Skip to main content
Beantwoord

Kan ik mijn contract opzeggen?

• February 9, 2026
  • 9 reacties
  • 46 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Moet je het 2-jarig contract Internet=bellen opzeggen?

Zo ja wanneer? Of verloopt het gewoon stilzwijgend?

Hoe zit het met mijn oude prepaid-gegoed?

Beste antwoord door Amy

Hoi ​@Samurai,

Bedankt voor je bericht. Ik zie dat je van ​@Groentjuh al het juiste antwoord hebt gekregen.

Als je intern een overstap doet van een Prepaid naar een Sim Only abonnement dan wordt het beltegoed (in dit geval dus die €23,00) verrekend met de eerstvolgende facturen tot het beltegoed op is. Dit gebeurd altijd automatisch. Helaas is het te lang geleden dus kan ik dit niet meer inzien maar wellicht dat je zelf zou kunnen kijken vanaf welk moment er geld van jouw rekening is afgeschreven voor het Sim Only abonnement. 

Bedankt voor jullie reacties ​@Groentjuh en ​@JanD!

Groetjes,
Amy

9 reacties

Forum|alt.badge.img+10
  • Forum expert
  • February 9, 2026

Moet je het 2-jarig contract Internet=bellen opzeggen?

Zo ja wanneer? Of verloopt het gewoon stilzwijgend?

Nadat de looptijd een abonnement is gepasseerd, zal het abonnement automatisch stilzwijgend doorlopen, maar zal vanaf dan maandelijks opzegbaar zijn. Opzeggen gebeurd doorgaans zelden. Als je daarna naar een andere provider zou willen, kun je vanaf enkele maanden voor het einde van de looptijd zelfs al nummerbehoud aanvragen.

Vanaf 4 maanden voor het einde van de looptijd kun je ook ervoor kiezen om je contract te verlengen.

Hoe zit het met mijn oude prepaid-gegoed?

Als je overgaat via de optie binnen “Mijn Simyo” overstapt van Simyo Prepaid naar Simyo Sim Only, dan wordt je resterende beltegoed gebruikt om de eerste factuur/facturen te betalen. Totdat het natuurlijk op is.

Forum|alt.badge.img
  • auteur
  • Rookie
  • February 9, 2026

Dank voor je antwoord.

1. Opzeggen is misschien goed plan gezien jullie tarieven :) Maar goed dat kan dan vanaf nu al gezien de termijn van 4 maanden
  2. Als ik contract opzeg dan ga ik van Sim Ony naar Sim prepaid. Dus dan komt mijn tegoed weer gewoon als prepaid toch?

Forum|alt.badge.img+10
  • Forum expert
  • February 9, 2026

Dank voor je antwoord.

1. Opzeggen is misschien goed plan gezien jullie tarieven :) Maar goed dat kan dan vanaf nu al gezien de termijn van 4 maanden
  2. Als ik contract opzeg dan ga ik van Sim Ony naar Sim prepaid. Dus dan komt mijn tegoed weer gewoon als prepaid toch?

Als je je Simyo Sim only opzegt, dan vervalt jouw aansluiting en ben je je telefoonnummer kwijt. Als je terug wilt naar Simyo Prepaid, dan kun je opnieuw Simyo Prepaid bestellen en via nummerbehoud het nummer behouden. Bij sim only heb je geen beltegoed, dus daar zie je bij die overstap niets van.

Forum|alt.badge.img
  • auteur
  • Rookie
  • February 9, 2026

Ik denk dat ik mijn vraag niet goed stel.

Toen ik 1.6 jaar geleden overstapte van Prepaid naar Sim only stond er nog circa 23 euro op mijn tegoed bij de Prepaid. Ik heb recht op dat geld want ik niet van Simyo.

Dus hoe kan ik mijn tegoed weer terugkrijgen?

JanD
  • February 9, 2026

Beste ​@Samurai heb je die prepaid nog wel regelmatig gebruikt zodat er nog saldo op staat?

Dan kan Simyo het nog resterende saldo misschien koppelen aan je Simyo sim only.

Wacht s.v.p. de reactie van een moderator af. 

Succes.

Forum|alt.badge.img+10
  • Forum expert
  • February 9, 2026

Ik denk dat ik mijn vraag niet goed stel.

Toen ik 1.6 jaar geleden overstapte van Prepaid naar Sim only stond er nog circa 23 euro op mijn tegoed bij de Prepaid. Ik heb recht op dat geld want ik niet van Simyo.

Dus hoe kan ik mijn tegoed weer terugkrijgen?

Als je toen via Mijn Simyo bent overgestapt (daar ga ik vanuit), dan is die 23 euro verrekend met jouw eerst Simyo Sim Only facturen. Dat is dan nu inmiddels op, doordat Simyo daarmee Sim Only facturen heeft betaald voor jou.

Forum|alt.badge.img
  • auteur
  • Rookie
  • February 9, 2026

Ik heb nooit een verrekening daar van gezien. Als het zo zou zijn dan wil ik daar graag het bewijs van zien van Simyo

JanD
  • February 10, 2026

Ik heb nooit een verrekening daar van gezien. Als het zo zou zijn dan wil ik daar graag het bewijs van zien van Simyo

Beste ​@Samurai je kunt ook je eigen administratie even induiken om aan te tonen dat er misschien iets niet goed gegaan is.

Amy
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • antwoord
  • February 10, 2026

Hoi ​@Samurai,

Bedankt voor je bericht. Ik zie dat je van ​@Groentjuh al het juiste antwoord hebt gekregen.

Als je intern een overstap doet van een Prepaid naar een Sim Only abonnement dan wordt het beltegoed (in dit geval dus die €23,00) verrekend met de eerstvolgende facturen tot het beltegoed op is. Dit gebeurd altijd automatisch. Helaas is het te lang geleden dus kan ik dit niet meer inzien maar wellicht dat je zelf zou kunnen kijken vanaf welk moment er geld van jouw rekening is afgeschreven voor het Sim Only abonnement. 

Bedankt voor jullie reacties ​@Groentjuh en ​@JanD!

Groetjes,
Amy