.

Beantwoord

Waarom vervalt de prepaid internetbundel na 1 maand?

  • 30 June 2022
  • 9 reacties
  • 154 Bekeken

Badge

Is dat niet gelijk te trekken met de opwaardeertijd van het bellen? (Half jaar.)

Jullie pakken feitelijk iets af van de consument waar hij of zij wel voor betaald heeft!

 

Gr,

 

Jacob

 

PS Zie het anders als een tip. (Wat zou er tegen kunnen zijn?)

icon

Beste antwoord door Seren 1 July 2022, 16:23

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @Bocaj67,

Bedankt voor je bericht. Ik kan mij voorstellen dat je wilt dat de prepaid internet bundels langer dan één maand geldig zijn. Op dit moment is het inderdaad zo dat deze bundels 30 dagen geldig zijn. Het is niet onze bedoeling geweest om je het gevoel te geven dat wij iets van jou afpakken. Waarom deze bundels 30 dagen geldig zijn kan ik je niet echt uitleggen. Dit is nou eenmaal de voorwaarden die hieraan hangt. Wat ik wél kan doen is jou feedback doorzetten naar de juiste afdeling. Wellicht zullen zij het in consideratie nemen om de prepaid internetbundels geen einddatum te geven, maar dit kan ik natuurlijk niet beloven.

Groetjes,
Seren

Badge

Hoi,

 

In het kader van ‘Waarom duur doen?’ zou het fijn zijn om internet-bundel-tegoed langer houdbaar te houden dan alleen die 30 dagen. Laat het vervallen of blokkeer na ½ jaar of 1 jaar en na opwaardering weer beschikbaar.

 

Gr,

 

Jacob

 

PS Dat is eigenlijk het enige wat nog stoort.

PS2 Vooral als je weinig beller bent en meer voor de bereikbaarheid en soms toch ff online iets wil opzoeken onderweg als er geen wifi is dan is zo'n bundel (ook al begint het bij 5 euro) teveel van het goede.

PS3 Vind gewoon dat jullie dat gewoon moeten doorvoeren! 😋

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Bocaj67,

Bedankt voor je bericht. We zullen je tips hierin zeker meenemen! Wie weet wat de toekomst brengt 😊.

Voor nu is het alleen mogelijk om de Prepaid internetbundel automatisch te verlengen. Na 30 dagen krijg je dan automatisch een nieuwe internetbundel en deze kosten halen we meteen van je beltegoed af. Dit kan je instellen via Mijn Simyo > Overzicht, dit kan alleen via de website! 

Je kan de internetbundel alleen automatisch verlengen als je het beltegoed automatisch laat opwaarderen als dit onder de 2 euro uitkomt. Ook dit kan je instellen via Mijn Simyo > Overzicht. Zo weet je zeker dat je altijd voldoende beltegoed hebt om de bundel te verlengen.

Mocht je nog vragen of tips hebben laat het dan gerust weten.


Groetjes,
Amy

Ik vind de internetbundels misleidend. Nergens staat vermeld dat deze na 30 dagen vervallen, pas als je deze hebt afgesloten blijkt dat deze 30 dagen geldig is. Als ik dat geweten had, dan had ik een andere bundel afgesloten. Ik wil graag deze aanschaf terugdraaien. Hoe kan dit geregeld worden?

Hoi @SamR  

Ik denk dat je je vergist.

https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/hoelang-is-mijn-beltegoed-geldig-prepaid-243

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @SamR,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer dat je niet helemaal tevreden bent over onze Prepaid internetbundels!

Ik zie dat @Friesian (bedankt voor je hulp!) al een pagina met je hebt gedeeld waarin wij communiceren dat de Prepaid internetbundel één maand geldig is. Ook deel ik graag deze pagina nog even met je waar je informatie over de Prepaid internetbundels kan teruglezen. 

Mocht je nog vragen hebben laat het dan gerust weten.

Groetjes,
Amy

Reputatie 7
Badge +9

Ik geloof niet dat dit echt wordt verstopt. Op de prepaid pagina staat het onder het "i”-knopje achter "Extra internetbundels” en onder "Informatie over Prepaid” → "Tarieven”. Ook de prepaid tarieven pagina is duidelijk.

Hoe dan ook kan alleen een moderator hierover beslissen. Een vuistregel is in ieder geval dat een bundel ongebruikt moet zijn.

Ik heb het nogmaals nagekeken. Als ik via ‘mijn Simyo’ de internetbundel aanschaf zie ik niet dat deze 30 dagen geldig is. Mijn advies is om dit op die pagina te vermelden. Hierdoor voel ik me misleid, ik heb nu een grote bundel besteld in de veronderstelling dat die langere tijd gebruikt zou kunnen worden (net als het beltegoed). Als het duidelijk vermeld had gestaan had ik een kleinere bundel gekozen.

dit is een schermafdruk van de pagina, ik zie nergens een ‘i’-tje of een verwijzing naar de pagina waar @Friesian naar verwijst.

 

Reputatie 7
Badge +7

@SamR Op de afbeelding heb ik de '’i'’ even rood omcirkeld voor je. Dit is wat @Groentjuh bedoelde. Bedankt voor je reactie! 

 

Het wordt op meerdere pagina's aangegeven. Wel kan ik me voorstellen dat je dit op de bestelpagina zelf ook graag wilt terugzien. Ik zal dit daarom voorleggen bij de desbetreffende afdeling 😊.

 

Groetjes,
Amy
 

 

Reageer