Skip to main content
Vraag

Tijdelijk naar het buitenland, kan ik overstappen naar Prepaid?

• September 3, 2025
  • 9 reacties
  • 66 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik wil mijn (maandelijks opzegbaar) cobtract opzeggen omdat ik een paar maanden naar het buitenland ga. Volgend jaar april wil ik een kaartje weken internet en belminuten kopen met mn kaartjes in juli weer een contractafsluiten voor een paar maanden, kan dat? Ik wil graagmn nummer behouden en ga dus niet naar een andere provider

Moderator: Titel is aangepast voor duidelijkheid en betere vindbaarheid.

9 reacties

JanD
  • Forum Expert
  • September 4, 2025

Beste ​@Scarlet1962 als je je maandelijkse sim only abo opzegt, raak je ook je nummer definitief kwijt.

Je kunt 2 dingen doen, je abo naar beneden bijstellen zodat je het goedkoopste abo overhoudt of je nummer overzetten naar een prepaidkaart van Simyo en tegen de tijd dat je dat weer wilt een sim only nemen met behoud van je nummer.

Forum|alt.badge.img
  • auteur
  • Beginner
  • September 4, 2025

Dankjewel voor je reactie. Ik heb dit abonnement genomen omdat ik het maandelijks kan opzeggen en m'n nummer kan behouden. ​@JanD 

Ik had altijd een prepaid esim en heb ik nu goed begrepen dat ik het weer kan terugzetten? En zo ja, hier doe ik dat?

Forum|alt.badge.img+10
  • Forum expert
  • September 4, 2025

Dat doe je door prepaid te bestellen met nummerbehoud van jouw sim-only nummer. Er is geen simpelere oplossing. Van prepaid kun je heel gemakkelijk naar sim-only. Terug naar prepaid kan helaas alleen via een nieuwe prepaid bestelling.

Roeqajja
Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator
  • September 4, 2025

Hi ​@Scarlet1962,

Bedankt voor je bericht. Leuk om te horen dat je tijdelijk naar het buitenland gaat!

Ik zie dat je correct bent geïnformeerd door ​@JanD en ​@Groentjuh. Als je contractvrij bent kun je inderdaad naar Prepaid overstappen door op onze website een nieuwe Prepaid bestelling te plaatsen met nummerbehoud. Je krijgt dan binnen 2-3 werkdagen een nieuwe simkaart en per e-mail word je geïnformeerd over de datum waarop je nummer overgezet wordt op de Prepaid.

Thanks voor jullie hulp heren! ​@JanD en ​@Groentjuh 😊

Groetjes,
Roeqajja

Forum|alt.badge.img
  • auteur
  • Beginner
  • September 4, 2025

Wat ingewikkeld allemaal zeg. Ik ga het proberen oroberen

Roeqajja
Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator
  • September 4, 2025

Mocht je ergens hulp nodig bij hebben, laat het gerust weten of bel naar onze klantenservice (1200 of 0800-8007). Onze klantenservice is telefonisch tot 17:30 geopend.

Forum|alt.badge.img
  • auteur
  • Beginner
  • September 4, 2025

Ik ga morgen bellen. Dankjewel 

Roeqajja
Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator
  • September 4, 2025

Dat is helemaal goed! Graag gedaan en succes. 🙂

Forum|alt.badge.img+7
  • Forum expert
  • September 5, 2025

Bedenk wel dat je dan kan kiezen uit de abonnementen die Simyo heeft op het moment dat je terugkomt.

Je hebt dus kans dat je een duurder abonnement moet nemen.