Beantwoord: Galaxy s4 werkt niet met simyo simkaarten. Wat is de oplossing?

Tags:
simkaart , s4 ,

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Patrick Kock heeft ontvangen van andere leden.

Patrick Kock auteur
Startend Simyaan
Reacties: 0

19 juni 2017, 08:47

Mijn moeder maakt momenteel gebruik van een prepaid Simyo 3-in-1 sim kaart van nog geen 2 jaar oud. Deze gebruikt ze in combinatie met een Sony Xperia M(1e gen.). Niks aan de hand.

Nu wilt ze de oude telefoon van mijn vader gaan gebruiken, Samsung Galaxy S4 (meer geheugen), maar haar huidige sim kaart werkt er niet mee. Na de sim-kaart lezer van de telefoon vervangen te hebben, werkte deze sim kaart nog steeds niet. Sim kaarten van andere providers (T-mobile, Decatel) werken overigens wel.

Nu heeft ze een nieuwe sim kaart aangevraagd (nieuwste NFC 3-in-a sim kaart) en het werkt nog niet.
Hij lijkt de sim kaart te accepteren en vraagt ook om een simcode, maar na een kleine 5 minuten geeft het toestel aan dat het herstart dient te worden omdat de sim kaart niet gelezen wordt. Na herstart begint het riedeltje opnieuw.
Nu komt het rare, ik heb zelf ook Simyo en met mijn sim kaart gebeurt hetzelfde. Het lijkt alsof alleen sim kaarten van Simyo niet werken in de telefoon aangezien T-mobile en Decatel beiden geen problemen opleveren.

Heeft iemand een idee of oplossing?
Alvast bedankt!
Gemarkeerd als antwoord

Hoi Patrick Kock,

Welkom op het Simyo forum :)

Wat vervelend dat beide Simyo simkaarten problemen hebben in dit toestel! Zoals Friesian al aangeeft, is dit een bekend probleem. Dat komt omdat onze simkaarten net iets te dun zijn voor de simkaarthouder van de Samsung Galaxy S4.

Daarom hebben we ook dikkere simkaarten, die wel in deze telefoon horen te passen. Ik wil graag een dikke simkaart naar je moeder opsturen.

Ik zie dat je forum account aan jouw abonnement is gelinkt. Helaas kan ik via jouw adres het nummer van je moeder niet vinden. Kun je daarom het 06-nummer, postcode en huisnummer van je moeder sturen in een privébericht? Dan zorg ik ervoor dat ze deze dikkere simkaart krijgt.

Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?

Groetjes,
Samantha

@Friesian, heel erg bedankt voor je hulp :)

Bekijk originele reactie
  • Friesian
    Forum expert
    Reacties: 6462 Prepaid Android Windows Phone

19 juni 2017, 08:58

Dit is een bekend probleem, dit toestel. Probleem is de dikte van de simkaart. Ik verwacht dan ook dat een moderator komt met het plan voor een dikkere simkaart te sturen. Dus w8 op diens reactie.
    Suuk 6 !

*edit
    Kan zijn dat een stukje plakband helpt.
    Klant - geen medewerker // Geef wat vaker een terugkoppeling , je helpt de helpende.. // Sören Kierkegaard - Loslaten, betekent tijdelijk het houvast verliezen. Niet loslaten betekent voor altijd het houvast verliezen.
  • Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Samantha heeft ontvangen van andere leden.

SamanthaSamantha antwoord
    Moderator
    Reacties: 1383 Sim Only Android
    Open boek

Open boek

Gewoon Slim

Gewoon Slim

Globe trotter

Globe trotter

Meedenker

Meedenker

Android expert

Android expert

20 juni 2017, 15:01

Hoi Patrick Kock,

Welkom op het Simyo forum :)

Wat vervelend dat beide Simyo simkaarten problemen hebben in dit toestel! Zoals Friesian al aangeeft, is dit een bekend probleem. Dat komt omdat onze simkaarten net iets te dun zijn voor de simkaarthouder van de Samsung Galaxy S4.

Daarom hebben we ook dikkere simkaarten, die wel in deze telefoon horen te passen. Ik wil graag een dikke simkaart naar je moeder opsturen.

Ik zie dat je forum account aan jouw abonnement is gelinkt. Helaas kan ik via jouw adres het nummer van je moeder niet vinden. Kun je daarom het 06-nummer, postcode en huisnummer van je moeder sturen in een privébericht? Dan zorg ik ervoor dat ze deze dikkere simkaart krijgt.

Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?

Groetjes,
    Samantha

@Friesian, heel erg bedankt voor je hulp :)
    Graag alleen privéberichten sturen als hierom wordt gevraagd. Bedankt!

Reageer

Bezig met uploaden:
0%
bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)
bekijk mobiele versie