.

Beantwoord

Kan ik mijn contactpersonen van mijn vorige simkaart af halen als mijn nieuwe simkaart al geactiveerd is?

  • 21 March 2017
  • 9 reacties
  • 871 Bekeken

Ik heb mij 4G Sim reeds geactiveerd maar vergeten mijn contactpersonen van de oude sim af te halen. Hoe kom ik aan de pukcode van mijn oude 3G Sim?
icon

Beste antwoord door Samantha 22 March 2017, 15:35

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 7
Ja, dat is een lastige. De PUK-code staat in je Mijn Simyo, maar dan alleen van je huidige actieve simkaart. Maar deze staat ook op het kaartje waar je de simkaart uit hebt gedrukt. Heb je dat kaartje nog?

Maar waarom een PUK-code? De PUK-code heb je alleen nodig als je simkaart hebt geblokkeerd door meermaals je pincode foutief in te geven. Heb je je simkaart geblokkeerd? Indien dat niet het geval is, kun je met je sim-pin nog je simkaart benaderen.
Badge +7
Hoi Ronco,

Welkom op het Simyo forum :)

Oei, dat is niet zo fijn! Op het moment dat je je nieuwe simkaart activeert, wordt je oude simkaart automatisch inactief. Je kunt deze niet meer gebruiken. Ik heb daarom vervelend nieuws voor je: het is niet meer mogelijk om de contactpersonen van je oude simkaart te halen.

Wij kunnen de pukcode van je oude simkaart ook niet meer terughalen. Zelfs al zou je deze pukcode nog ergens vinden, je kunt je simkaart hiermee niet ontgrendelen in je telefoon. Dit om de simpele reden dat je simkaart inactief is, en je telefoon hem daarom niet meer herkent.

Ik raad je daarom aan om in de toekomst je contacten ook op je telefoon op te slaan. Al denk ik dat dit je niet snel nog een keer gaat gebeuren.

Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?

Groetjes,
Samantha

@RicoK, heel erg bedankt voor je hulp 🙂
Hallo Riko, bedankt voor je feedback. Ik heb contact opgenomen en door Simyo werd mij duidelijk te kennen gegeven dat de oude kaart niet meer actief was en ook niet meer geactiveerd kon worden. Alles dus opnieuw invoeren.
Ik heb er niet meer aan gedacht. Simyo zou dat met het opsturen van haar nieuwe 4G kaartjes wel eens kunnen vermelden.
Toch hartelijk bedankt.
Gr.
Ronco
Ronco, wanneer je dat niet wist had je het ook mogen vragen op het forum. Ook dan zou je een antwoord krijgen die jou hielp. 🙂 Dus bij twijfel niet inhalen.....bij twijfel vragen...🆒
Reputatie 7
Ik heb altijd gedacht dat je simkaart ten alle tijden benaderbaar bleef, maar dat deze niet gebruikt kon worden.
Ik heb altijd gedacht dat je simkaart ten alle tijden benaderbaar bleef, maar dat deze niet gebruikt kon worden.
Dat klopt voor wat betreft als er contacten op staan. Maar de pin en dus ook pukcode verschaft toegang tot het netwerk. Is de sim komen te vervallen zou dit dus niet meer zo zijn....:?

Ik vraag me dus af of de oude sim nog wel benaderbaar was met de telefoon qua contacten, of dat de TS geprobeerd heeft....
Reputatie 7
Maar zoals Samantha aangeeft kunnen dus ook niet meer de contactpersonen op de oude simkaart worden geraadpleegd..... Ik dacht dat wel altijd mogelijk was.
Reputatie 7
Badge +9
Als het een Samsung telefoon is die gesynchroniseerd is met je Gmail account zijn de contacten wel terug te halen via je telefoon opnieuw te laten synchroniseren.
Badge +7
Hoi iedereen,

Ik snap dat hier onduidelijkheid over is. Als je een nieuwe simkaart activeert, komt je oude te vervallen. Deze kan geen verbinding meer maken met het netwerk. Dit heeft in principe geen invloed op het wel of niet overzetten van je contacten. Wat hier wel invloed op heeft, is dat je op dat moment ook je pin en pukcode niet meer kunt gebruiken. Hierdoor kun je de simkaart niet meer in je telefoon ontgrendelen, waardoor je ook niet meer bij je contacten kunt.

Natuurlijk zijn er nog andere mogelijkheden om je contacten eventueel terug te halen. Dit kan alleen niet meer via je simkaart.

@Ronco, Ik kan me voorstellen dat je het jammer vindt. Ik ga je feedback doorgeven aan de afdeling die hierover gaat. Bedankt!

Groetjes,
Samantha

Reageer