Skip to main content

.

Vraag

Nieuwe mobiel lijkt veel meer MB's te verbruiken, hoe kan dat?

Forum|alt.badge.img

Voorheen deed ik ruimschoots met mijn MB"s voor internet, want ik heb de hoogste bundel. Sinds ik een nieuwe mobiel heb krijg ik op de helft vd maand al een bericht dat 80% vd bundel is verbruikt. Terwijl ik niet het idee heb dat ik vaker gebruik maak van mijn mobiel sinds ik een andere heb. Wie weet wat de oorzaak zou kunnen zijn?

Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?

2 reacties

Forum|alt.badge.img+1
  • Allround active
  • 44 reacties
  • 25 maart 2025

Om te beginnen, heb je het updaten van apps wel ingesteld op ‘alleen via wifi’? 

In dit artikel lees je veel nuttige tips om data te besparen Alles over je internetbundel, dataverbruik en MB’s besparen - Simyo Blog

Seren
Community manager
Forum|alt.badge.img+7
  • Community manager
  • 1726 reacties
  • 25 maart 2025

Hoi ​@RobinHood,

Bedankt voor je bericht. Ik begrijp dat je hier vragen over hebt. Misschien is het handig als je ook deelt welk toestel je hebt. Dan kan ik specifieker kijken welke instellingen je op jouw toestel kunt controleren om te zien of alles goed gaat. Verder wil ik je vragen de blog die ​@Summer2 in zijn bericht heeft geplaatst ook door te lezen (bedankt ​@Summer2!).

Ook is het belangrijk om te weten dat zolang de internetverbinding op de simkaart actief is, er altijd kans is op dataverbruik, zowel bewust als onbewust. Dit kan bijvoorbeeld gebeuren door updates of door apps die op de achtergrond actief blijven.

Op iPhone-toestellen laat ik klanten altijd controleren of de Wi-Fi-assistentie aanstaat. Deze optie zorgt ervoor dat je toestel automatisch overschakelt naar het mobiele netwerk als de Wi-Fi-verbinding te zwak is. Ook is het verstandig om te controleren of iCloud Drive is ingeschakeld. Als deze functie aanstaat, kan je toestel automatisch back-ups maken via 4G/5G, wat veel MB's kan verbruiken. Het is goed om te controleren of deze functie aanstaat, zodat je kunt bepalen of dit invloed heeft gehad op het dataverbruik.

Ik hoor graag van je!

Groetjes,
Seren