Als forum expert ga ik mijn best doen om jou de relevante informatie te geven. De moderatoren (= Simyo medewerker) vieren weekend dus die gaan maandag op zijn vroegst voor je aan de slag.
Catnap schreef:
Mijn dochter van 17 wil graag van Prepaid bij Simyo overstappen op Sim Only, maar dat lukt niet omdat ze nog geen 18 is. Ik kan niets vinden over een leeftijdsgrens. Hoe zit dat?
Simyo stelt simpelweg de eis dat je 18 jaar moet zijn om een (sim only) abonnement bij hen af te nemen. Eventueel kun je de tenaamstelling naar uw zelf zetten, zodat je daarna via Mijn Simyo kunt overstappen naar Simyo sim only.
Wil je de tenaamstelling van je Prepaid simkaart aanpassen? Dat kan! We spreken dan niet van een contractovername. Stuur ons per e-mail (klantenservice@simyo.nl) een kopie van het identiteitsbewijs van de nieuwe én oude gebruiker. Dan wijzigen wij de tenaamstelling en de bijbehorende persoonlijke gegevens voor je.
Ik weet echter niet of overstappen via Mijn Simyo te combineren is met iets als de vriendendeal of Samen korting. Volgens mij niet.
Catnap schreef:
Ik keek dus bij Samen Korting, waar ik een abonnement voor haar af kan sluiten. Punt is dan dat alles via mij gaat, inclusief de facturen, en zeker als ze straks 18 is vind ik dat niet ideaal. Hoe makkelijk is het om het abonnement op haar naam en rekeningnummer te zetten?
Je kunt het contract nadat ze 18 jaar is weer terug zetten op haar naam met behulp van een contractovername. Op die gelinkte pagina zie je hier alle informatie over.
Catnap schreef:
En als ik het aanvragen van Samen Korting doorloop, dan krijg ik de indruk dat ik voor mezelf ook een nieuw abonnement aanvraag. Klopt dat of bestel ik echt alleen iets voor mijn dochter?
Nee, bij de Samen Korting (of vriendendeal korting) sluit je een nieuwe aansluiting af. Dat betekent ook een nieuw nummer en zo. Van prepaid met nummerbehoud naar sim only is iets dat Simyo volgens mij blokkeert.