Skip to main content

.

Mijn kinderen hebben beiden Simyo Prepaid.

Als ouder kan ik de prepaid telefoonnummers niet migreren in de app naar een abonnement, omdat ze minderjarig zijn. Ik begrijp dat meerderjarigen alleen abonnementen kunnen afsluiten, ik zal dit als ouder moeten doen.

Hoe kan ik als ouder deze overstap van mijn twee kinderen regelen met nummerbehoud?

Dank voor uw antwoord!

Hoi ​@RonD,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je hier contact over opneemt.

Het klopt inderdaad dat je niet intern kan overstappen naar een Sim Only abonnement als je minderjarig bent. Wel kan dit alsnog gedaan worden als de geboortedatum wordt aangepast. Je kan hiervoor een mail sturen naar webcare@simyo.nl samen met een kopie ID van één van de ouders en een kopie van de ID's van de kinderen. Zodra de geboortedatum is aangepast kan de overstap naar een Sim Only worden gemaakt via het Mijn Simyo account. Wel wil ik nog even aangeven dat het onder eigen verantwoordelijkheid valt aangezien het normaal gesproken niet is toegestaan om een abonnement te nemen als je jonger bent dan 18 jaar. Dit heeft ook te maken met het feit dat er niet standaard een dataplafond in het abonnement zit. Wel kan dit tijdens de overstap naar een Sim Only abonnement worden aangeschaft voor €0,50 extra per maand. Zo voorkomen de kinderen dat ze buiten de bundel kosten maken. Meer informatie over ons dataplafond kan je hier terugvinden. 

Groetjes,
Amy


Reageer