Skip to main content
antwoord

Waarom is mijn bestelling afgewezen?

• August 6, 2025
  • 3 reacties
  • 194 Bekeken

Ik heb zojuist bericht ontvangen over de afwijzing van mijn aanvraag voor een Simyo-abonnement. Ik zou graag willen weten waarom de aanvraag is afgewezen.

In jullie bericht staat dat de aanvraag is afgewezen op basis van een risicoanalyse volgens artikel 1.2 van de algemene voorwaarden. Zou u mij kunnen toelichten wat deze risicoanalyse precies inhoudt en welke specifieke reden heeft geleid tot deze afwijzing? Ik hoop dat ik alsnog gewoon mijn bestelling kan krijgen..

Moderator: Titel aangepast voor betere vindbaarheid.

Beste antwoord door Amy

Hoi ​@josephinevz,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je hier vragen over hebt! 

In de e-mail die je hebt ontvangen over de afwijzing staat een 088-nummer. Deze kan je bellen om erachter te komen waarom jouw bestelling is afgewezen/geannuleerd. Ik kan dat helaas niet voor je inzien.

Hopelijk lukt het hiermee. 

Groetjes,
Amy

3 reacties

JanD
  • Forum Expert
  • August 7, 2025

Beste ​@josephinevz een risicoanalyse houdt in of je de verplichtingen die je aan wilt gaan wel kunt en zult betalen. Men waakt er voor dat je niet onder het bestaansminimum komt.

Simyo denkt dat je teveel hooi op je vork neemt met dit abo naast alle andere financiële verplichtingen die je al hebt.

Je wilt waarschijnlijk een abo aangaan met een toestel en dat toestel op afbetaling kopen, dan gaat Simyo toetsen bij de BKR.

Je kunt de acceptatie rond maken door een paar aanpassingen:

1. het toestel gewoon in 1 keer betalen.
  2. een lening van ten hoogste €249,99 aangaan, dan volgt er geen BKR toetsing
  3. een goedkoper toestel kiezen die je niet op afbetaling hoeft te kopen.

Succes

Forum|alt.badge.img+7
  • Forum expert
  • August 7, 2025

Het zou, volgens mij, ook kunnen dat je vroeger wel eens betaaltermijnen van leningen oid hebt gemist. Zoiets kan je lang achtervolgen.

Voor wat betreft de oplossingen sluit ik me aan bij ​@JanD. Je zou wellicht ook nog een tijdje met je huidige toestel kunnen doen.
Ik vermoed (maar dat weet ik niet zeker) dat dit niet echt onderhandelbaar is (Computer says no).

De moderators zullen je uitleg geven. 

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • antwoord
  • August 7, 2025

Hoi ​@josephinevz,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je hier vragen over hebt! 

In de e-mail die je hebt ontvangen over de afwijzing staat een 088-nummer. Deze kan je bellen om erachter te komen waarom jouw bestelling is afgewezen/geannuleerd. Ik kan dat helaas niet voor je inzien.

Hopelijk lukt het hiermee. 

Groetjes,
Amy