.

Beantwoord

Ik heb een nieuwe simkaart gekregen die op 4G kan. Ik gebruik geen 4G. Moet ik deze dan nog activeren?


Vandaag heb ik (ongevraagd) een nieuwe simkaart ontvangen die het mogelijk maakt om van het 4G netwerk gebruik te maken.
Aangezien ik met mijn Simyo abo alleen bel (en gebeld word) heb ik op dit moment geen behoefte aan 4G.
Moet de nieuwe sim kaart toch nu worden geactiveerd of kan ik wachten totdat ik 4G ga gebruiken?
icon

Beste antwoord door Samantha 16 March 2017, 11:46

Bekijk originele reactie

16 reacties

Je hoeft de simkaart niet te activeren als je hem niet nodig hebt.

Wat ik alleen erg raar vind is dat je zegt dat je ongevraagd een simkaart toegezonden hebt gekregen. Simkaarten kun je bestellen via je eigen MijnSimyo pagina en kosten 5 euro. Simyo zal ze nooit zomaar ongevraagd toe zenden. Er zal dus een reden moeten zijn waarom jij er 1 hebt gehad.

Ps. een forum naar waarin Simyo staat mag niet. Simyo zal dit aanpassen.
@S-User

Ter aanvulling, je mag de nieuwe simkaart uiteraard wel activeren. Je beschikt dan voor je telefoon over de nieuwste simkaart. En gebruik je alleen bel-sms dan is het voldoende om internet UIT te zetten op MijnSimyo.
Wat je doet hangt niet af van 4G maar van wat jij wilt. 🙂
Badge
Ik heb ook een nieuw simkaartje ready voor 4G gekregen Mijn telefoon is niet geschikt denk ik voor 4G Werkt die dan wel als ik deze in mijn fhone doe??
De sim werkt ja, in je foon.
De telefoon pakt de hoogste snelheid, als jouw telefoon ten hoogste 3G ontvangt pakt hij die automatisch.
Ik ga er vanuit dat je weet dat de simkaart geactiveerd moet worden.
Ik verneem zojuist dat er klanten zijn die een simkaart hebben van 8 jaar of ouder en dat deze van Simyo een nieuwe simkaart hebben gekregen. Je hoeft hem niet te activeren maar mocht je gebruik van 4G willen maken dan werkt het niet met je oude simkaart. Activeren is dan wel aan te raden.
Badge +7
Hoi Boogie,

Welkom op het Simyo forum! Ik heb zojuist je forum username aangepast, omdat het niet toegestaan is om Simyo in je username te gebruiken. Dit omdat we graag verwarring bij klanten willen voorkomen. Als je graag een andere naam wilt, wil je me dan een privébericht sturen? Ik pas dan graag je username aan.

Wel fijn dat je dit even navraagt. We hebben voor klanten die al ruim 8 jaar klant bij ons zijn, en al die jaren nooit een nieuwe simkaart hebben aangevraagd, gratis een nieuwe simkaart opgestuurd. Dit komt omdat zij nog oude simkaarten hadden die niet geschikt zijn voor 4G. Een beetje zonde als je wel graag gebruik wilt maken van 4G.

Ik begrijp dat jij geen gebruik maakt van 4G. Toch heeft deze nieuwe simkaart nog een paar andere voordelen boven je huidige simkaart. Je hebt nu van ons een 3-in-1 simkaart gekregen. Als je ooit een telefoon krijgt die om een kleinere maat simkaart vraagt, kun je deze maat heel eenvoudig uit je simkaart drukken. Daarnaast is je nieuwe simkaart NFC geschikt. Dit komt van pas als je bijvoorbeeld met je mobiele telefoon wilt betalen. Lees hier meer informatie over onze nieuwste Simyo simkaarten.

De keuze of je je nieuwe simkaart gebruikt, ligt helemaal bij jou. Je hoeft hem niet te activeren. Zolang je je nieuwe simkaart niet activeert, kun je je huidige simkaart zonder problemen blijven gebruiken. Je kunt alleen niet op 4G. Let er wel op dat als je je nieuwe simkaart wilt activeren, je dit binnen 2 maanden doet. Daarna is het niet meer mogelijk om hem te activeren.

Kijk ook even goed naar de tip van Friesian over het uitzetten van je internetoptie op Mijn Simyo. Al onze simkaarten worden geleverd met deze optie aan. Dit betekent dat je simkaart verbinding kan maken met mobiel internet. Als je geen internetbundel hebt, kan dit je hoge kosten opleveren. Je kunt deze optie uitzetten op Mijn Simyo, onder Instellingen > Netwerkinstellingen. Een andere tip die ik je wil meegeven gaat over het opslaan van contacten. Zorg voordat je je nieuwe simkaart activeert, dat al je contacten op je telefoon opgeslagen staan. Zo raak je ze niet kwijt.

@jwbed, je hebt een nieuwe simkaart gekregen omdat je huidige simkaart niet geschikt is voor 4G. Je nieuwe simkaart is hiervoor wel geschikt, maar kun je ook gebruiken voor 3G of 2G. Voor jou geldt hetzelfde, je kunt zelf de keuze maken of je je nieuwe simkaart activeert of niet.

Als jullie hier nog vragen over hebben, laat je dit dan weten?

Groetjes,
Samantha

@Ray en Friesian, heel erg bedankt voor jullie hulp 😃
Voor alle reacties bedankt

Voor Samantha,
Bedankt voor je antwoord. Vooral de activeringstermijn is informatie die erg belangrijk is.
De aanpassing van de naam is geen probleem, maar had ik ergens kunnen vinden dat mijn keuze niet is toegestaan?

Voor Ray: zeg nooit nooit.......

Groet,

Boogie
Hallo allemaal,
Ik heb ook een nieuwe simkaart voor 4G ontvangen. In begeleidende brief staat waar ik deze kaart kan activeren (Instellingen - simkaart). Dan de keuze Activeer je nieuwe simkaart. Alleen deze optie kan ik niet vinden. Wat gaat hier niet goed? Bij voorbaat dank.
Ik heb ook een nieuwe simkaart, maar na het inloggen krijg ik geen optie om deze te activeren. Net als Vonkentrekker schreef. Groet A.
Reputatie 6
Badge +7
Voor alle reacties bedankt

Voor Samantha,
Bedankt voor je antwoord. Vooral de activeringstermijn is informatie die erg belangrijk is.
De aanpassing van de naam is geen probleem, maar had ik ergens kunnen vinden dat mijn keuze niet is toegestaan?

Voor Ray: zeg nooit nooit.......

Groet,

Boogie


Hoi Boogie,

Graag gedaan, namens Samantha!

Dat is een hele goede vraag! In onze huisregels kun je de hoofdregels vinden die wij naleven op het Forum. Hier hebben wij niet staan dat je username geen 'Simyo' mag bevatten, maar uit voorzorg willen wij dit voorkomen. Dit kan namelijk voor de nodige onduidelijkheid zorgen bij andere Forumleden. Ik zal mijn lieve collega vragen om onze huisregels aan te vullen. Is dat een goed idee?

Groetjes,
Asma
Reputatie 6
Badge +7
Hallo allemaal,
Ik heb ook een nieuwe simkaart voor 4G ontvangen. In begeleidende brief staat waar ik deze kaart kan activeren (Instellingen - simkaart). Dan de keuze Activeer je nieuwe simkaart. Alleen deze optie kan ik niet vinden. Wat gaat hier niet goed? Bij voorbaat dank.


Hoi Vonkentrekker,

Welkom op het Forum!

O jee, balen dat jij je simkaart niet kunt activeren. Ik heb het even voor je uitgezocht en zie dat de nieuwe simkaart is bedoeld voor een andere aansluiting. Ik zou je graag willen vragen om op Mijn Simyo in te loggen met je telefoonnummer dat eindigt op 6129. Onder het tabblad 'Instellingen' > 'Simkaart' kun jij je nieuwe simkaart activeren.

Kun je mij laten weten of het lukt op deze manier?

Groetjes,
Asma
Reputatie 6
Badge +7
Ik heb ook een nieuwe simkaart, maar na het inloggen krijg ik geen optie om deze te activeren. Net als Vonkentrekker schreef. Groet A.

Hoi adver,

Van harte welkom op het Forum!

Vervelend dat jij je simkaart ook niet kunt activeren. Ik heb je gegevens erbij gepakt en zie dat je nieuwe simkaart is bedoeld voor een andere aansluiting. Je nieuwe simkaart is voor het nummer dat eindigt op 6641. Je kunt 'm activeren door in te loggen op Mijn Simyo, waarna jij je simkaartnummer kunt invoeren onder het tabblad 'Instellingen' > 'Simkaart'.

Gaat het lukken zo?

Groetjes,
Asma
Badge
Heb nieuwe simkaart geactiveerd maar telefoon ondersteunt alleen 3 G Toch prima dat ik een nieuwe simkaartje kreeg instalatie duurde even met hulp van simyo forum maar alles werkt prima verder Dank U groet jw
@Asma: bedankt voor het antwoord. Ik snap het. Ik heb de telefoon met dat nummer aan mijn partner gegeven. Hoe zet ik die op haar naam?
Groeten, Ad
Hallo allemaal,
Ik heb ook een nieuwe simkaart voor 4G ontvangen. In begeleidende brief staat waar ik deze kaart kan activeren (Instellingen - simkaart). Dan de keuze Activeer je nieuwe simkaart. Alleen deze optie kan ik niet vinden. Wat gaat hier niet goed? Bij voorbaat dank.


Hoi Vonkentrekker,

Welkom op het Forum!

O jee, balen dat jij je simkaart niet kunt activeren. Ik heb het even voor je uitgezocht en zie dat de nieuwe simkaart is bedoeld voor een andere aansluiting. Ik zou je graag willen vragen om op Mijn Simyo in te loggen met je telefoonnummer dat eindigt op 6129. Onder het tabblad 'Instellingen' > 'Simkaart' kun jij je nieuwe simkaart activeren.

Kun je mij laten weten of het lukt op deze manier?

Groetjes,
Asma


Hallo Asma,

Het is zonder problemen gelukt. Dank je wel.
Groetjes,
Badge +7
Hoi Allemaal,

Wat een levendig topic zeg! Ik ga jullie vragen één voor één beantwoorden.

@jwbed, Wat jammer dat je telefoon geen 4G kan! Maar nu heb je toch een nieuw simkaartje, ook altijd handig toch :)

@adver. Als je het abonnement op naam van je partner wilt laten zetten, kun je dit doen door een contractovername. De kosten voor het overzetten van een contract zijn € 14,99. Als je dit wilt, kun je het contractovername formulier invullen en deze samen met een kopie van jullie beide identiteitsbewijzen sturen naar contractovername@simyo.nl. Voor meer informatie over hoe een contractovername in zijn werk gaat, kun je terecht op onze website.

@Vonkentrekker Heel fijn dat alles is gelukt. Ik ga Asma voor je bedanken :)

Als jullie nog vragen hebben, horen we dat graag!

Groetjes,
Samantha

Reageer