwerk.

Mijn kaart is geactiveerd.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Andreattt0198xe, welkom op het Simyo forum 🙂.

Wat onhandig dat je in eerst instantie je simkaart niet goed kon ontgrendelen en nu geen bereik hebt. Ik zie dat de overstap wel is gegaan zoals het hoort, echter wel een beetje aan de late kant.

Om te zorgen dat jij verbinding krijgt, heb ik zojuist jouw simkaart opnieuw aangemeld bij het KPN netwerk. Om dit te voltooien, wil ik je vragen om je telefoon voor 15 minuten uit te zetten en je simkaart uit de telefoon te halen. Na 15 minuten zet je het geheel weer in elkaar en start je de telefoon op. Na het invoeren hoort hij weer verbinding te maken met het netwerk 🙂.

Doet je telefoon dit niet automatisch; Zoek dan handmatig naar het KPN netwerk. Weet je niet hoe? Laat ons weten welke telefoon je hebt, zodat ik je hier de instructies voor kan geven 🙂.

Groetjes, Tiury

Bedankt voor je reactie Raytje!

Reageer