.

Beantwoord

Kan ik een abonnement zonder belbundel hebben?

  • 14 April 2017
  • 4 reacties
  • 174 Bekeken

Badge
ik heb een teolefoon waar twee simkaarten inkunnen. Heb nu 100 belminuten bundel maar die gebruik ik bijna niet. Dus dat zou ik prepaid willen. Maar kan ik naast een prepaid voor bellen wel een simonly internetbundel gebruiken naast elkaar?:?
icon

Beste antwoord door Jihane 15 April 2017, 12:13

Bekijk originele reactie

4 reacties

Sim only bij Simyo heeft als basis bel/sms, internet is een toevoeging. Dus op dit moment is er geen data only bij een sim only abbo.
Je zou dus bijvoorbeeld wel via prepaid alleen een data bundel kunnen kiezen. Anders kost het 0.15 eur per MB, bundels zijn voordeliger in dat opzicht. Anders kunnen de kosten heel snel oplopen.

Wat jij wilt is dus voor jou te kiezen.

Enkele voorbeelden
Sim only en prepaid. (Bel/sms en data)
Prepaid en prepaid ( bel-sms en data)
Of alleen prepaid voor bel-sms en data(bundel).

Btw, wel fijn in gebruik zo'n dual sim telefoon.
Reputatie 7
Badge +10
Hey Loekie50,

Welkom op het Simyo Forum!

Ik kan me goed voorstellen dat je het zonde vindt dat je telkens betaalt voor 100 minuten terwijl je die niet gebruikt. Zoals Friesian zegt, kunnen we niet de belbundel uitschakelen bij een abonnement. Dat is namelijk de basis, en alle andere opties (zoals internetten, 4G, onbeperkt sms'en, et cetera) zijn dingen die je daaraan kunt hangen. Je kunt dus geen abonnement nemen en daar de belbundel op uitzetten.

Wat je wel kunt doen is overstappen naar een Prepaid! Je kunt dan (wanneer je wilt) een internetbundel daaraan koppelen. Als je Prepaid gebruikt terwijl je een internetbundel erbij hebt, dan bel en sms je uit je beltegoed (€ 0,15 per minuut), terwijl je internetverbruik uit je internetbundel gaat 🙂 Super handig, en dat allemaal op één simkaart! Je hoeft je dual-sim-optie dan niet eens te gebruiken.

Hoe stap je over op een Prepaid? Dat doe je door een nieuwe Prepaid simkaart te bestellen, en door je huidige telefoonnummer en simkaartnummer in te vullen bij de stap 'Nummerbehoud'. Je kunt dan binnen enkele dagen al overgestapt zijn! Hier lees je daar meer over.

Laat je me weten of je er zo uit komt? Of is dit helemaal niet wat je bedoelde? Dan kun je dat aangeven en ga ik je dan gewoon verder helpen.

@ Friesian, dankjewel voor je hulp!

Groetjes,
Jihane
Badge
Ik denk dat ik het snap. Prepaid kaart voor bellen. Maar internet prepaid geld daar vanaf 1 juni ook internet in het buitenland voor de zelfde prijs ?? Ik dacht het niet. En kun je internet de ene maand wel gebruiken en dan weer een paar maanden niet? Wel 30 dagen aaneen gesloten. Had eigenlijk gehoopt dat jullie met een bundel alles in een kwamen net als een andere provider aanbied. Nu twijfel ik erg om over te stappen. Maar ben eigenlijk heel tevreden bij jullie.
Badge +7
Hoi LOEKIE50,

Wat jammer dat je overweegt om over te stappen 😞 Wel fijn om te horen dat je verder wel tevreden over ons bent.

Met een Simyo Prepaid is het helaas niet mogelijk om te internetten in het buitenland. Dit kan alleen als je een Sim Only hebt. Daarom is het niet mogelijk om vanuit je Prepaid internetbundel te internetten in het buitenland.

Als je een Prepaid internetbundel neemt, is deze 30 dagen geldig, tenzij de MB's al eerder op zijn. Je kunt er op dat moment ervoor kiezen om een nieuwe internetbundel te nemen, of om geen nieuwe internetbundel te nemen. De bundel gaat per direct in.

Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?

Groetjes,
Samantha

Reageer