Skip to main content

.

Ik ga voor 10 maanden naar het buitenland (buiten Europa), en zal mijn simkaart dan dus lang niet gebruiken. Ik heb een doorlopend abonnement (minimaal 24 maanden; Simyo400). Gaat dit problemen opleveren, of kan het gebeuren dat de simkaart/mijn nummer op inactief wordt gesteld als er zolang geen activiteit plaatsvindt?

Ik ga voor 10 maanden naar het buitenland (buiten Europa), en zal mijn simkaart dan dus lang niet gebruiken. Ik heb een doorlopend abonnement (minimaal 24 maanden; Simyo400). Gaat dit problemen opleveren, of kan het gebeuren dat de simkaart/mijn nummer op inactief wordt gesteld als er zolang geen activiteit plaatsvindt?

Zolang je jouw abonnement betaalt denk ik niet dat daar enige problemen mee komen. Als het prepaid zou zijn geweest, dan was je mogelijk langer dan 6 maanden inactief geweest en dan zou je jouw aansluiting en nummer kwijt zijn geweest. Dat geldt enkel bij prepaid en jij geeft aan een abonnement te hebben.

Hi ​@haan06,

Bedankt voor je bericht. Zoals ​@Groentjuh al helemaal correct heeft uitgelegd (thanks daarvoor!): zolang je een doorlopend abonnement hebt en deze gewoon blijft betalen hoef je je geen zorgen te maken over het inactief worden van je simkaart of het verliezen van je nummer. Je abonnement blijft gewoon actief ook als je het 10 maanden lang niet gebruikt tijdens je verblijf buiten Europa.

De regel over het vervallen van een aansluiting na langere inactiviteit geldt alleen voor prepaid klanten, en dus niet voor jou met een Sim Only abonnement. Laat je mij even weten of je vraag hiermee is beantwoord? 

Fijne reis alvast gewenst!

Groet,
Seren

Reageer