Skip to main content

.

Beantwoord

Kan ik verlengen via Belsimpel met nummerbehoud Simyo?

Goedemorgen, ook ik wil een nieuw abonnement afsluiten bij Belsimpel met telefoon terwijl ik al een abonnement heb bij Simyo (“verlengen”), met nummerbehoud. Daarbij is nummerbehoud echter niet toegestaan. Omdat “verlengen” bij Simyo een nieuw abonnement is, zijn de regels duidelijk van de ACM (Recht op Nummerbehoud):

lU heeft recht op nummerbehoud als u naar een andere aanbieder overstapt. Of als u van abonnement wisselt bij dezelfde aanbieder. De bestemming van uw telefoonnummer moet wel hetzelfde blijven. Een mobiel nummer kan dus alleen mee naar een mobiel abonnement”.

Feitelijk wissel ik dus van abonnement. Nu kan ik elke maand opzeggen na jaren van gebruik, dan heb ik een nieuw contract waar ik 1 of 2 jaar aan vast zit. 

Kunt u me laten weten of ik inderdaad nummerbehoud krijg (dan moet u Belsimpel en anderen wijzen op de incorrecte informatie), of dat nummerbehoud niet mogelijk is (dan moet de ACM worden geïnformeerd). 

Hartelijk dank voor de terugkoppeling. Mvg, 

Beste antwoord door Amy

Hoi ​@HenkdB,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je hier vragen over hebt. 

Toevallig heeft mijn collega Seren vorige maand een soortgelijke vraag behandeld hier op het forum waar je wellicht ook het antwoord op jouw vraag kan vinden 😊. Ik heb even meegekeken op jouw aansluiting en ik zie dat je contractvrij bent. Het zou dus wel mogelijk moeten zijn om te verlengen via Belsimpel! 

Ik hoor het graag van je of het is gelukt met de uitleg die mijn collega heeft gedeeld in het andere topic.

Groetjes,
Amy

Bekijk originele reactie

3 reacties

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • 2398 reacties
  • antwoord
  • 24 maart 2025

Hoi ​@HenkdB,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je hier vragen over hebt. 

Toevallig heeft mijn collega Seren vorige maand een soortgelijke vraag behandeld hier op het forum waar je wellicht ook het antwoord op jouw vraag kan vinden 😊. Ik heb even meegekeken op jouw aansluiting en ik zie dat je contractvrij bent. Het zou dus wel mogelijk moeten zijn om te verlengen via Belsimpel! 

Ik hoor het graag van je of het is gelukt met de uitleg die mijn collega heeft gedeeld in het andere topic.

Groetjes,
Amy

• auteur
  • Beginner
  • 1 reactie
  • 26 maart 2025

Dag ​@Amy,

dank je wel voor de reactie van Simyo. Ik ben inderdaad contractvrij, dus het zou moeten lukken om bij Belsimpel opnieuw een contract af te sluiten met telefoon met nummerbehoud bij Simyo. Dat was ook het plan. Alleen de website van Belsimpel laat het niet toe.

Ik begrijp nu van jou dat het dus wel kan? Ik moet daarvoor een e-mail sturen naar nummerbehoud@simyo.nl? In dit geval wordt dan nummerbehoud toegestaan? Is dat correct? Doe ik dat voor de aankoop of na de aankoop bij belsimpel? Ik neem aan dat ik dan op de website van belsimpel een abonnement moet bestellen met “nieuw telefoonnummer” en dat daarna door Simyo het nummerbehoud wordt geregeld. Belsimpel heeft namelijk geen aanbiedingen met telefoon voor verlenging bij Simyo.

Kun je dit bevestigen? Dan kan ik aan de slag. Anders moet ik iets anders verzinnen, maar zoals eerder gezegd, volgens de ACM moet nummerbehoud worden toegestaan bij afsluiting van een abonnement, ook als dat een verlenging is.

Dank voor je hulp

Groetjes, Henk

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • 2398 reacties
  • 27 maart 2025

Hoi ​@HenkdB,

Bedankt voor je reactie. De stappen die mijn collega uitlegt om naar ons te mailen is alleen als je een einddatum op je contract hebt. 

Ik heb je zojuist een e-mail gestuurd met de stappen die je kan volgen zodat je kan verlengen via Belsimpel.

Mocht je nog vragen hebben laat het dan gerust weten.

Groetjes,
Amy

Reageer