Skip to main content

.

Beantwoord

Combi iPhone 16 en Simyo niet mogelijk via Belsimpel?

• 27 januari 2025
  • 7 reacties
  • 79 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik heb nu een IPhone 11 met een Sim only bij Simyo. Ik wil graag de IPhone 16 maar deze bieden jullie niet aan. Via Belsimpel kan ik wel een IPhone 16 aanschaffen met een abonnement bij jullie, alleen kan ik dan niet mijn nummer behouden 😩 of ik moet een ander nummer kiezen (wat ik niet wil natuurlijk) of ik moet overstappen naar een andere provider. Wat ik op zich ook niet wil omdat ik tevreden ben over jullie. 

Wat is hier een oplossing voor Simyo? Dit moet toch te regelen zijn? In contact met een medewerker via de chat word ik verwezen naar Belsimpel? Het zou fijn zijn als jullie dit uitzoeken/oplossen aangezien ik klant bij jullie ben en graag wil blijven. 

Mocht dit inderdaad niet kunnen, dan stap ik inderdaad over naar een concurrent. 

Beste antwoord door Seren

Hoi ​@Manon024

Bedankt voor je bericht. Allereerst wil ik mijn excuses aanbieden voor het feit dat je een negatieve ervaring hebt gehad met onze klantenservice. Het is jammer om te horen dat je niet de juiste informatie hebt gekregen en dat je om deze reden overweegt om over te stappen.

Het is namelijk wel mogelijk om een bestelling te plaatsen bij Belsimpel met een verlenging bij ons. Er geldt echter één uitzondering: dit is alleen mogelijk als je geen einddatum hebt. Op dit moment zie ik dat je contract nog loopt tot 25-02-2025. We kunnen hierop echter wel één uitzondering maken. Als je tot maximaal 4 maanden voordat je einddatum verloopt contact met ons opneemt, kunnen we je hierover informeren. Aangezien je jouw vraag op het forum stelt en wellicht andere klanten hier ook iets aan hebben zal ik verder toelichten hoe dit precies werkt. Je kunt in dit geval ons een e-mail sturen naar nummerbehoud@simyo.nl met een toelichting dat je een nieuwe bestelling wilt plaatsen bij Belsimpel en dat dit niet lukt doordat je nog een einddatum hebt. Alleen dan kun je een nieuwe bestelling plaatsen via Belsimpel, zodat wij nummerbehoud kunnen goedkeuren. 

Wij zullen je contact met de klantenservice intern verder onderzoeken en kijken waar het precies mis is gegaan. Op deze manier kunnen we voorkomen dat er in de toekomst onjuiste informatie wordt gegeven. Nogmaals mijn welgemeende excuses voor dit ongemak. 

Ik hoor graag van je of ik verder iets voor je kan betekenen.

Groetjes,
Seren

Bekijk originele reactie
Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.

7 reacties

Forum|alt.badge.img
  • auteur
  • Beginner
  • 8 reacties
  • 27 januari 2025

Net gebeld met Belsimpel. Het klopt. Jullie accepteren alleen nieuwe klanten (nieuwe nummers) via Belsimpel en geen verlengingen van Simyo (behoud van nummer). Alle andere providers doen dit wel, behalve jullie en nog een andere provider. 

Oftewel… ik ga overstappen naar Hollandse nieuwe. Dat scheelt me toch bijna 140 euro (abo icm IPhone 16) ipv dat ik mijn sim only bij jullie behoud en een losse IPhone 16 koop. 

Een klant kwijt dus. Jammer!

En hier hebben jullie dus geen oplossing voor?

Forum|alt.badge.img
  • auteur
  • Beginner
  • 8 reacties
  • 27 januari 2025

Er is geen oplossing. Zeer klantonvriendelijk. Hoe jaag je klanten weg. 

Seren
Community manager
Forum|alt.badge.img+7
  • Community manager
  • 1697 reacties
  • antwoord
  • 27 januari 2025

Hoi ​@Manon024

Bedankt voor je bericht. Allereerst wil ik mijn excuses aanbieden voor het feit dat je een negatieve ervaring hebt gehad met onze klantenservice. Het is jammer om te horen dat je niet de juiste informatie hebt gekregen en dat je om deze reden overweegt om over te stappen.

Het is namelijk wel mogelijk om een bestelling te plaatsen bij Belsimpel met een verlenging bij ons. Er geldt echter één uitzondering: dit is alleen mogelijk als je geen einddatum hebt. Op dit moment zie ik dat je contract nog loopt tot 25-02-2025. We kunnen hierop echter wel één uitzondering maken. Als je tot maximaal 4 maanden voordat je einddatum verloopt contact met ons opneemt, kunnen we je hierover informeren. Aangezien je jouw vraag op het forum stelt en wellicht andere klanten hier ook iets aan hebben zal ik verder toelichten hoe dit precies werkt. Je kunt in dit geval ons een e-mail sturen naar nummerbehoud@simyo.nl met een toelichting dat je een nieuwe bestelling wilt plaatsen bij Belsimpel en dat dit niet lukt doordat je nog een einddatum hebt. Alleen dan kun je een nieuwe bestelling plaatsen via Belsimpel, zodat wij nummerbehoud kunnen goedkeuren. 

Wij zullen je contact met de klantenservice intern verder onderzoeken en kijken waar het precies mis is gegaan. Op deze manier kunnen we voorkomen dat er in de toekomst onjuiste informatie wordt gegeven. Nogmaals mijn welgemeende excuses voor dit ongemak. 

Ik hoor graag van je of ik verder iets voor je kan betekenen.

Groetjes,
Seren

Forum|alt.badge.img
  • auteur
  • Beginner
  • 8 reacties
  • 27 januari 2025

Hoe snel kan dat geregeld worden als ik ze mail?

Seren
Community manager
Forum|alt.badge.img+7
  • Community manager
  • 1697 reacties
  • 28 januari 2025
Manon024 schreef:

Hoe snel kan dat geregeld worden als ik ze mail?

Een precieze tijdsindicatie kan ik je niet geven maar meestal wordt dit redelijk snel in opgepakt en geregeld. Ik zie dat het inmiddels ook al is gelukt, ben je hiermee geholpen? 😊

Forum|alt.badge.img
  • auteur
  • Beginner
  • 8 reacties
  • 28 januari 2025

Ja 👍🏼

Seren
Community manager
Forum|alt.badge.img+7
  • Community manager
  • 1697 reacties
  • 28 januari 2025

Goed om te horen, ik wil je alvast heel veel plezier wensen met je nieuwe toestel en bundels 📱✨! 

Omdat je vraag is beantwoord zal ik deze topic nu sluiten. Mocht je een andere vraag hebben kun je altijd een nieuw topic starten.

Voor nu wens ik je in ieder geval nog een hele fijne dag verder!