Skip to main content
Beantwoord

bundel verhogen mag niet

• July 2, 2026
  • 3 reacties
  • 32 Bekeken

Met zn drieën zijn we trouw klant 

1 verbruikt veel data, heeft nu een abonnement van 20 gig. Ondertussen zijn er mogelijkheden van 30 gig. Maar aanpassen mag niet van Simyo.

Enorme paarse krokodil. De data zijn er, klant wil er voor betalen maar moet maanden wachten tot abonnement is verlopen voor dit aangepast kan worden Echt zeer klant onvriendelijk. Gaat dit nog veranderen 

Beste antwoord door Shaniqua

Hi ​@Fsef,

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend dat je nu niet kunt overstappen naar een grotere internetbundel terwijl je daar wel behoefte aan hebt. 

Bij Simyo kun je inderdaad alleen gebruikmaken van de nieuwste bundels als je je abonnement verlengt. Dit kan vanaf 4 maanden voor de einddatum van je contract. Tot die tijd kun je alleen kiezen uit de bundels die beschikbaar waren op het moment dat je je huidige contract afsloot. Nieuwe bundels zijn dus pas beschikbaar bij verlenging.

Ik heb even met je meegekeken naar de aansluitingen. Helaas is het op dit moment nog niet mogelijk om te verlengen. Omdat we dit erg jammer vinden, hebben we als goedmakertje een cadeautje voor je klaargezet. Je vindt dit voor alle drie de nummers terug onder het kopje 'Verbruik' in Mijn Simyo.

@JanD heeft het hier toevallig al over gehad. Ook hele handige tips van ​@Friesian, bedankt daarvoor!

Op deze pagina kun je nog een paar tips vinden om je data te besparen: https://www.simyo.nl/blog/dataverbruik-data-besparen-datalimiet

Groetjes,
Shaniqua

3 reacties

JanD
Forum|alt.badge.img+7
  • Forum Expert
  • July 2, 2026

Beste ​@Fsef binnen 4 maanden voor einde contract mag je verlengen naar de huidige pakketten.

Voorbeeld: je huidige pakket loopt af op 16 november a.s., dan mag je verlengen vanaf 16 juli en gaat dan op 1 augustus in.

Friesian
  • Forum Expert
  • July 3, 2026

Met zn drieën zijn we trouw klant 

1 verbruikt veel data, heeft nu een abonnement van 20 gig. Ondertussen zijn er mogelijkheden van 30 gig. Maar aanpassen mag niet van Simyo.

Enorme paarse krokodil. De data zijn er, klant wil er voor betalen maar moet maanden wachten tot abonnement is verlopen voor dit aangepast kan worden Echt zeer klant onvriendelijk. Gaat dit nog veranderen 

Morgen ​@Fsef 

Even voor de duidelijkheid. Een abonnement verloopt niet maar heeft een minimale looptijd en wordt daarna maandelijks opzegbaar, stilzwijgend verlengd. Aanpassen/wijzigen kan altijd maar dan wel via (jouw) Mijn Simyo (app). En verder sluit ik me aan bij ​@JanD .

Tot zover even het verhaal ingaand op jouw vraag, maar ik begrijp zeker wel het probleem. Het is voor iedereen verschillend welk datagebruik er is, kan te maken hebben met welke apps worden gebruikt en ook de instellingen op de telefoon. 

Dus kijk voor de zekerheid sowieso even of geen WiFi assistent staat ingesteld of bij iets zoals slimme netwerkwissel wat eerst bij Samsung werd genoemd. Dan springt de telefoon niet bij minder signaal van WiFi de telefoon naar mobiele gegevens als dat uit staat. . En bij gegevensgebruik, gegevensbesparing. 

En dan is er nog een stukje geschiedenis waarover ik beschik waardoor ik het probleem meer dan goed begrijp. 

Behalve nu ​@Amy was er in het verleden ook nog een andere moderator of zoals wij en ​@franswon het noemden een mo(e)derator ​@Angela  en die gebruikte ook een extra abonnement omdat  ze meer GB gebruikte tijdens een treinreis. . Dus zowel Simyo en KPN. Met een dual-sim telefoon zijn er dus extra mogelijkheden, sim only/prepaid. 

Verder is er ook nog een app die erg veel verschil kan maken in dataverbruik maar dan is het wel handig om merk en type telefoon te vermelden.

En ja, MB bijkopen kan maar dan zal €5,- voor 500 MB te kostbaar zijn. Bundels zijn btw, houdbaar tot einde van de maand. 

https://www.simyo.nl/klantenservice/bundels

Een medewerker, een moderator zal ook nog reageren en die kan meekijken in het systeem

Shaniqua
Moderator
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • antwoord
  • July 3, 2026

Hi ​@Fsef,

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend dat je nu niet kunt overstappen naar een grotere internetbundel terwijl je daar wel behoefte aan hebt. 

Bij Simyo kun je inderdaad alleen gebruikmaken van de nieuwste bundels als je je abonnement verlengt. Dit kan vanaf 4 maanden voor de einddatum van je contract. Tot die tijd kun je alleen kiezen uit de bundels die beschikbaar waren op het moment dat je je huidige contract afsloot. Nieuwe bundels zijn dus pas beschikbaar bij verlenging.

Ik heb even met je meegekeken naar de aansluitingen. Helaas is het op dit moment nog niet mogelijk om te verlengen. Omdat we dit erg jammer vinden, hebben we als goedmakertje een cadeautje voor je klaargezet. Je vindt dit voor alle drie de nummers terug onder het kopje 'Verbruik' in Mijn Simyo.

@JanD heeft het hier toevallig al over gehad. Ook hele handige tips van ​@Friesian, bedankt daarvoor!

Op deze pagina kun je nog een paar tips vinden om je data te besparen: https://www.simyo.nl/blog/dataverbruik-data-besparen-datalimiet

Groetjes,
Shaniqua