.

Beantwoord

Mijn nieuwe simkaart werkt niet, wat nu?

  • 25 August 2016
  • 9 reacties
  • 443 Bekeken

Hallo,

Ik ben sinds gisteren klant bij jullie, en mijn nummer is gisteren (24-8) overgezet van Hollandsnieuwe naar Simyo. Echter, mijn simkaart werkt niet. Ik heb de simkaart gedeblokkeerd met de code, maar hij vindt geen netwerk. Ik ben dus niet bereikbaar en zit in het buitenland op het moment, dus kan de klantenservice ook niet bereiken. Geen fijne eerste ervaring met jullie netwerk!

Kunnen jullie mij helpen?

Vriendelijke groet,
Fleur
icon

Beste antwoord door Jihane 26 August 2016, 15:38

Bekijk originele reactie

9 reacties

Waarom krijg ik geen antwoord? Inmiddels ben ik al 5 dagen onbereikbaar en jullie klantenservice is niet te bereiken vanuit het buitenland
Reputatie 5
Badge +6
Hey Fleur,

wat vervelend dat je geen verbinding hebt.
Weet je zeker dat er wel goede netwerken zijn. En werkt een andere sim kaart in je telefoon wel?
als je handmatig wil kijken naar beschikbare netwerken ga dan naar
Instellingen>meer>mobiele netwerken>mobiele providers als je aan de onderkant geen netwerken ziet dan zijn er gewoon geen netwerken of herkent je telefoon het niet.
zijn er wel netwerken probeer dan is op automatisch te klikken en kijk of hij dan wel verbind.

Groet Paul.
Hi Paul, dankjewel voor de reactie. Andere simkaarten werken wel in mijn telefoon, de simkaart van Simyo doet het vanaf het begin al niet. Mijn telefoon vindt geen andere netwerken, ook al ben ik in grote steden (Rome). Moet ik om simyo te gebruiken mijn instellingen veranderen oid? Het kan toch niet zijn dat de simkaart vanaf het begin al defect is?

Bedankt voor je hulp,

Groet,
Fleur
Reputatie 7
Badge +9
Als je een Simyo simkaart in het buitenland wilt gebruiken, moet je de optie "bellen naar en in het buitenland" aanzetten op Mijn Simyo. Er is een aparte instelling voor mobiel internet in het buitenland.
Beste Scotsman, dat heb ik gisteren al gedaan, helaas zonder resultaat. Enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?
Hoi Fleur,

Welkom op het Forum. Medewerkers van Simyo, te herkennen aan het feit dat zij hier Moderator zijn, reageren doorgaans binnen een werkdag. Verder kun je wel een sneller antwoord verwachten van een andere klant zoals bijvoorbeeld PaulH en ik zei de gek.

Wat ik je wil vragen is het volgende.

1. Is de Simkaart geactiveerd? Zo nee, dan ga je naar je MijnSimyo - instellingen - simkaart om je Simkaart te activeren.

2. Heb je de buitenland opties aan staan op je MijnSimyo? Zo nee, dan ga je naar je MijnSimyo - instellingen - netwerkinstellingen om deze aan te zetten.

3. Staat (data) roaming aan op het toestel? Zo nee, dit doe je via de netwerkinstellingen op je telefoon.

Heb je na één van de 3 vragen iets aangepast, zet je toestel dan even uit voor een minuutje of 10 alsvorens je hem weer aan zet.

Hoor graag of het heeft geholpen.

Edit: Simyo kun je vanuit het buitenland bellen.. Dat kan via +31202003007 of 0031202003007. Het tarief voor bellen vanuit het buitenland is afhankelijk van de zone waarin je bent.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Fleurdh,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat vervelend dat je niet bereikbaar bent in het buitenland! Ik kan me goed voorstellen dat je daarvan baalt. Ik heb je aansluiting erbij gepakt en een reset uitgevoerd op je buitenlandoptie. Wil jij je telefoon een kwartiertje uitzetten en daarna weer aan doen? Hopelijk kun je dan weer gewoon bellen, SMS'en, en alles ontvangen.

Als dat niet werkt, wil ik je vragen om je Simyo simkaart in een andere telefoon te proberen. Werkt 'ie daar wel in?

Ik ben benieuwd! Hou je me op de hoogte?

@ PaulH, Scotsman en Raytje; Dank voor de reacties, heren!

Groetjes,
Jihane
Beste Jihane, de reset heeft gewerkt! Helemaal super, dankjewel! En dank aan de rest voor het meedenken en voor jullie hulp.

Groet,
Fleur
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Fleurdh,

Wat fijn dat je probleem is opgelost! Graag gedaan namens Jihane ;)

Als je nog andere vragen hebt, dan weet je ons te vinden.

Groetjes,
Sean

Reageer