Skip to main content
antwoord

Boete en simyaardag cadeau, hoe zit dit?

  • June 20, 2025
  • 2 reacties
  • 60 Bekeken

Ik heb zojuist een enorme boete gekregen voor het overschrijden van mijn bundel én 3GB kado gekregen. zouden jullie die overschrijding uit de 3GB kunnen halen, dan kan de boete vervallen, lijkt mij.

 

ik ben eerlijk gezegd ook wel een beetje boos dat ik als trouwe klant zo te grazen word genomen. Ik vind het geen recht doen.


Moderator: Titel is aangepast voor duidelijkheid en betere vindbaarheid.

Beste antwoord door Roeqajja

Hi ​@FrankV01,

Bedankt voor je bericht. Ik kijk graag met je mee wat er aan de hand is.
 

Beste ​@FrankV01 bij Simyo krijg je geen boete, maar betaal je €0,15 per MB bij overschrijding databundel en staat gewoon in de voorwaarden, je wordt dus niet ‘te grazen’ genomen.

Wat ​@JanD zegt klopt inderdaad, ik zie op je aansluiting dat je kosten hebt gemaakt buiten de bundel vanwege internetverbruik. Ik kan me goed voorstellen dat je hiervan geschrokken bent!

Wij versturen altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Balen dat je de sms’jes niet op tijd hebt gezien, vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. 

Vanwege de privacywetgeving kunnen wij niet inzien waar de MB's aan zijn verbruikt. Dit kun je vaak wel via de instellingen in je telefoon terug vinden. Je telefoon verbruikt namelijk altijd internet, ook als je je telefoon niet gebruikt. Denk maar aan apps die op de achtergrond data verbruiken. Ik raad aan om in de instellingen van je telefoon te kijken om achter de oorzaak van je hoogverbruik te komen. 

Wij hebben sinds kort de mogelijkheid om een dataplafond in te schakelen voor €0,50 cent per maand. Hiermee kun je voorkomen dat je weer kosten zou kunnen maken buiten je bundel vanwege internetgebruik. Wij hebben ook een topic op het forum gemaakt met uitgebreide informatie over het dataplafond. 

Ik begrijp dat de kosten niet bewust zijn gemaakt. Zou je mij een privébericht willen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Ik kijk dan graag wat we voor je kunnen doen om dit samen op te lossen.

Heel erg bedankt voor je hulp! ​@JanD 🙂

Groetjes,
Roeqajja

2 reacties

JanD
  • Forum Expert
  • June 21, 2025

Beste ​@FrankV01 bij Simyo krijg je geen boete, maar betaal je €0,15 per MB bij overschrijding databundel en staat gewoon in de voorwaarden, je wordt dus niet ‘te grazen’ genomen.

Zet dagtaplafond aan voor 50c per maand en gaat dan per de 1e van de komende maand in om in de toekomst buitenbundelkosten te voorkomen.

Als je een Android telefoon hebt kun je ook daarin een waarschuwing en blokkade instellen.

Op app-niveau kun je nazien waar de data aan verstookt is en daar maatregelen op nemen.

Simyo kan dit niet verrekenen met je simyaardag-cadeau.

TIP: activeer de simyaardag pas op 1 juli, dan heb je er maximaal profijt van.

Als je het nu activeert heb je er nog maar 9 dagen wat aan en vanaf 1 juli de hele maand juli, 31 dagen dus.

Succes.

 


Roeqajja
Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator
  • antwoord
  • June 23, 2025

Hi ​@FrankV01,

Bedankt voor je bericht. Ik kijk graag met je mee wat er aan de hand is.
 

Beste ​@FrankV01 bij Simyo krijg je geen boete, maar betaal je €0,15 per MB bij overschrijding databundel en staat gewoon in de voorwaarden, je wordt dus niet ‘te grazen’ genomen.

Wat ​@JanD zegt klopt inderdaad, ik zie op je aansluiting dat je kosten hebt gemaakt buiten de bundel vanwege internetverbruik. Ik kan me goed voorstellen dat je hiervan geschrokken bent!

Wij versturen altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Balen dat je de sms’jes niet op tijd hebt gezien, vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. 

Vanwege de privacywetgeving kunnen wij niet inzien waar de MB's aan zijn verbruikt. Dit kun je vaak wel via de instellingen in je telefoon terug vinden. Je telefoon verbruikt namelijk altijd internet, ook als je je telefoon niet gebruikt. Denk maar aan apps die op de achtergrond data verbruiken. Ik raad aan om in de instellingen van je telefoon te kijken om achter de oorzaak van je hoogverbruik te komen. 

Wij hebben sinds kort de mogelijkheid om een dataplafond in te schakelen voor €0,50 cent per maand. Hiermee kun je voorkomen dat je weer kosten zou kunnen maken buiten je bundel vanwege internetgebruik. Wij hebben ook een topic op het forum gemaakt met uitgebreide informatie over het dataplafond. 

Ik begrijp dat de kosten niet bewust zijn gemaakt. Zou je mij een privébericht willen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Ik kijk dan graag wat we voor je kunnen doen om dit samen op te lossen.

Heel erg bedankt voor je hulp! ​@JanD 🙂

Groetjes,
Roeqajja