Skip to main content
Beantwoord

Hoe werkt de inflatiecorrectie bij het verlengen van mijn abonnement?

• January 23, 2026
  • 7 reacties
  • 51 Bekeken

Forum|alt.badge.img+1

T.a.v. inflatiecorrectie lees ik in de algemene voorwaarden onder punt 9.1 het volgende.

Als we de tarieven voor mobiele diensten indexeren doen we dit per 1 oktober. De prijsindex berekenen we over de afgelopen periode 1 juli t/m 30 juni. Met mobiele diensten bedoelen we telecommunicatiediensten die geleverd worden over ons mobiele netwerk en die geschikt zijn om buitenshuis of onderweg te gebruiken. Bijvoorbeeld mobiele abonnementen met internet en/of telefonie en sms, of Prepaid mobiel. De indexering geldt alleen voor u als u op het moment van indexeren langer dan 3 maanden klant bent.

Vraag: ga ik ook een inflatiecorrectie betalen als ik mijn abonnement verleng? Want in principe ben ik al langer dan 3 maanden klant (sinds 2 jaar om precies te zijn).

Of ben ik bij verlengen een ‘nieuwe’ klant?

Beste antwoord door Sedat

Hoi ​@Summer2,

Bedankt voor je bericht. Begrijpelijk dat je dit even wilt navragen.

Zoals ​@JanD aangeeft, als je je abonnement verlengt, ben je geen nieuwe klant, maar sluit je wel een nieuw contract af met de bundels en tarieven die op dat moment gelden. De indexering van de tarieven voor mobiele diensten vindt plaats op 1 oktober. Dit geldt alleen voor jou als je op het moment van indexeren langer dan 3 maanden klant bent. Bijvoorbeeld: als je je abonnement verlengt, kijken wij op 1 oktober of je vanaf de ingangsdatum van het nieuwe contract langer dan 3 maanden bij ons zit. In dat geval wordt de inflatiecorrectie toegepast.

Meer informatie over dit onderwerp en antwoorden op veelgestelde vragen vind je hier: Inflatiecorrectie.

Mocht je nog vragen hebben, laat het gerust weten!

Groetjes,
Sedat

7 reacties

JanD
  • January 23, 2026

Beste ​@Summer2 bij verlengen ben en blijf je een bestaande klant,  alleen geldt er een nieuw contract voor een periode X tegen de op het moment van verlengen geldende tarieven.

Sedat
Moderator
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • antwoord
  • January 23, 2026

Hoi ​@Summer2,

Bedankt voor je bericht. Begrijpelijk dat je dit even wilt navragen.

Zoals ​@JanD aangeeft, als je je abonnement verlengt, ben je geen nieuwe klant, maar sluit je wel een nieuw contract af met de bundels en tarieven die op dat moment gelden. De indexering van de tarieven voor mobiele diensten vindt plaats op 1 oktober. Dit geldt alleen voor jou als je op het moment van indexeren langer dan 3 maanden klant bent. Bijvoorbeeld: als je je abonnement verlengt, kijken wij op 1 oktober of je vanaf de ingangsdatum van het nieuwe contract langer dan 3 maanden bij ons zit. In dat geval wordt de inflatiecorrectie toegepast.

Meer informatie over dit onderwerp en antwoorden op veelgestelde vragen vind je hier: Inflatiecorrectie.

Mocht je nog vragen hebben, laat het gerust weten!

Groetjes,
Sedat

Forum|alt.badge.img+1
  • auteur
  • Allround active
  • January 23, 2026

Bijvoorbeeld: als je je abonnement verlengt, kijken wij op 1 oktober of je vanaf de ingangsdatum van het nieuwe contract langer dan 3 maanden bij ons zit. In dat geval wordt de inflatiecorrectie toegepast.

Dus als ik de verlenging in laat gaan op zeg 4/7 (mijn abo loopt af op 4/6 a.s.) ontloop ik de inflatiecorrectie per 1/10 van dit jaar. Gaat me niet zo om de centen, maar ik houd niet van die slordige getallen als bijv. € 9,32 - €15,18 e.d. Wellicht een afwijking van me.😎

Friesian
  • Forum Expert
  • January 23, 2026

Wellicht een afwijking van me.😎

No-pe. Om precies te zijn: een gezonde afwijking.

😉😎

JanD
  • January 24, 2026

Beste ​@Summer2 als jouw contract afloopt op 4 juni en je verlengt op of na 4 juni gaat het nieuwe contract per de 1e van de komende maand in, dus per 1 juii, dan ben je op 1 oktober dus 3 maanden klant.

Je kunt dan beter in juli verlengen, gaat dan per 1 augustus in en zit je binnen de 3 maanden voor de inflatiecorrectie.

Forum|alt.badge.img+1
  • auteur
  • Allround active
  • January 24, 2026

Beste ​@Summer2 als jouw contract afloopt op 4 juni en je verlengt op of na 4 juni gaat het nieuwe contract per de 1e van de komende maand in, dus per 1 juii, dan ben je op 1 oktober dus 3 maanden klant.

Je kunt dan beter in juli verlengen, gaat dan per 1 augustus in en zit je binnen de 3 maanden voor de inflatiecorrectie.

Dan ga ik dus in juli a.s. verlengen (als Simyo wat leuks te bieden heeft) dan blijft het nog een jaar een mooi rond bedrag.😅

Bedankt voor je reacties!

Forum|alt.badge.img+1
  • Actief Simyaan
  • January 24, 2026

Verlengen via Belsimpel, bij voorkeur rond Black Friday, is voordeliger.

Forum|alt.badge.img+1
  • auteur
  • Allround active
  • January 24, 2026

Verlengen via Belsimpel, bij voorkeur rond Black Friday, is voordeliger.

Doe ik inderdaad meestal via Belsimpel, ook overstap naar andere providers. BF is net geweest, maar in juli is er vast wel een vakantie aanbieding.