.

Beantwoord

Oude simkaart activeren ?

  • 30 March 2014
  • 24 reacties
  • 2204 Bekeken

Badge +1
Beste Simyo,

De eerste standaard simkaart kreeg ik bij mijn nieuwe aanvraag, deze simkaart is nooit geactiveerd geweest omdat er nog nummerbehoud liep, meteen een nano aangevraagd omdat dat toen niet kon bij een nieuwe aanvraag een nano te kiezen voor mijn iPhone 5.

Nu heb ik de oude simkaart uit de envelop gehaald en vroeg mij af of deze nog kon worden geactiveerd, uiteraard met mijn huidige nummer.
Ik vraag dit omdat aangezien ik de simkaart al reeds in bezit heb zo de kosten kan drukken van 5 euro.
Ik heb namelijk de micro sim nodig heb van de sim voor de BlackBerry Q10 en die zit op de oude sim.
icon

Beste antwoord door Kim 1 April 2014, 13:44

Bekijk originele reactie

24 reacties

Badge +1
@ Moderators,

Zou ik via een van de mods via pm de simkaart nummers kunnen doorgeven om de kaartwissel te laten uitvoeren?
Badge +1
Ik heb het idee dat mijn vraag wordt genegeerd 😞
Reputatie 7
Badge +9
De oudste posts worden in het algemeen het eerst beantwoord. Door op je eigen topic te reageren komt hij weer onderaan de wachtlijst te staan en duurt het dus langer totdat een moderator het oppakt! Doorgaans wordt er door Simyo binnen twee werkdagen geantwoord. Via Twitter gaat het sneller.
Badge +6
Beste Simyo,

De eerste standaard simkaart kreeg ik bij mijn nieuwe aanvraag, deze simkaart is nooit geactiveerd geweest omdat er nog nummerbehoud liep, meteen een nano aangevraagd omdat dat toen niet kon bij een nieuwe aanvraag een nano te kiezen voor mijn iPhone 5.

Nu heb ik de oude simkaart uit de envelop gehaald en vroeg mij af of deze nog kon worden geactiveerd, uiteraard met mijn huidige nummer.
Ik vraag dit omdat aangezien ik de simkaart al reeds in bezit heb zo de kosten kan drukken van 5 euro.
Ik heb namelijk de micro sim nodig heb van de sim voor de BlackBerry Q10 en die zit op de oude sim.


Hoi Mooose,

Het is absoluut niet onze bedoeling om je het gevoel te geven dat we je negeren, maar we werken inderdaad van oud naar nieuw, vandaar dat je topic naar boven was geschoven en ik 'm nu pas zie naar aanleiding van je bericht in dit topic.

Ik begrijp absoluut waarom je graag alsnog de eerste simkaart zou willen gaan gebruiken, maar helaas kan de simkaart die je als eerst hebt ontvangen bij je bestelling niet alsnog worden gekoppeld aan je aansluiting, dit in tegenstelling tot wat er gisteren via de telefoon is aangegeven helaas.

Deze simkaart heb je namelijk wel geactiveerd, omdat het niet mogelijk is om een vervangende simkaart aan te vragen zonder eerst de "initiële" simkaart te activeren via Mijn Simyo.

Oftewel, ik kan je helaas niet anders aanraden dan toch een vervangende simkaart te bestellen à €5 via Mijn Simyo, sorry.

@Scotsman, dankjewel voor de uitleg en het meedenken!
Badge +1
Beste Simyo, De eerste standaard simkaart kreeg ik bij mijn nieuwe aanvraag, deze simkaart is nooit geactiveerd geweest omdat er nog nummerbehoud liep, meteen een nano aangevraagd omdat dat toen niet kon bij een nieuwe aanvraag een nano te kiezen voor mijn iPhone 5. Nu heb ik de oude simkaart uit de envelop gehaald en vroeg mij af of deze nog kon worden geactiveerd, uiteraard met mijn huidige nummer. Ik vraag dit omdat aangezien ik de simkaart al reeds in bezit heb zo de kosten kan drukken van 5 euro. Ik heb namelijk de micro sim nodig heb van de sim voor de BlackBerry Q10 en die zit op de oude sim. Hoi Mooose, Het is absoluut niet onze bedoeling om je het gevoel te geven dat we je negeren, maar we werken inderdaad van oud naar nieuw, vandaar dat je topic naar boven was geschoven en ik 'm nu pas zie naar aanleiding van je bericht in dit topic. Ik begrijp absoluut waarom je graag alsnog de eerste simkaart zou willen gaan gebruiken, maar helaas kan de simkaart die je als eerst hebt ontvangen bij je bestelling niet alsnog worden gekoppeld aan je aansluiting, dit in tegenstelling tot wat er gisteren via de telefoon is aangegeven helaas. Deze simkaart heb je namelijk wel geactiveerd, omdat het niet mogelijk is om een vervangende simkaart aan te vragen zonder eerst de "initiële" simkaart te activeren via Mijn Simyo. Oftewel, ik kan je helaas niet anders aanraden dan toch een vervangende simkaart te bestellen à €5 via Mijn Simyo, sorry. @Scotsman, dankjewel voor de uitleg en het meedenken!


Hoi -Kim

Vandaag heb ik wederom gebeld, ik heb de beide simkaart nummers doorgegeven, de eerste simkaart, heb ik nooit gebruikt en zit nog in zijn soort van doosje en smartcard, dus nooit op het netwerk geweest, dit ivm nummerbehoud destijds.

Vandaag wederom de belofte gekregen telefonisch dat dit door de technische dienst zal worden opgelost. Maar helaas... zal verder kijken wat ik ga doen 😞
Badge +6
Hoi Mooose,

O, dat is vreemd dat dat is aangegeven, daar ga ik nog even achteraan wie je hierover hebt gesproken, want ik weet 100% zeker dat het niet mogelijk is.

Ik begrijp overigens dat je de simkaart nooit in een telefoon hebt gehad, maar het activeren gebeurt in onze systemen (toen je 'm activeerde via Mijn Simyo) niet doordat jij de simkaart in een telefoon stopt 🙂
Badge +1
Hoi Mooose,

O, dat is vreemd dat dat is aangegeven, daar ga ik nog even achteraan wie je hierover hebt gesproken, want ik weet 100% zeker dat het niet mogelijk is.

Ik begrijp overigens dat je de simkaart nooit in een telefoon hebt gehad, maar het activeren gebeurt in onze systemen (toen je 'm activeerde via Mijn Simyo) niet doordat jij de simkaart in een telefoon stopt :)

Hoi -Kim,

Dat begrijp ik Kim, zoals je beschrijft mbt activatie, echter heeft de kaart nooit info kunnen verwerken tussen de systemen waardoor deze nog gewoon blanco is, dat is wat ik ermee bedoel.

iPhone 5 is in het water gevallen en heb hiervoor een nieuw toestel moeten kopen, het is een BlackBerry Q10 geworden, dus ik heb niks meer aan de nanosim. Een nieuwe ongebruikte microsim ligt hier een voor me, maar om nou hiervoor een nieuwe te bestellen en 5 euro te rekennen knaagt mij een beetje, aangezien dit best een kosteloze service mag zijn waar ik deze wel heb ervaren bij een ander. Zou het een afgesloten simkaart zijn op het netwerk dan begrijp ik dat, maar dat is in deze niet het geval.

Gisteren is via een teamleider overleg geweest of dit kon met de technische dienst, ik zou geluk hebben want, ze zouden een uitzondering maken.

Toen ik me zorgen begon te maken en het al 17:00 uur was heb ik nogmaals gebeld.
Verder is mij gisteren tot 2x toe dat de technische dienst ermee aan de slag gaat, en alles voor 17:30 uur zou doorvoeren, simkaartnummers hoefde ik niet door te geven omdat ze alles konden zien en nagaan. Er is mij ook bevestigd dat dit verder kosteloos zou zijn. Vanwezge de drukte op die afdeling zou ik geduld moeten hebben.

Vandaag het hele verhaal weer uitgelegd met de vraag waarom mijn nummer niet is overgezet, beide simkaart nummers doorgegegevn en er werdt gemeld dat het vandaag geregeld zou worden, en ik geduld moest hebben, ik zou dan per telefoon of mail op de hoogte worden gehouden, is niet gedaan.

Mischien dat je het terug kan vinden in een history van gister en vandaag, neem aan dat alles wordt genoteerd en opgenomen?
Badge +6
Hoi Mooose,

Ik ben er even ingedoken wat er nu de afgelopen dagen allemaal is overlegd door mijn collega's met supervisors en onze technische afdeling en ben er achtergekomen hoe het nu zit.

De simkaart die je nu hebt dat hàd een afgesloten simkaart moeten zijn (dat is namelijk wat er gebeurt wanneer je een andere simkaart (in jouw geval de nano) activeert), maar op de één of andere manier is er een technische hapering geweest, waardoor deze blokkade niet heeft plaatsgevonden en daarom zal deze micro simkaart alsnog kunnen worden gekoppeld aan je aansluiting, maar dit is dus inderdaad echt een uitzonderingssituatie, waarvan ik überhaupt niet op de hoogte was dat dit mogelijk was.

Ik krijg van onze technische afdeling een seintje wanneer de simkaart gekoppeld is, ik zal het je laten weten wanneer dit het geval is! :)

Sorry voor al de verwarring en het ongemak.
Badge +1
Hoi Mooose, Ik ben er even ingedoken wat er nu de afgelopen dagen allemaal is overlegd door mijn collega's met supervisors en onze technische afdeling en ben er achtergekomen hoe het nu zit. De simkaart die je nu hebt dat hàd een afgesloten simkaart moeten zijn (dat is namelijk wat er gebeurt wanneer je een andere simkaart (in jouw geval de nano) activeert), maar op de één of andere manier is er een technische hapering geweest, waardoor deze blokkade niet heeft plaatsgevonden en daarom zal deze micro simkaart alsnog kunnen worden gekoppeld aan je aansluiting, maar dit is dus inderdaad echt een uitzonderingssituatie, waarvan ik überhaupt niet op de hoogte was dat dit mogelijk was. Ik krijg van onze technische afdeling een seintje wanneer de simkaart gekoppeld is, ik zal het je laten weten wanneer dit het geval is! 🙂 Sorry voor al de verwarring en het ongemak.


Hi Kim,

Super, dank hiervoor! 😃
Badge +1
Hoi Mooose,

Ik ben er even ingedoken wat er nu de afgelopen dagen allemaal is overlegd door mijn collega's met supervisors en onze technische afdeling en ben er achtergekomen hoe het nu zit.

De simkaart die je nu hebt dat hàd een afgesloten simkaart moeten zijn (dat is namelijk wat er gebeurt wanneer je een andere simkaart (in jouw geval de nano) activeert), maar op de één of andere manier is er een technische hapering geweest, waardoor deze blokkade niet heeft plaatsgevonden en daarom zal deze micro simkaart alsnog kunnen worden gekoppeld aan je aansluiting, maar dit is dus inderdaad echt een uitzonderingssituatie, waarvan ik überhaupt niet op de hoogte was dat dit mogelijk was.

Ik krijg van onze technische afdeling een seintje wanneer de simkaart gekoppeld is, ik zal het je laten weten wanneer dit het geval is! :)

Sorry voor al de verwarring en het ongemak.


Hoi Kim,

Wat is de status?
Badge +1
Heb even gebeld, de nano is gedeactiveerd en er staat nu in mijn simyo de microsim alleen staat deze op de status: Geblokkeerd.
Ben nu dus helemaal niet meer bereikbaar en kan niet meer bellen.
Reputatie 2
Badge +6
Hoi Mooose,

Ik heb niet heel goed nieuws. Je oude simkaart kan toch niet gekoppeld worden 😞 De IT-afdeling had de situatie niet goed begrepen. Nu blijkt dat het toch niet kan...

Dat is natuurlijk niet echt duidelijke communicatie. Wij vinden in ieder geval wel dat jij niet die € 5,- hoeft te betalen voor de vervangende simkaart die je zult moeten bestellen. Hopelijk maakt dat het een beetje goed :)

Als je inlogt op Mijn Simyo en naar Mijn Instellingen & Simkaart gaat, kun je een vervangende micro-simkaart aanvragen. Als je dat hebt gedaan, wil je mij dan een bericht sturen? Mag openbaar, maar ook een privébericht. We zullen die € 5,- dan voor je vergoeden :)

We wachten je bericht af. Nogmaals excuses voor de onduidelijkheid over de gang van zaken.
Badge +1
Hoi Mooose,

Ik heb niet heel goed nieuws. Je oude simkaart kan toch niet gekoppeld worden 😞 De IT-afdeling had de situatie niet goed begrepen. Nu blijkt dat het toch niet kan...

Dat is natuurlijk niet echt duidelijke communicatie. Wij vinden in ieder geval wel dat jij niet die € 5,- hoeft te betalen voor de vervangende simkaart die je zult moeten bestellen. Hopelijk maakt dat het een beetje goed :)

Als je inlogt op Mijn Simyo en naar Mijn Instellingen & Simkaart gaat, kun je een vervangende micro-simkaart aanvragen. Als je dat hebt gedaan, wil je mij dan een bericht sturen? Mag openbaar, maar ook een privébericht. We zullen die € 5,- dan voor je vergoeden :)

We wachten je bericht af. Nogmaals excuses voor de onduidelijkheid over de gang van zaken.


Beste Dries,

Dank voor de geboden oplossing!

Ik heb inmiddels de microsimkaart aangevraagd, kun je dat nagaan of dit goed is gegaan?

Zal de nieuwe microsimkaart morgen in mijn bezit zijn?
Reputatie 2
Badge +6
Beste Dries,

Ik heb je een PB gestuurd


Hoi Mooose,

Ik heb je PB gezien en beantwoord. De € 5,- kosten voor je vervangende simkaart heb ik gecrediteerd. Je ontvangt de simkaart met 2 werkdagen :)

Zou je willen laten weten als je de simkaart hebt ontvangen en geactiveerd?
Badge +1
Beste Dries,

Ik heb je een PB gestuurd


Hoi Mooose,

Ik heb je PB gezien en beantwoord. De € 5,- kosten voor je vervangende simkaart heb ik gecrediteerd. Je ontvangt de simkaart met 2 werkdagen :)

Zou je willen laten weten als je de simkaart hebt ontvangen en geactiveerd?


Ok, zal het laten weten.
Badge +8
Hoi Mooose,

Hij is vanochtend vroeg verzonden, zie ik. Morgen heb je hem dus zeker in huis.
We horen het van je,

Groetjes, Charlene
Badge +1
Hoi Mooose,

Hij is vanochtend vroeg verzonden, zie ik. Morgen heb je hem dus zeker in huis.
We horen het van je,

Groetjes, Charlene


Hoi Charlene,

Na ontvangst van de simkaart dien ik deze via MijnSimyo -> Mijn instellingen en simkaart-> Activeren simkaart, te activeren.

Echter zie ik "Activeren simkaart" niet staan.

Wat ik zie is:
Blokkeer simkaart
Opvragen simkaartnummer, pin- en pukcode
Aanvragen vervangende simkaart
Aanvragen nummerbehoud

Of zal dit morgen weer anders zijn?
Badge +8
Hoi Mooose,

Ik zie hier dat je simkaart sinds 5-4-2014 18:24 actief is. Heb je het alsnog gevonden? Of is dit op een ander manier toch nog gelukt?
Ik hoor het graag van je 🙂

Groetjes,
Charlene
Badge +1
Hoi Mooose,

Ik zie hier dat je simkaart sinds 5-4-2014 18:24 actief is. Heb je het alsnog gevonden? Of is dit op een ander manier toch nog gelukt?
Ik hoor het graag van je :)

Groetjes,
Charlene

Hoi Charlene,

Het is inderdaad gelukt, kreeg een banner te zien met "Nieuwe simkaart ontvangen, activeer hier" dit gedaan en is in enkele minuten overgezet.

Bedankt voor alle goede services en nazorg, het is allemaal goed gekomen.
Reputatie 2
Badge +6
Hoi Charlene,

Het is inderdaad gelukt, kreeg een banner te zien met "Nieuwe simkaart ontvangen, activeer hier" dit gedaan en is in enkele minuten overgezet.

Bedankt voor alle goede services en nazorg, het is allemaal goed gekomen.


Hoi Mooose,

Wat fijn dat het is gelukt 🙂 Graag gedaan en veel plezier met je nieuwe simkaart!
hallo allemaal,

ik weet niet of ik het hier moet vragen maar, een tijdje terug had ik een nieuwe sim kaart(micro) aangevraagd voor mijn nieuwe mobiel. Ik kon van mijn nieuwe mobiel maar 2 weken genieten want het was uit mijn broekzak gevallen toen ik aan het fietsen was. Het is nu onbruikbaar en dus ook de micro simkaart. Gelukkig heb ik nog mijn oude mobiel met een normale simkaart alleen die is geblokkerd. Kunnen jullie die deblokkeren of moet ik weer 5 euro uitgeven aan een nieuwe simkaart?

met vriendelijke groeten Coen
Badge +8
Hoi Coenno,

Je oude simkaart is onbruikbaar geworden op het moment dat je de microsimkaart hebt geactiveerd. Maar je microsimkaart, is die niet als combisim gekomen? Dan kun je die namelijk terugklikken in de vorm van de standaard sim en dan kun je hem als standaard simkaart gebruiken.
Als je dat randje niet meer hebt, dan zul je inderdaad weer een vervangende simkaart moeten bestellen op Mijn Simyo.

Heb ik je vraag hiermee beantwoord?

Groetjes,
Charlene
Hoi Coenno,

Je oude simkaart is onbruikbaar geworden op het moment dat je de microsimkaart hebt geactiveerd. Maar je microsimkaart, is die niet als combisim gekomen? Dan kun je die namelijk terugklikken in de vorm van de standaard sim en dan kun je hem als standaard simkaart gebruiken.
Als je dat randje niet meer hebt, dan zul je inderdaad weer een vervangende simkaart moeten bestellen op Mijn Simyo.

Heb ik je vraag hiermee beantwoord?

Groetjes,
Charlene

bedankt charlene voor antwoorden, helaas heb ik dat randje al weggegooid dus ik moet weer een nieuwe simkaart bestellen.
Reputatie 5
Badge +11
Helaas, het is niet anders...

Reageer