Skip to main content
Vraag

Maandelijks bedrag niet meer/weer verhogen

• July 16, 2025
  • 7 reacties
  • 42 Bekeken

Goedendag,
Graag wil ik weten of u de/mijn rekening niet weer of nog meer verhoogd. Veel prijzen op internet e.d. staan op dit moment onder (grote) druk. Er worden veel aanbiedingen gedaan. Ik wil graag een reactie van u. Eigenlijk wil ik blijven maar het moet me niet té moeilijk worden gemaakt. Graag.krijg ik een reactie van u.

Groetend, G. H. Visser

7 reacties

• auteur
  • Beginner
  • July 16, 2025

Goedendag,
Graag wil ik weten of u de/mijn rekening niet weer of nog meer verhoogd. Veel prijzen op internet e.d. staan op dit moment onder (grote) druk. Er worden veel aanbiedingen gedaan. Ik wil graag een reactie van u. Eigenlijk wil ik blijven maar het moet me niet té moeilijk worden gemaakt. Graag.krijg ik een reactie van u.

Groetend, G. H. Visser

Forum|alt.badge.img+7
  • Forum expert
  • July 16, 2025

Ik werk niet bij Simyo, maar ik denk niet dat Simyo garantie gaat geven dat de prijzen niet omhoog gaan. Simyo zal regelmatig inflatiecorrectie toepassen, en dat kan volgens de algemene voorwaarden.

Forum|alt.badge.img+10
  • Forum expert
  • July 16, 2025

Indien je contractvrij bent (dus niet vast zit aan een contract) kun je ervoor kiezen om te verlengen. Met het verlengen kun je een nieuwe contract afsluiten voor dezelfde prijzen, die nieuwe klanten bij Simyo betalen.

Elk jaar doet Simyo aan inflatiecorrectie (staat in algemene voorwaarden). Dat zal niet snel veranderen. Echter door te verlengen zou het mogelijk zijn om inflatiecorrectie weer te niet te doen.

JanD
  • Forum Expert
  • July 16, 2025

Beste ​@Gghv88501 als aanvulling op ​@Groentjuh :

als je binnen 4 maanden contractvrij bent kun je binnen die 4 maanden je contract al aanpassen naar de huidige tarieven en gaan dan per de 1e van de komende maand in met een nieuw contract voor 2 jaar.

Forum|alt.badge.img+7
  • Forum expert
  • July 17, 2025

Maar in die twee jaar kan je volgens mij nog gewoon inflatiecorrectie krijgen. En dat wil TS nu juist niet.

Friesian
  • Forum Expert
  • July 17, 2025

Maar in die twee jaar kan je volgens mij nog gewoon inflatiecorrectie krijgen. En dat wil TS nu juist niet.

Precies ! En daar ben je dus niet alleen met die mening. Verder mag de TS ​@Gghv88501 er rekening mee houden dat het gros van de providers een inflatiecorrectie hanteert.

En beste ​@Gghv88501 - G.H. Visser. 

U/je mag er vanuit gaan dat morgen een medewerker, moderator zich bij u zal melden via dit topic.

Succes en een fijne avond gewenst. 

Roeqajja
Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator
  • July 18, 2025

Hi ​@Gghv88501,

Bedankt voor je bericht. Goeie vraag!

Wij kunnen inderdaad niet garanderen dat onze prijzen niet verhoogd zullen worden. In onze algemene voorwaarden staan dat wij één keer per jaar een inflatiecorrectie toe kunnen passen. Het is echter niet zo dat wij dit standaard elk jaar doorvoeren, het is nog niet bekend of er dit jaar een inflatiecorrectie zal plaatsvinden. Ook is het vaak zo dat andere providers ook een inflatiecorrectie toepassen. 

Ik zie op je aansluiting dat je contractvrij bent. Mocht er een inflatiecorrectie toegepast worden, dan kun je je abonnement verlengen met goedkopere bundels om de inflatiecorrectie te “ontwijken”. Dit kun je via Mijn Simyo regelen via Instellingen> Abonnement> Verlengen. Als dit is gelukt ontvang je meteen een bevestigingsmail.

Super bedankt voor jullie hulp! ​@wimj12 ​@Groentjuh ​@JanD ​@Friesian 😊

Mocht je nog vragen of onduidelijkheden hebben, dan hoor ik het graag.

Groetjes,
Roeqajja