Skip to main content
Beantwoord

hoge kosten door internet buiten bundel, geen melding

• September 23, 2026
  • 3 reacties
  • 25 Bekeken

nu keek ik in eens op me rekening en was 227 euro afgeschreven door gebruik buiten me bundel, snap er niks van

Beste antwoord door JanD

Beste ​@haleva zet meteen datapplafond aan, gaat dan per de 1e van de komende maand in.

Bij een Android toestel kun je zelf ook al een datawaarschuwing en -plafond instellen.

Simyo stuurt een SMS bij 80% en 100% verbruik, gemist?

Binnen je telefoon kun je op app-niveau zien waar de data aan verstookt is en daar maatregelen op nemen.

Verder kun je binnen je toestel instellen dat updates, van welke aard dan ook uitsluitend via wifi mogen.

Verder kun je instellen dat je toestel niet automatisch overgaat naar data als de wifi minder of slecht is.

3 reacties

JanD
  • antwoord
  • September 23, 2026

Beste ​@haleva zet meteen datapplafond aan, gaat dan per de 1e van de komende maand in.

Bij een Android toestel kun je zelf ook al een datawaarschuwing en -plafond instellen.

Binnen je telefoon kun je op app-niveau zien waar de data aan verstookt is en daar maatregelen op nemen.

Verder kun je binnen je toestel instellen dat updates, van welke aard dan ook uitsluitend via wifi mogen.

Verder kun je instellen dat je toestel niet automatisch overgaat naar data als de wifi minder of slecht is.

Shaniqua
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • September 23, 2026

Hoi ​@haleva,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me heel goed voorstellen dat je enorm schrikt als er ineens € 227,- extra wordt afgeschreven. Dat is een hoop geld en natuurlijk een heel nare verrassing op je rekening.

Wanneer je internetbundel volledig op is en je hebt geen dataplafond, wordt je verbinding niet automatisch stopgezet. Je blijft verbonden met het internet, maar vanaf dat moment betaal je het buitenbundeltarief van € 0,15 per MB. Omdat smartphones constant op de achtergrond data verbruiken (zoals automatische app-updates of back-ups), kan dit ongemerkt heel hard gaan. Een paar honderd MB's aan achtergronddata loopt zo helaas al snel op tot een hoog bedrag.

Ons systeem stuurt altijd automatisch een waarschuwings-sms bij 80% en 100% verbruik van je bundel.

Om dit in de toekomst 100% te voorkomen, adviseer ik je om direct het Dataplafond aan te zetten via Mijn Simyo. Dit zorgt ervoor dat je internet volledig wordt stopgezet zodra je internetbundel op is.

Omdat de kosten hoog zijn en ik begrijp dat dit niet bewust is geweest, wil ik graag even met je meekijken. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je telefoonnummer en persoonlijke gegevens? Dan kunnen we samen kijken wat er precies aan de hand is en kijken wat de mogelijkheden zijn.

Groetjes,
Shaniqua

• auteur
  • Beginner
  • September 23, 2026

dank, ik denk ook dat er iets met me WiFi was want op sommige tijden ben ik altijd thuis, maar heb ook nooit een melding gehad het gaat om twee maanden