Skip to main content

.

Beantwoord

Onverwachts hoge factuur, wat nu?

Forum|alt.badge.img

Ik heb onverwachts een extreem hoge factuur binnen gekregen i.v.m. data gebruik buiten de bundel.

Normaal betaal ik 8 euro voor mij abonnement en als me data op is koop ik bundels bij.

Nu heb ik de factuur van december ontvangen die is bijna 100 euro.

snap niet dat die ineens zo hoog kan zijn.

nu is mijn vraag is hier enige vorm van een coulance regeling beschikbaar voor dit soort voorvallen en hoe kan het dat me factuur ineens zo hoog uitvalt?

Bedankt alvast voor de reactie

Mary

Beste antwoord door Roeqajja

Hi ​@Marysharon,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat er kosten zijn gemaakt buiten de bundel vanwege internetverbruik! 

Wij versturen altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over.

Vanwege de privacywetgeving kunnen wij niet inzien waar de MB's aan zijn verbruikt. Dit kun je vaak wel via de instellingen in je telefoon terug vinden. Ik raad aan om in de instellingen van je telefoon te kijken om achter de oorzaak van je hoogverbruik te komen. 

Wij hebben sinds kort inderdaad de mogelijkheid om een dataplafond in te schakelen voor €0,50 cent per maand. Hiermee kun je voorkomen dat je weer kosten zou kunnen maken buiten je bundel vanwege internetgebruik. Wij hebben ook een topic op het forum gemaakt met uitgebreide informatie over het dataplafond. 

Ik begrijp dat de kosten niet bewust zijn gemaakt in deze situatie. Zou je mij een privébericht willen sturen met je 06-nummer en de persoonlijke gegevens? Ik kijk dan graag wat we voor je kunnen doen om dit samen op te lossen.

Bedankt voor jullie hulp! ​@Katana, ​@Kaas Berrie en ​@JanD 

Groetjes,
Roeqajja

Bekijk originele reactie

11 reacties

Forum|alt.badge.img+5
  • Involved
  • 183 reacties
  • 25 januari 2025

Je kunt al een hele tijd bij Simyo een dataplafond instellen. Heb je dat niet gedaan? Zo nee, waarom niet?

Forum|alt.badge.img
  • auteur
  • Beginner
  • 2 reacties
  • 25 januari 2025

Beste Katana,

Bedankt voor je reactie.

Ik stel deze vraag namens een vriendin van mij die niet uit Nederland afkomstig is en pas sinds korte tijd hier is.

waarschijnlijk was zij hier niet van op de hoogte waardoor dit misgelopen is ook heb ik de lijst gezien wanneer ze zoveel data heeft verbruikt op dat moment was ze ook thuis en waarschijnlijk heeft ze haar wifi niet aangezet waardoor het heel snel op liep (stomme fout natuurlijk).

ik zal haar er ook gelijk op wijzen dat je een dataplafond in kan stellen om dit in de toekomst te voorkomen.

vandaar ook de vraag of er enige vorm van coulance mogelijk is vanuit simyo naar deze klant.

Forum|alt.badge.img+5
  • Involved
  • 183 reacties
  • 25 januari 2025

Ook ik ben klant van Simyo. Wellicht kan een moderator hierin iets betekenen.

Kaas Berrie
Forum|alt.badge.img+3
  • Involved
  • 183 reacties
  • 26 januari 2025

@Marysharon; dataplafond instellen via deze link:

https://www.simyo.nl/klantenservice/bundels/dataplafond 

Een moderator komt hier morgen wel langs, het is vandaag zondag, een rustdag voor veel mensen. 

JanD
  • Consultant
  • 793 reacties
  • 26 januari 2025

Tot 17u00 is Simyo wel bereikbaar via Whats-App ​@Marysharon 

Roeqajja
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderator
  • 2571 reacties
  • antwoord
  • 27 januari 2025

Hi ​@Marysharon,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat er kosten zijn gemaakt buiten de bundel vanwege internetverbruik! 

Wij versturen altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over.

Vanwege de privacywetgeving kunnen wij niet inzien waar de MB's aan zijn verbruikt. Dit kun je vaak wel via de instellingen in je telefoon terug vinden. Ik raad aan om in de instellingen van je telefoon te kijken om achter de oorzaak van je hoogverbruik te komen. 

Wij hebben sinds kort inderdaad de mogelijkheid om een dataplafond in te schakelen voor €0,50 cent per maand. Hiermee kun je voorkomen dat je weer kosten zou kunnen maken buiten je bundel vanwege internetgebruik. Wij hebben ook een topic op het forum gemaakt met uitgebreide informatie over het dataplafond. 

Ik begrijp dat de kosten niet bewust zijn gemaakt in deze situatie. Zou je mij een privébericht willen sturen met je 06-nummer en de persoonlijke gegevens? Ik kijk dan graag wat we voor je kunnen doen om dit samen op te lossen.

Bedankt voor jullie hulp! ​@Katana, ​@Kaas Berrie en ​@JanD 

Groetjes,
Roeqajja

Forum|alt.badge.img
  • auteur
  • Beginner
  • 2 reacties
  • 27 januari 2025

@Roeqajja ik heb je zojuist een privebericht gestuurd met de gegevens alvast bedankt voor de snelle reactie.

@Katana ​@Kaas Berrie en ​@JanD bedankt voor het meedenken en reageren.

Groetjes, Mary

Roeqajja
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderator
  • 2571 reacties
  • 28 januari 2025

Hi ​@Marysharon,

Bedankt voor je reactie.

Ik heb je privébericht ontvangen en help je graag verder via deze weg!

Groetjes,
Roeqajja

• Beginner
  • 2 reacties
  • 28 januari 2025

@Roeqajja Kunt u mij ook helpen?

JanD
  • Consultant
  • 793 reacties
  • 28 januari 2025
Yesman2 schreef:

@Roeqajja Kunt u mij ook helpen?

Waarmee ​@Yesman2 ???

Beter is het een eigen topic te maken en daar je vraag te stellen, om verwarring te voorkomen.

Roeqajja
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderator
  • 2571 reacties
  • 28 januari 2025

Hi ​@Yesman2,

Bedankt voor je bericht. Ik help je graag verder!

Het is mij alleen nog niet duidelijk waarmee ik je kan helpen. Heb je hetzelfde probleem als de topic starter? Dan raad ik aan om het best gemarkeerde antwoord goed door te lezen.

Mocht ik je ergens anders mee kunnen helpen, dan raad ik aan om inderdaad een nieuw topic aan te maken zoals ​@JanD aangeeft. Bedankt voor je hulp, Jan! 🙂

Groetjes,
Roeqajja

Reageer