Skip to main content
Beantwoord

van prepaid naar abonnement

• July 24, 2026
  • 2 reacties
  • 16 Bekeken

Hoe kan ik de prepaid van mijn dochter omzetten naar een abonnement. Ze mag niet afsluiten omdat ze nog geen 18 is. Ik kan haar geboorte datum niet veranderen naar mijne (ik ben tenslotte degene die betaald) hoe kan ik dit wel doen??

Beste antwoord door Amy

Hoi ​@Henkie1231,

Bedankt voor je bericht. Ik zie dat je van ​@Friesian al uitleg hebt gekregen over hoe je kan overstappen van Prepaid naar Sim Only. 

Hiervoor dien je als klant zijnde inderdaad wel ouder dan 18 jaar te zijn. Mocht je toch graag willen overstappen van Prepaid naar een Sim Only abonnement dan kan je een mail sturen naar webcare@simyo.nl samen met een kopie ID van je dochter en een kopie ID van jezelf zodat we de geboortedatum kunnen aanpassen. Wel raad ik aan om een dataplafond aan te schaffen bij het abonnement om onverwachte buiten bundel kosten te voorkomen. 

Groetjes,
Amy

2 reacties

Friesian
  • Forum Expert
  • July 24, 2026

Hoi ​@Henkie1231 - Henk.

Ik neem aan dat de prepaid op jouw naam staat. Wanneer je dan inlogd op de mijn simyo omgeving van die aansluiting dan lees je hier de stappen die jij zet.

Zorg er wel voor dat je bij sim only ook kiest voor het dataplafond van Simyo om onverwachte kosten voor data te voorkomen 

https://www.simyo.nl/van-prepaid-naar-sim-only

En mijn extra tip is om als jij ook een aansluiting hebt bij Simyo om voor jezelf ook de app te gebruik en ook voor je dochter.

Welk merk en type telefoon heeft ze? Bij Android is erg veel mogelijk als extra bescherming maar bij sommige IOS ook met dank aan ​@Ron H  alleen werkt dat een tikkeltje anders

Ik kan haar geboorte datum niet veranderen naar mijne (ik ben tenslotte degene die betaald) hoe kan ik dit wel doen??

Dat kan idd niet, jij bent de eindverantwoordelijke, de gebruiker vanuit oogpunt van Simyo. Bij het afsluiten van het abonnement ben je akkoord gegaan met de voorwaarden. 🙂👍 

Amy
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • antwoord
  • July 27, 2026

Hoi ​@Henkie1231,

Bedankt voor je bericht. Ik zie dat je van ​@Friesian al uitleg hebt gekregen over hoe je kan overstappen van Prepaid naar Sim Only. 

Hiervoor dien je als klant zijnde inderdaad wel ouder dan 18 jaar te zijn. Mocht je toch graag willen overstappen van Prepaid naar een Sim Only abonnement dan kan je een mail sturen naar webcare@simyo.nl samen met een kopie ID van je dochter en een kopie ID van jezelf zodat we de geboortedatum kunnen aanpassen. Wel raad ik aan om een dataplafond aan te schaffen bij het abonnement om onverwachte buiten bundel kosten te voorkomen. 

Groetjes,
Amy