Skip to main content
antwoord

Waarom krijgen nieuwe klanten een voordeligere prijs voor hetzelfde abonnement?

• May 23, 2025
  • 11 reacties
  • 215 Bekeken

De kosten voor mijn abonnement zijn op dit moment €12.28 met daarbij de mogelijkheid om maandelijks op te zeggen. Als ik nu een nieuw abonement zo afsluiten betaal ik voor dezelfde opties €11.-. Waarom krijgen bestaande klanten op den duur geen extra korting ipv nieuwe klanten?

Moderator: Titel aangepast voor betere vindbaarheid.

Beste antwoord door Amy

Hoi ​@Nwe,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je hier vragen over hebt. 

Ik zie dat je van ​@JanD al het juiste antwoord hebt gekregen. Als bestaande klant kan je ook in aanmerking komen voor de prijzen die nu online staan door de aansluiting te verlengen via Mijn Simyo > Instellingen > Abonnement > Sim Only verlengen. 

Maandelijks opzegbaar is eigenlijk hetzelfde als contractvrij omdat je dan ook te maken hebt met een opzegtermijn van 1 maand ​@JanD 😊.

Hopelijk lukt het hiermee. 

Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het graag!

Groetjes,
Amy

11 reacties

JanD
  • Forum Expert
  • May 23, 2025

Bestaande klanten kunnen, als ze contractvrij zijn of binnen 4 maanden voor einde contract zijn, ook van de nieuwste (lagere) tarieven gebruik maken bij het vernieuwen van hun contract.

Hoe dat bij maandcontracten werkt weet ik niet, dan zou je de reactie van een moderator af moeten wachten of via de bekende kanalen zelf even met Simyo contact op moeten nemen ​@Nwe 

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • antwoord
  • May 26, 2025

Hoi ​@Nwe,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je hier vragen over hebt. 

Ik zie dat je van ​@JanD al het juiste antwoord hebt gekregen. Als bestaande klant kan je ook in aanmerking komen voor de prijzen die nu online staan door de aansluiting te verlengen via Mijn Simyo > Instellingen > Abonnement > Sim Only verlengen. 

Maandelijks opzegbaar is eigenlijk hetzelfde als contractvrij omdat je dan ook te maken hebt met een opzegtermijn van 1 maand ​@JanD 😊.

Hopelijk lukt het hiermee. 

Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het graag!

Groetjes,
Amy

Forum|alt.badge.img+2
  • Rookie
  • August 22, 2025

Beste Simyo,

voor mijn vrouw en mij is exact dezelfde situatie van toepassing. Wij zijn uiterst tevreden over Simyo en hebben nooit gezeur met wegvallende verbinding of wat je dan ook maar kunt bedenken.

Maar nu ben ik zo langzamerhand toch wel heel erg teleurgesteld, boos en zelfs verdrietig.

Nog niet zo lang geleden hebben mijn vrouw en ik het sim only abonnement weer voor een jaartje verlengd. In de app staat vermeld dat het contract loopt tot ergens april 2026 voor

20GB/onbeperkt bellen voor 1 jaar tegen het tarief van 12 euro.

Wat schetst mijn verbazing dat ditzelfde abonnement op de website nu wordt aangeboden voor 11 euro!!

Wij willen van dit aanbod ook gebruik kunnen maken en niet pas wachten totdat wij weer 4 maanden voorafgaand aan de einddatum kunnen verlengen. Want dat nieuwe aanbod zien wij niet in de Simyo app.

Hoe is dat te regelen? 

Wat ​@JanD aangeeft is natuurlijk al lang bekend als jarenlange Simyo klant en vind ik een dooddoener. Ik check regelmatig de app en daarin tref je het nieuwe tarief niet aan.

Nee, het mag dit per direct omgezet worden naar dit nieuwe tarief van 11 euro, inhoudelijk qua 20GB of onbeperkt bellen wijzigt er helemaal niets. Het mag eventueel ook per 1 september, want ik heb bij voorkeur altijd abonnementen per de eerste van de maand, dat is makkelijker te onthouden en rekent makkelijker in volle maanden.

Dus Simyo, mag ik verwachten dat jullie dit in orde maken voor ons en wij de volgende facturen met 11,- per nummer gaan ontvangen? Ik kan beide telefoonnummers waar het betrekking op heeft in een privé bericht doorsturen als dat gewenst is.

Ik zie met belangstelling jullie reactie tegemoet.

JanD
  • Forum Expert
  • August 23, 2025

Beste ​@Bink dat gaat Simyo dus beslist niet doen, mijn ‘dooddoener’ geldt nog steeds, binnen 4 maanden voor einde contract kun je verlengen en gaat dan meteen per de 1e van de komende maand 1, zo loop je dus steeds 4 maanden op je contract in en duurt je contract dus eigenlijk geen 24 maanden, maar slechts 20 maanden.

De prijzen zijn constant in beweging, meestal lager heel soms hoger of voor dezelfde prijs minder data/belminuten. Dus als je dan verlengd hebt kan het die week daarop net wel weer goedkoper geworden zijn, zo blijf je aan de gang.

Net als dat Simyo zich aan het contract moet houden, moet jij dat ook, anders heeft een contract opmaken geen zin.

Friesian
  • Forum Expert
  • August 23, 2025

Beste ​@Bink 

Wat ​@JanD  aangeeft sluit ik me volledig bij aan. Achtergrond van het verhaal is ook dat je  bij het verlengen akkoord bent gegaan met de algemene voorwaarden. Anders kun je ook geen overeenkomst/abonnement/verlenging afsluiten. 

Zodra/wanneer je kunt verlengen staat dat ook in een subblad, instellingen, abonnement in de Simyo app. 

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • August 25, 2025

Hoi ​@Bink,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je ervan baalt dat je hetzelfde abonnement nu ziet voor €11,00 in plaats van €12,00. 

Ik zie dat je van ​@JanD en ​@Friesian al de juiste informatie hebt gekregen hierover. Het spijt me dat we hierin niks voor je kunnen betekenen.

Groetjes,
Amy

Forum|alt.badge.img+2
  • Rookie
  • August 25, 2025

@Amy bedankt voor je reactie namens Simyo. De teleurstelling is alleen maar groter geworden en zo herken ik Simyo niet in de afhandeling van mijn vraag / klacht.

Gelukkig begrijp je mijn flinke frustratie als ik net een paar weken geleden weer verlengd heb en nu ineens een prijsdaling voorbij zie komen. Dat is weer eens wat anders dan een inflatiecorrectie die er ongetwijfeld in de komende maanden aankomt (volgens de algemene voorwaarden).

De reactie van mede forumleden voegen voor mij niets toe. Mijn vrouw en ik zijn al jaren Simyo klant en wij hebben alle ins/outs van de app en de website in de afgelopen jaren als doorgewinterde Simyo klant meerdere keren bekeken om te kijken waar alle informatie is te vinden. Dus geen nieuws. Natuurlijk zie ik daarin ook “je kunt verlengen vanaf”, het is allemaal bekend.

Tot nu toe ben ik altijd uiterst tevreden geweest over Simyo, maar ik krijg zo langzamerhand mijn bedenkingen bij de policy die gevoerd wordt ten koste van bestaande trouwe klanten.

Gaat Simyo tegenwoordig ook mee met alle grote internet en telecomproviders en energiemaatschappijen door bestaande klanten gewoon maar te vergeten en geen mooi voorstel meer te bieden?

Behoud van trouwe klanten is tegenwoordig kennelijk niet meer waardevol. Voor Simyo brengen zij het grote geld op waarmee de kortingen voor nieuwe klanten gefinancierd worden. Het is overal hetzelfde maar dat gaat elkaar toch echt tegenwerken.

Heeft Simyo bij voorkeur ook alleen nog maar shoppers en hoppers van/naar andere netwerken?

Administratief en financieel gezien is het aanpassen van een abonnementstarief naar 11 euro natuurlijk een handeling van niks voor Simyo. Dat is slechts een paar drukken op een knop en klaar.

Als het voor nieuwe klanten kan, kan het voor bestaande klanten toch ook?

Simyo kan zeker wel wat betekenen voor bestaande klanten, maar schijnbaar wil men dat niet. En dat heeft echt niets met algemene voorwaarden te maken.

Waarom gaat Simyo voor slechts 1 euro (nou ja, eigenlijk 2 euro omdat mijn vrouw hetzelfde Simyo abonnement heeft) hier niet in mee en zet men een klantrelatie op het spel? Wat heeft het nog voor nut om bij Simyo te blijven? Want als ik overstap naar een andere provider kom ik niet meer terug. Simyo is dan 2 klanten kwijt voor slechts 1 euro verschil. En dan na een opzegging waarschijnlijk contact gaan opnemen met mij dat het ineens wél kan tegen het huidige tarief? Het kost namelijk veel meer moeite om een klant terug te winnen dan het direct te kunnen regelen.

Ik neem aan dat Simyo ook een commerciële insteek heeft hoe men met klanten om wil gaan. Op deze manier raak je ze snel kwijt.

Daarom beste Simyo, denk er nog eens goed over na. Ik wil jullie nogmaals vragen mijn vraag / verzoek te heroverwegen en mijn abonnementsprijs en die van mijn vrouw te corrigeren naar 11 euro. 

Ik zie graag een bevestiging als het geregeld is en mijn vrouw en ik weer blije en tevreden Simyo klanten kunnen blijven.

Friesian
  • Forum Expert
  • August 26, 2025

Beste ​@Bink 

Zoals ​@JanD al aangaf dit gaat niet gebeuren. Prijzen wisselen dat is zo bij meerdere providers. Maar behalve de  prijzen zijn er ook andere dingen om op te letten, zoals de algemene voorwaarden, dekking netwerk, snelheid netwerk, service. Er zijn echt verschillen

Wat je kunt doen om minder te betalen is door op je Mijn Simyo te kijken naar wat daar staat.

Maar ik begrijp je echt wel! 

Succes! 

JanD
  • Forum Expert
  • August 26, 2025

Beste ​@Friesian , s.v.p. niet meer reageren op de reacties van ​@Bink , je gooit er alleen maar olie mee op het vuur en wordt het een oeverloze discussie.

Grote kans dat een moderator dit topic op slot zet.

Friesian
  • Forum Expert
  • August 26, 2025

Doe ik ook niet meer beste ​@JanD maar er zijn zoals ik al aangaf meer dingen om op te letten. Dus zoals je ook wel begrijpt niet de intentie om olie op het vuur te gooien. 

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • August 26, 2025

Hoi ​@Bink,

Bedankt voor je reactie. Nogmaals is het begrijpelijk dat je dit jammer vind.

Helaas kunnen wij geen uitzondering maken aangezien we dat dan voor elke klant zouden moeten doen die goedkoper uit zou kunnen zijn. Het is aan de klant om hier zelf over te beslissen en in de gaten te houden. Op het moment dat je jouw nieuwe contract bevestigd ga je daarmee ook akkoord dat je voor 1 of 2 jaar verlengt en alleen je bundels kan aanpassen naar de bundels die in jouw account worden aangeboden, dus ook als wij in de tussentijd goedkopere tarieven/acties aanbieden.

Om jullie een beetje tegemoet te komen heb ik voor beide aansluitingen gratis 3GB klaargezet. Jullie kunnen zelf beslissen wanneer jullie dit willen activeren via het kopje '’verbruik'’. 

Nogmaals mijn excuses dat we niet meer voor jullie kunnen betekenen.

Groetjes,
Amy