Skip to main content
Beantwoord

Waarom verschil in bundelkosten tussen familieleden?

• January 22, 2026
  • 7 reacties
  • 30 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Goede dag, ik heb een abbo met 20GB en 400 SMS voor € 8,00 per maand, mijn vrouw zelfde aantallen en € 8,29 per maand, onze zoon 12GB en 200 SMS voor € 16,08 per maand. Waarom deze grote verschillen, vooral bij onze zoon? 

Beste antwoord door JanD

Beste ​@Martin54 dat hangt af van wanneer de betreffende abo's afgesloten tegen de op dat moment geldende tarieven.

Als je contractvrij bent kun je verlengen en dan gelden de tarieven zoals ze nu ook gelden voor nieuwe klanten.

Heb je nog een vast contract, dan kun je binnen 4 maanden voor einde contract al verlengen met de huidige tarieven en gaan dan meteen per de 1e van de komende maand in.

Verder kun je binnen je huidige contract maandelijks je bundel naar boven of beneden bijstellen.

Verder adviseer ik om dataplafond aan te zetten voor slechts €0,50 per maand, dan krijg je binnen NL/EU nooit hoge buitenbundelkosten voor internet.

Beetje duidelijk zo?

7 reacties

JanD
  • antwoord
  • January 22, 2026

Beste ​@Martin54 dat hangt af van wanneer de betreffende abo's afgesloten tegen de op dat moment geldende tarieven.

Als je contractvrij bent kun je verlengen en dan gelden de tarieven zoals ze nu ook gelden voor nieuwe klanten.

Heb je nog een vast contract, dan kun je binnen 4 maanden voor einde contract al verlengen met de huidige tarieven en gaan dan meteen per de 1e van de komende maand in.

Verder kun je binnen je huidige contract maandelijks je bundel naar boven of beneden bijstellen.

Verder adviseer ik om dataplafond aan te zetten voor slechts €0,50 per maand, dan krijg je binnen NL/EU nooit hoge buitenbundelkosten voor internet.

Beetje duidelijk zo?

Sedat
Moderator
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • January 22, 2026

Hoi ​@Martin54,

Bedankt voor je bericht. Begrijpelijk dat je dit even wilt navragen. Ik kan me voorstellen dat het verwarrend kan zijn dat er prijsverschillen zijn tussen jullie abonnementen.

Zoals ​@JanD aangeeft is het afhankelijk van wanneer de abonnementen zijn afgesloten. Op zijn vroegst is het abonnement 4 maanden voor de einddatum verlengbaar en dan kun je gebruik maken van de aanbiedingen die op dat moment geldig is.

Dit verklaart waarom er verschillen zijn. Je zoon heeft waarschijnlijk nog een oud abonnement met andere tarieven en bundels. 

Mocht je nog vragen hebben, laat het gerust weten!

Groetjes,
Sedat

Forum|alt.badge.img
  • auteur
  • Beginner
  • January 22, 2026

@JanD en ​@Sedat , bedankt is mij zo duidelijk.

Groeten, Martin

Forum|alt.badge.img+1
  • Allround active
  • January 22, 2026

Volgens mij heeft toch echt ​@JanD de vraag beantwoord.

Forum|alt.badge.img
  • auteur
  • Beginner
  • January 22, 2026

@JanD waarom bij Simyo dataplafond aanzetten als ik dat ook via mijn Samsung mobiel kan doen? Heeft via Simyo andere / meer voordelen?

Groet, Martin

Friesian
  • Forum Expert
  • January 22, 2026

Ik geloof echt niet dat je via je telefoon het dataplafond (van Simyo) kunt aanzetten. Bij een Android (Samsung) kun je een waarschuwing en limit instellen. Dus qua beveiliging iets meer ruimte.

Heeft via Simyo andere / meer voordelen?

Jazeker. De ondersteuning van de klantenservice en dit forum  om maar wat te noemen. 

JanD
  • January 22, 2026

@JanD waarom bij Simyo dataplafond aanzetten als ik dat ook via mijn Samsung mobiel kan doen? Heeft via Simyo andere / meer voordelen?

Groet, Martin

Binnen je mobiel kun je dat inderdaad ook doen, dus en/en of en/of ​@Martin54 ,

maar binnen je mobiel wordt door veel mensen niet aan gedacht.