.

Beantwoord

Nano simkaart past niet in mijn nieuwe samsung s9. Wat nu?

  • 9 September 2018
  • 11 reacties
  • 2061 Bekeken

Ik ben al jaren simyo klant en heb nu een andere nano simkaart nodig voor mijn samsung galaxy s9 want de simkaart past niet helaas. hoe weet ik zeker dat een nieuw geleverde kaart wel zal passen?
Verder vind ik het niet reeel dat er voor een vervangende nano simkaart 5 euro moet worden betaald.
Kan mij een nieuwe geleverd worden?

gr. Astrid.
icon

Beste antwoord door Jihane 10 September 2018, 15:50

Bekijk originele reactie

11 reacties

Als je nu echt een nano simkaart hebt zou deze gewoon moeten passen.

Verder vind ik het niet reeel dat er voor een vervangende nano simkaart 5 euro moet worden betaald.


Waarom vind je dat niet reëel?
Nee past echt niet, misschien omdat het een oudere simkaart is? Ik weet het niet, heb daar geen verstand van.

Ik vind dat als je een abonnement hebt dat de simkaart beschikbaar moet worden gesteld, je betaald immers al abonnementsgeld.
Hoi Astrid Janssen - Astrid.

Je hebt toch niet geprobeerd om de simkaart in de SD houder te plaatsen?
Je hebt geprobeerd om hem op de juiste manier te plaatsen?
In principe zou een nano sim in de nanohouder moeten passen.

Bij aanvang abbo is je een simkaart ter beschikking gesteld, die heb je steeds gebruikt. Voor een vervangende simkaart worden kosten gemaakt en die worden doorberekend.

De simkaart die verzonden wordt is een 3-in-1...
Standaard, micro, nano.
Groot, kleiner, nog kleiner dus de kleinste uitdrukken.

Een eenvoudige manier om erachter te komen of een andere 3-in-1 wel past kun je eenvoudig bijvoorbeeld een Hema prepaid halen, deze kost een euro, dan weet je direct of een andere nano past.

Omdat je al langer Simyo klant bent is het de moderator die beslist over de kosten of er iets mogelijk is dus even wachten met bestellen en zijn/haar reactie afwachten, voor zover je dit kanaal blijft gebruiken.
Dank je voor uitgebreide uitleg.

Nee ik heb de juist plek geprobeerd.
Kaartje lijkt mij micro formaat te zijn, volgens mij is die ongeveer 5 jaar oud, zolang heb ik in elk geval een simyo abonnement. Ook zit er verder geen breeklijntjes meer in, had simyo 5 jaar geleden ook al die 3 in 1 kaartjes?
Reputatie 7
Badge +9
5 jaar terug waren er volgens mij nog geen 3-in-1 simkaarten, die kwamen iets later pas.

Eind 2012 kwamen de eerste mobieltje met nano-simkaart pas uit. Daarna had Simyo eerst nog een tijdje micro en nano simkaarten apart en daarna kwam pas 3-in-1.
Ok dat zou e.e.a. verklaren.
Dank je.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Astrid,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat zonde dat je simkaart niet meer in je toestel past! Zoals eerder is uitgelegd, zijn de oudere simkaarten geen 3-in-1 simkaarten. Het kleinste formaat is dan een micro, terwijl jij een nano nodig hebt! Normaliter kost een simkaart € 5,-, wat geheel redelijk is en zeker voordelig is in vergelijking met andere providers. Toch wil ik jou, omdat je zo lang klant bent, een gratis simkaart toesturen. Ik heb dat nu voor je gedaan - jij hoeft geen actie te ondernemen. Over enkele dagen krijg je een splinternieuwe 3-in-1 simkaart door je brievenbus. Na het activeren kun je 'm meteen gebruiken! En geen zorgen, bij de simkaart worden ook instructies over activatie geleverd :)

Heb je hier nog vragen over?

@ Ray, Friesian en Groentjuh, dank voor het meedenken heren!

Groetjes,
Jihane
Dank je Jihane, dit is de service die ik gewend ben van Simyo, TOP.
Nu kan ik weer mooi verder de komende jaren.

Gr. Astrid.
Hoi Astrid.

Zorg je er wel voor dat voordat je de ontvangen simkaart activeert dat je een backup hebt van je contacten? Dat scheelt een hoop, je wilt ze niet kwijtraken. Bij activatie vervalt de oude simkaart en daarmee ook de contacten
(Edit) als ze op de simkaart staan.

En afhankelijk van de telefoon die je eerst had kun je de chatgeschiedenis van Whatsapp heel gemakkelijk backuppen als je dat wilt.
Ok dank je voor de tip Friesian.
Reputatie 6
Badge +5
Hi Astrid,

Namens Jihane hartstikke graag gedaan! Met dit nieuwe kaartje kan je inderdaad een aantal jaren door 🙂 Zeker als je de tips van Friesian meeneemt. Mochten de contacten inderdaad overgezet moeten worden, kan je hier het volgende blog voor gebruiken.

Bedankt voor je reactie, Friesian!

Groetjes,
Niels

Reageer