Skip to main content
antwoord

Rattenstreken.

• August 5, 2025
  • 7 reacties
  • 96 Bekeken

Hier zit men te wachten tot jij een fout maakt. En dan hoopt men dat je het vergeet dat je een fout hebt gemaakt. Kunnen ze lekker cashen \o/! De aandeelhouder zal weer trots zijn. Want aandeelhouder is koning. De klant vooral niet meer.

Zodra jij je bundel aanpast, in mijn geval naar GEEN internet, gooien ze je plafond eraf. Heb jij dan data niet expliciet uitgezet in je telefoon, begint dat ding dus gewoon data te trekken zodra jij buiten je wifi bereik bent.

Ook het terugzetten naar de bundel zoals het was, heeft geen effect. Die knop om het uit te schakelen wordt grijs en jij moet terugkomen op de juiste dag en plaats om uit te zetten, wat je eigenlijk al uitgezet had: internet! Dat moet je dus gewoon in je agenda zetten! Mij vallen de sokken uit van verbazing. En dan heb ik de schoenen nog gewoon aan ook!

En dat moeten de aandeelhouders zien! “Uitpersen die hap! Maak gebruik van zwakheden in de mens!” zeggen ze op aandeelhoudersvergaderingen. “Straf de drukke burger met vergeetachtigheid.” Want dit is geen bug maar een feature. Het staat er ook bij. Maandelijks in en uit te schakelen. /o\ Dat is al erg genoeg. Maar ik had het aan staan en KPN (want dat is Simyo onder de streep) zet het uit. En dan word ik boos. En dat lees je dan weer aan mijn reviews.

Sorry maar ik kan hier echt niets mooiers van maken.

Oplossing: Maak die greyed out knop functioneel en hoop niet op de vergeetachtigheid van mensen! Dat is gewoon een rattenstreek! Een mes in de rug van je klanten.

Bericht aan de moderatoren: Zorg dat je deze review (want het is geen vraag) niet verwijderd want dan staat het over een uur bij Trustpilot! Met screenshot en al.

Beste antwoord door Amy

Hoi ​@Groenteman,

Bedankt voor je bericht. Jammer om te lezen dat je een negatieve ervaring met ons hebt gehad. We kunnen ons voorstellen dat je dit graag zelf in de hand wilt hebben.

Wel moet ik hierbij aangeven dat als er geen internetbundel actief is voor een Sim Only abonnement wij er inderdaad vanuit gaan dat je dus geen gebruik wilt maken van het internet en daarom geen dataplafond nodig hebt. We raden daarom ook aan om de internetoptie uit te schakelen via het Mijn Simyo account. Dit kan via Mijn Simyo (app) > Instellingen > Internet en bellen. 

Verder wil ik nog laten weten dat wij inderdaad niet zomaar topics verwijderen. Wel wil ik aangeven dat het forum geen klachtenkanaal is. 

We zullen jouw feedback voorleggen bij de juiste afdeling. Wie weet dat dit in de toekomst nog wordt aangepast maar dat kan ik niet garanderen.

Bedankt voor jullie reacties! ​@Groentjuh ​@wimj12 en ​@JanD

Groetjes,
Amy

7 reacties

JanD
  • Forum Expert
  • August 5, 2025

Beste ​@Groenteman het lijkt me logisch dat dataplafond uitgezet wordt als je internetverbruik op 0MB zet, want, simpel gezegd, je kunt niet meer internetten, dus ook niet buiten je bundel gaan.

Ik snap jouw gedachte wel, je zet internet in je app niet uit en denkt dan toch kosten te maken als er internet gebruikt wordt.

Als ik jou was zou ik bij een 0MB abo ook internet in je eigen portal uit zetten, dan weet je 100% zeker dat het goed gaat.

Ik ben wel benieuwd naar de reactie van en moderator, ​@Seren bijvoorbeeld of je buiten je buiten je bundel kunt gaan bij een 0MB abo, want dan zou een actief blijvend dataplafond wel nut hebben.

Maar eigenlijk betaal je dan voor niets, terwijl je heel simpel internet gewoon uit kunt zetten.

Forum|alt.badge.img+7
  • Forum expert
  • August 5, 2025

Ik ga geen poging doen je bericht te begrijpen. Je taalgebruik, zoals ik al afleid uit het onderwerp “Rattenstreken” weerhoud me hiervan.

Daar hoef je trouwens niet mee te zitten, want ik ben, net als jij, gewoon abonnee en geen medewerker van Simyo. 

JanD
  • Forum Expert
  • August 5, 2025

Daar hoef je trouwens niet mee te zitten, want ik ben, net als jij, gewoon abonnee en geen medewerker van Simyo. 

Ik ook ​@Groenteman 

• auteur
  • Beginner
  • August 5, 2025

Ik ga geen poging doen je bericht te begrijpen. Je taalgebruik, zoals ik al afleid uit het onderwerp “Rattenstreken” weerhoud me hiervan.

Al die moeite voor te zeggen dat je niets gaat zeggen hahaha :')

• auteur
  • Beginner
  • August 5, 2025

Beste ​@Groenteman het lijkt me logisch dat dataplafond uitgezet wordt als je internetverbruik op 0MB zet, want, simpel gezegd, je kunt niet meer internetten, dus ook niet buiten je bundel gaan.

Nee nee, je data loopt gewoon. Ook bij geen internet bundel. Dan betaal je 15ct per MB. Een MB is niks meer tegenwoordig. Het laden van een page is vaak al 10 MB.

Forum|alt.badge.img+10
  • Forum expert
  • August 5, 2025

Of een aansluiting internet heeft of niet wordt bepaald door de optie "Internet op jouw mobiel” in Mijn Simyo. (Dataplafond even buiten beschouwing gelaten...) Die schakelaar op jouw mobiel zelf is geen garantie dat jouw toestel ook daadwerkelijk geen data verbruikt.

Met of zonder databundel, je kunt data gebruiken indien die optie "Internet op jouw mobiel” aanstaat. En uiteraard met databundel, kun je niet internetten als de optie "Internet op jouw mobiel” uitstaat.

Wel moet ik toegeven dat het op zich niet eens een slecht iets zou zijn als je een dataplafond zou kunnen nemen zonder databundel. In dat geval kun je die hoofdschakelaar immers aan laten en via 500MB bundels incidenteel kunnen internetten (of voor een restant van de maand een databundel nemen).

Ook de mogelijkheid om de optie "Internet op jouw mobiel” uit te zetten als je geen databundel meer hebt in de nieuwe maand, zou op zich geen slecht idee zijn.

Simyo is een prima provider binnen de lijntje. Maar inderdaad met weinig bescherming daarbuiten. Ga je met een veerpont van zone 1 naar zone 1, maar op de veerpont zelf even via zone 4, dan zit je zo aan 60,50 euro de bundel voor het roamen in zone 4. Er is geen vangnet om je hier tegen te beschermen.

Beëindig je jouw databundel, dan moet je inderdaad op uiterlijk op de eerste om 00:00 zelf internet uitzetten. Ook hier geen vangnet om je hier tegen te beschermen. En zo zijn er meer van dat soort puntjes.

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • antwoord
  • August 6, 2025

Hoi ​@Groenteman,

Bedankt voor je bericht. Jammer om te lezen dat je een negatieve ervaring met ons hebt gehad. We kunnen ons voorstellen dat je dit graag zelf in de hand wilt hebben.

Wel moet ik hierbij aangeven dat als er geen internetbundel actief is voor een Sim Only abonnement wij er inderdaad vanuit gaan dat je dus geen gebruik wilt maken van het internet en daarom geen dataplafond nodig hebt. We raden daarom ook aan om de internetoptie uit te schakelen via het Mijn Simyo account. Dit kan via Mijn Simyo (app) > Instellingen > Internet en bellen. 

Verder wil ik nog laten weten dat wij inderdaad niet zomaar topics verwijderen. Wel wil ik aangeven dat het forum geen klachtenkanaal is. 

We zullen jouw feedback voorleggen bij de juiste afdeling. Wie weet dat dit in de toekomst nog wordt aangepast maar dat kan ik niet garanderen.

Bedankt voor jullie reacties! ​@Groentjuh ​@wimj12 en ​@JanD

Groetjes,
Amy