Skip to main content
antwoord

instellen datum voor activeren nieuwe simkaart.

• October 19, 2025
  • 2 reacties
  • 36 Bekeken

Ik wil mijn moeder graag helpen bij het installeren van de nieuwe sim only simkaart van Simyo. Kunnen we de datum van activering zelf instellen/wijzigen, zodat ik dit voor haar kan doen op een moment dat ik ook fysiek aanwezig ben? Zij wil niet zonder functionerende telefoon komen te zitten.

Beste antwoord door Tessanne

Hoi ​@tessie1

Welkom op het Simyo forum en bedankt voor het aanmaken van dit topic! 

Wil jouw moeder overstappen met nummerbehoud? Dan is de overstapdatum namelijk afhankelijk van het moment dat het nummerbehoud mogelijk is (vaak is dat een maand na het aanvragen van het nummerbehoud). Vaak kun je dan met de vorige provider wel afspreken wanneer het nummer kan worden vrijgegeven als dat erg afhankelijk is van wanneer jij beschikbaar bent om te helpen. Je dan zelf de simkaart activeren op het moment dat het nummer is vrijgegeven.

Laat het gerust weten als je hier meer hulp bij nodig hebt of andere vragen hebt! 

Groetjes, 

Tessanne 

Bedankt ​@JanD !

2 reacties

JanD
  • Forum Expert
  • October 19, 2025

Beste ​@tessie1 , zie onderstaande link voor aanvullende info:

https://www.simyo.nl/klantenservice/simkaart/activeren

Succes

Tessanne
Moderator
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderator
  • antwoord
  • October 20, 2025

Hoi ​@tessie1

Welkom op het Simyo forum en bedankt voor het aanmaken van dit topic! 

Wil jouw moeder overstappen met nummerbehoud? Dan is de overstapdatum namelijk afhankelijk van het moment dat het nummerbehoud mogelijk is (vaak is dat een maand na het aanvragen van het nummerbehoud). Vaak kun je dan met de vorige provider wel afspreken wanneer het nummer kan worden vrijgegeven als dat erg afhankelijk is van wanneer jij beschikbaar bent om te helpen. Je dan zelf de simkaart activeren op het moment dat het nummer is vrijgegeven.

Laat het gerust weten als je hier meer hulp bij nodig hebt of andere vragen hebt! 

Groetjes, 

Tessanne 

Bedankt ​@JanD !