Skip to main content
Beantwoord

Ander abonnement

• December 16, 2025
  • 8 reacties
  • 30 Bekeken

Forum|alt.badge.img
  • Startend Simyaan

Goedemiddag,

ik zie dat mijn Simyo abonnement verhoogt is van € 8,88 naar € 9,20.
Op zich geen probleem want het is maar een klein bedrag.
Het rare is dat ik voor dat geld een abonnement heb van 6000 MB en 100 belminuten terwijl op de site een abonnement van 15000 MB en 400 belminuten wordt aangeboden voor € 9,00.
Moet ik, om dat abonnement te krijgen, eerst opzeggen en dan het nieuwe abonnement aanvragen of kan dat makkelijk omgezet worden.
Ik hoor het graag.

Groeten,
Piet

Beste antwoord door Sedat

Hoi ​@PdK,

Bedankt voor je bericht. Begrijpelijk dat je dit even navraagt!

De abonnementskosten zijn aangepast i.v.m. een inflatiecorrectie, die vanaf 1 oktober is ingegaan. Meer informatie hierover kun je terugvinden op deze pagina: Simyo inflatiecorrectie 2025.

Je kunt je abonnement verlengen vanaf 4 maanden voor de einddatum van het contract. Als het abonnement verlengbaar is, kun je deze stappen volgen:

1. Log in op Mijn Simyo

2. Ga naar Instellingen

3. klik op Abonnement

4. Je ziet dan het bericht: 'Gefeliciteerd, je mag verlengen!'

5. Klik op Bekijk deze bundel of Zelf samenstellen

Op deze manier kun je gemakkelijk de verlenging regelen.

@XTF, dat is een goede vraag! Als je je bundels wijzigt, kun je alleen kiezen uit de bundels en tarieven die golden op het moment dat je je abonnement hebt afgesloten. De oude tarieven blijven dus van toepassing zolang je het contract niet verlengt.

Wil je gebruik maken van de nieuwe aanbiedingen? Vanaf 4 maanden voor het einde van het contract kun je verlengen en gebruik maken van de aanbiedingen die op dat moment gelden.

En ​@JanD, bedankt voor de uitleg!

Groetjes,
Sedat

8 reacties

JanD
  • Forum Expert
  • December 17, 2025

Beste ​@PdK binnen 4 maanden voor einde contract datum kun je je abo om laten zetten naar de huidige tarieven en gaat dan per de 1e van de maand na de aanvraag in.

Forum|alt.badge.img+1
  • Actief Simyaan
  • December 17, 2025

Blijven de oude tarieven van toepassing als je bundels wijzigt?

JanD
  • Forum Expert
  • December 17, 2025

Blijven de oude tarieven van toepassing als je bundels wijzigt?

Als je je bundel wijzigt binnen je nog lopende contract, gelden de bundelprijzen die bij jouw contract horen en niet de bundelprijzen voor nieuwe klanten. ​@XTF 

Uitsluitend bij verlengen contract na je vaste contract of binnen 4 maanden vóór einde contract gelden de nieuwe bundeltarieven.

Ook logisch, anders heeft zo'n contract geen nut.

Sedat
Moderator
Forum|alt.badge.img+1
  • Moderator
  • antwoord
  • December 17, 2025

Hoi ​@PdK,

Bedankt voor je bericht. Begrijpelijk dat je dit even navraagt!

De abonnementskosten zijn aangepast i.v.m. een inflatiecorrectie, die vanaf 1 oktober is ingegaan. Meer informatie hierover kun je terugvinden op deze pagina: Simyo inflatiecorrectie 2025.

Je kunt je abonnement verlengen vanaf 4 maanden voor de einddatum van het contract. Als het abonnement verlengbaar is, kun je deze stappen volgen:

1. Log in op Mijn Simyo

2. Ga naar Instellingen

3. klik op Abonnement

4. Je ziet dan het bericht: 'Gefeliciteerd, je mag verlengen!'

5. Klik op Bekijk deze bundel of Zelf samenstellen

Op deze manier kun je gemakkelijk de verlenging regelen.

@XTF, dat is een goede vraag! Als je je bundels wijzigt, kun je alleen kiezen uit de bundels en tarieven die golden op het moment dat je je abonnement hebt afgesloten. De oude tarieven blijven dus van toepassing zolang je het contract niet verlengt.

Wil je gebruik maken van de nieuwe aanbiedingen? Vanaf 4 maanden voor het einde van het contract kun je verlengen en gebruik maken van de aanbiedingen die op dat moment gelden.

En ​@JanD, bedankt voor de uitleg!

Groetjes,
Sedat

Forum|alt.badge.img+1
  • Actief Simyaan
  • December 17, 2025

Ah, dus je kunt ook altijd weer terug naar wat je had? Dat is goed om te weten.

Forum|alt.badge.img+10
  • Forum expert
  • December 17, 2025

Ah, dus je kunt ook altijd weer terug naar wat je had? Dat is goed om te weten.

Bij het verlengen van een contract, krijg je de prijzen die dan gelden voor alle dan aangeboden bundels.

Tijdens het contract kun je elke maand bundels wijzigen. Je wijzigt dan tussen het aanbod, van toen het contract begon. Hierbij kun je een maand omhoog en daarna weer terug naar wat je daarvoor had.

Bij verlengen van een contract zit je aan dat nieuwe contract vast. Terug naar dat oude contract kan niet.

Forum|alt.badge.img
  • auteur
  • Startend Simyaan
  • December 17, 2025

Hartelijk dank voor de antwoorden.

Ik heb ondertussen mijn contract verlengd.

Met vriendelijke groet,
Piet

Sedat
Moderator
Forum|alt.badge.img+1
  • Moderator
  • December 17, 2025

Hoi ​@PdK,

Graag gedaan! Fijn om te horen dat het verlengen is gelukt. Bedankt voor je verlenging!

@XTF, ik snap dat het fijn zou zijn als je altijd terug kunt naar je oude bundel, maar dat is niet mogelijk. Je kunt alleen kiezen uit de bundels en tarieven die beschikbaar waren op het moment dat je je abonnement hebt afgesloten. Als een specifieke bundel uit dat aanbod is verdwenen, kun je daar niet meer naar terug.

En ​@Groentjuh, bedankt voor de uitleg!

Groetjes,
Sedat