.

Beantwoord

Hoe kan ik zien of mijn aanvraag voor een verv. simkaart in behandeling is?


  • Startend Simyaan
  • 1 reactie
Gisterenavond heb ik snel tussendoor een nieuwe simkaart aangevraagd (denk ik). Omdat ik bezoek had heb ik ook Mijn Simyo ook heel snel afgesloten, zonder precies te onthouden wat er op de pagina stond. Ik wil er graag zeker van zijn dat ik de aanvraag goed ingediend heb, maar ik kan nergens op Mijn Simyo terugvinden of/waar ik dat kan zien.

Ik heb wel op de knop "bestel simkaart" geklikt.
Ik heb geen emailbevestiging ontvangen (zou dat moeten?).
Er is (nog) geen 5 euro afgeschreven van mijn tegoed.

Ik begrijp dat het enige dagen duurt voordat ik de nieuwe simkaart krijg, maar als de aanvraag niet ontvangen is wil ik daar graag nu achterkomen in plaats van volgende week.
icon

Beste antwoord door Kim 6 July 2014, 19:58

Bekijk originele reactie

23 reacties

Badge +6
Hoi Pap, welkom op het forum van Simyo! :)

Ik zie dat je inderdaad 3-7 een vervangende simkaart hebt besteld en dat je deze inmiddels zelfs al hebt ontvangen en gistermiddag hebt geactiveerd.

Werkt alles naar behoren? 🙂
Ja hoor alles werkt goed; het enige probleempje was dus dat ik nergens een bestelstatus kon terugvinden. De eerste bevestiging die ik ontving was een email met codes anderhalve dag na de aanvraag, het zou handig zijn om al eerder (zo goed als meteen) een bevestiging te krijgen dat de aanvraag ontvangen is.

En nu ik toch feedback aan het geven ben: een kleine reminder als je een telefoon bestelt in de shop dat daar een andere simkaart in gaat dan dat je nu hebt zou ook handig zijn (er staat wel bij welk type simkaart er in gaat, maar ik was niet zo slim om te onthouden of controleren welk type ik al had).
Reputatie 5
Badge +11
Hi Pap,

Van de bestelling van een vervangende simkaart wordt inderdaad geen bevestiging gestuurd of is de bestelstatus te volgen.
De reden hiervoor is dat de bestelling van een vervangende simkaart zó snel verwerkt wordt dat ie soms al binnen een paar uur de deur uit is.
In jouw geval, met prepaid, krijg je de volgende dag het mailtje met de pin- en pukcode. Ook dat wordt bewust zo gedaan om onderschepping en fraude tegen te gaan.

De telefoonshop ziet niet welke simkaart jij hebt op het moment dat je daar aan het bestellen bent, maar het is wel een goed idee om daar weer te geven welke simkaart er in de toestellen gaan. Ik zal eens navragen of dat een optie is.
Wie kan mij vertellen of mijn bestelling van de simkaart is gedaan. Krijg geen bevestiging en het ging wel heeeeel snel.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi helma de h, welkom op het forum van Simyo :)

In je gegevens kan ik zien dat je afgelopen vrijdag een vervangende micro simkaart hebt besteld. Deze bestelling is vanmorgen verwerkt en verstuurd en zal hopelijk morgen al in de bus liggen 😃
Hallo klantenservice,

vandaag heb ik per ongeluk een verkeerde vervangende simkaart besteld.
Ik heb niet in de gaten gehad dat men mijn oude simkaart verknipt had zodat hij in een, een vandaag gekocht toestel past. Ik had de bestelling al afgerond.
Daar ik wel gebeld kon worden maar zelf niet kon bellen, wilde ik de simkaart overzetten in een ander toestel om de simkaart te testen; hier kwam ik er pas achter dat de kaart nu kleiner is. De kaart is nu ongeveer 1 cm groot geknipt.
Het nieuwe toestel is een galaxy s5 mini

Helaas kan ik de klantenservice niet meer telefonisch bereiken vandaag.
Graag uw hulp bij het omzetten van mijn bestelling.

Groet Ron
Reputatie 6
Badge +10
Hoi rontjong, welkom op het Simyo forum :)

Wat vervelend dat je de verkeerde simkaart hebt besteld. Als ik je bestelling zo bekijk, zie ik eigenlijk niet meteen in waarom hij fout moet zijn 🙂 (goed nieuws)

We hebben vanmorgen een combi-simkaart naar je toegestuurd. Dat is een normale simkaart en een micro simkaart in één! Je kunt dus het kleinere micro simkaart uit de normale simkaart drukken, zodat je simkaart het juiste formaat heeft.

Dit scheelt je ook meteen een dagje extra wachten 😉 Wil je me laten weten als de simkaart hebt ontvangen? 🙂
Hallo,
Ook ik weet niet of het bestellen van de micro-sim goed is gegaan. Kreeg de melding 'te laag beltegoed', snel opgewaardeerd, maar is de aanvraag nu wel in behandeling?
Ik heb vanmiddag een nanosimkaart besteld, maar staat mijn oude nummer er dan ook nog op en is het mogelijk om mijn gegevens overzetten naar mijn nieuwe simkaart?
Reputatie 6
Badge +10
Hallo,
Ook ik weet niet of het bestellen van de micro-sim goed is gegaan. Kreeg de melding 'te laag beltegoed', snel opgewaardeerd, maar is de aanvraag nu wel in behandeling?


Hoi Louiza, welkom op het Simyo forum!

Ik zie bij jou geen bestelling voor een nieuwe simkaart terug! Had je misschien te weinig beltegoed toen je de bestelling wilde plaatsen? Dan is het verstandig om de simkaart nogmaals te bestellen 🙂 Wil dit niet lukken, kun je mij doorgeven welk formaat sim je nodig hebt, dan stuur ik 'm op!

Groetjes, Tiury

Ik heb vanmiddag een nanosimkaart besteld, maar staat mijn oude nummer er dan ook nog op en is het mogelijk om mijn gegevens overzetten naar mijn nieuwe simkaart?

Hoi Hannes Paauw,

Je vervangende simkaart is vanmorgen verzonden, dus die kun je elk moment op de mat verwachten! Op het moment dat je de simkaart activeert, zet Simyo je oude nummer op de betreffende simkaart en stopt je oude sim met werken 🙂 Contactgegevens etc. staan echt op je simkaart zelf, dus die kan Simyo niet voor je overzetten. Dit kan vaak via de computer 🙂

Laat je me weten wanneer je de simkaart hebt ontvangen?
Ik wil een micro sim kaart bestellen, druk op de kop, maar weet nu niet of alles is goed gegaan...zie verder geen bevestiging ?
Ik wil een micro sim kaart bestellen, druk op de kop, maar weet nu niet of alles is goed gegaan...zie verder geen bevestiging ?


Kunt u mij vertellen of de micro sim kaart is besteld ?

voor het lefoon nummer ******840 ?
Reputatie 5
Badge +11
Hoi kingED, welkom op het Simyo forum!

In je gegevens zie ik dat je deze vraag ook via Twitter hebt gesteld. Daar wordt wat sneller gereageerd, dus je weet al dat je simkaart bestelling nu goed is gegaan :)
Je simkaart is vanmorgen vroeg gereedgemaakt voor verzending, dus morgen zal hij in de bus liggen.
Badge
Ook ik heb een vervangende kaart besteld afgelopen zondag. bedrag van € 5,00 is nog niet afgeschreven en je kan nergens iets volgen.
Gaat dit echt wel goed?
Badge +6
Hoi onmogelijkhier,

Ik zie dat je hierover ook telefonisch contact met ons hebt gehad en er nu een vervangende simkaart naar je onderweg is.

Deze is vanochtend verstuurd, daarom verwacht ik dat je 'm morgen of anders vrijdag in je brievenbus hebt liggen.

Hoor het graag van je als je 'm hebt ontvangen 🙂
Ik heb een micro sim kaart bestellen, maar weet nu niet of alles is goed gegaan...zie verder geen bevestiging ?

Kunt u mij vertellen of de micro sim kaart is besteld ?

voor het teefoonnummer ******616 ?
Reputatie 4
Badge +10
Hoi M van Gaal, welkom op het Simyo forum!

Ik heb even voor je gekeken in je gegevens 🙂 Voor je nummer zie ik geen simkaart bestelling staan. Als je een simkaart bestelt, dan zie je in het beeldscherm een bevestiging verschijnen. Je ontvangt verder via de e-mail geen bevestiging. Ik heb nu net een micro simkaart voor je bestelt. Hiervoor heb ik € 5,- van je factuur van oktober afgehaald.

Geef je het door wanneer je je micro simkaart binnen hebt? 😮
Simkaart vandaag ontvangen...thanx
Badge +6
Dat is goed om te horen, M van Gaal!

Werkt je aansluiting ook weer naar behoren? 🙂
Hallo Simyo

Ik heb zaterdag een vervangende simkaart aangevraagd. Kunnen jullie mij zeggen wanneer deze binnenkomt?
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Mira,

Je hebt je vraag ook in dit topic gesteld.
Daar heb ik er een reactie op gegeven.
hoe weet ik nu of ik idd de simcard besteld heb? nergens vind ik een bevestiging. 
Badge +6
Hoi MariekeSaaf, welkom op het forum van Simyo! :)

Ik zie dat je woensdag een vervangende nano simkaart hebt besteld en dat deze gisterochtend is verstuurd, daarom verwacht ik dat je 'm vandaag of morgen in je brievenbus kan verwachten.

Ik hoor het graag van je als je 'm hebt ontvangen! 🙂

Reageer