.

Beantwoord

Locked SIM. Hoe unlock ik de simkaart?

  • 24 August 2015
  • 4 reacties
  • 3058 Bekeken

Badge
Beste Simyo,

Helaas is mijn SIM kaart gelocked nadat ik mijn SIM code drie verkeerd heb ingevoerd. Dit is zeer raar, aangezien ik mijn code opgeschreven heb, en dus goed heb ingevoerd. Hoe kan dit gebeuren?

Daarnaast zegt mijn telefoon dat na het invoeren van de PUK code dat de PUK code incorrect is. Hoe kan dit, deze code veranderd toch niet en staat toch in Mijn Simyo?

Ik hoor graag van jullie,
Dirk
icon

Beste antwoord door Tiury 25 August 2015, 14:27

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Goede morgen Drique,

Welkom op het Simyo Forum!

Het lijkt er wel op dat er iets mis is met je toetsenbord of sim-kaart.

Het lijkt me goed dat je het toestel een reset geeft, sim-kaart en (indien mogelijk) batterij verwijderen, ook kabel externe voeding indien aangesloten.
Wacht enkele minuten en plaatst de sim-kaart, eventueel de batterij en externe voeding weer terug en probeer opnieuw via de PUK code de telefoon te starten.

Laat je even horen of het gelukt is?
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Drique,

Ik zie helaas dat je al sinds de 23e geen verbruik hebt gemaakt, dus ik vrees dat de bovenstaande tip niet heeft geholpen. De status van je simkaart stond aan deze kant ook niet goed, dus dat heb ik meteen rechtgezet voor je. Zou je eens opnieuw willen inloggen op Mijn Simyo? Je ziet hier nu als het goed is een andere pin/pukcode staan. Deze heb je overigens ook per e-mail gehad op 11-08.

Laat je me weten of het nu wel is gelukt om de telefoon te ontgrendelen?

Groetjes, Tiury

Bedankt voor de tip Franswon!
Badge
Hallo Tiury,

Bedankt voor het rechtzetten van mijn PUK code. Dit is overigens niet de eerste keer dat dit gebeurd is. Begin deze maand heb ik een nieuwe SIM kaart moeten bestellen, omdat mijn PUK code ook al niet overeen kwam met die in Mijn Simyo.

Zou ik hier mijn 5 euro van terug kunnen krijgen, aanzien nu blijkt dat dit om een onvolledige actie vanuit jullie betreft?

Groeten,
Dirk
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Drique,

Fijn om te horen dat dit heeft geholpen 🙂. Ik weet niet waarom je PUK code destijds niet goed was en niet of dit op dezelfde manier opgelost had kunnen worden. Ondanks dat is het niet kloppen van je PUK code geen reden om zelf een nieuwe simkaart aan te vragen, dus daarom ben ik het eens met de tegemoetkoming. Ik heb deze direct gecorrigeerd op je volgende factuur 🙂.

Heb je hier nog verdere vragen over?

Groetjes, Tiury

Reageer