.

Beantwoord

iPhone verloren. Sim blokkeren of kan ik dat beter niet doen?

  • 21 August 2018
  • 6 reacties
  • 322 Bekeken

Badge
Hallo,

Ik heb mijn iphone verloren en vraag me nu af of ik de sim direct moet blokkeren. Als ik deze blokkeer kan ik mijn toestel dan nog wel bellen? Of is dat niet meer mogelijk als ik blokkeer?
icon

Beste antwoord door Groentjuh 21 August 2018, 19:58

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Het blokkeren beschermt jou tegen misbruik van jouw aansluiting. Als de dief GBs gaat downloaden of allemaal servicenummers gaat bellen, dan ben jij daar verantwoordelijk voor. Die hoge rekening komt bij jou terecht.

Zodra je jouw simkaart blokkeert, kan de simkaart geen gebruik meer maken van jouw aansluiting. Bellen, gebeld worden, SMSen sturen, SMSjes ontvangen en internetten kan dan niet meer. Je kunt je simkaart ook weer deblokkeren, maar meestal moet je daarna eerst je mobiel herstarten om de verbinding weer te herstellen.
Badge
ok klinkt wel duidelijk. Ik ga toch maar blokkeren
Reputatie 6
Badge +4
Hi jamyfun1,

Wat balen zeg dat je jouw iPhone bent kwijtgeraakt, hopelijk vind je hem nog terug of heb je snel een vervangende telefoon.

Eigenlijk geeft Groentjuh al het juiste antwoord op je vraag. Je kunt na het blokkeren van je simkaart niet meer bellen naar je eigen telefoon, wel voorkom je zo vervelende verrassingen. Mocht je jouw telefoon niet terugvinden, stuur me dan even een privéberichtje dan zorg ik dat je een nieuwe simkaart krijgt zodat je weer snel aan de slag kunt.

Laat je het weten als je nog vragen hebt?

Dank voor het meedenken Groentjuh! :)

Groetjes,
Thomas
Badge
hallo

Ik heb mijn iphone terug, eerlijke vinder dus!
Kunnen jullie de sim kaart weer deblokkeren? Ik las dat een beheerder dat kan.
Groet
Reputatie 7
Badge +9
Als het goed is, kun je op deze pagina een optie vinden om je simkaart te deblokkeren. Kun je daarmee verder?

Goed om te horen dat je je iPhone weer terug hebt!
Reputatie 4
Badge +3
Hoi jamyfun1,

Ah, fijn dat je je Iphone terug hebt! Ik zie dat je de simkaart ondertussen al hebt gedeblokkeerd. Dat is mooi! Je bent weer bereikbaar.

Mocht je nog vragen hebben, weet je ons te vinden!

Groetjes,
Ashweeta

Reageer