.

Beantwoord

Waarom stond de internetoptie al aan?

  • 5 September 2018
  • 9 reacties
  • 247 Bekeken

  • Beginner
  • 2 reacties
Deze week een sim only simkaart voor mijn kind gekocht met alleen bellen en sms tegoed. Nu blijkt hij vandaag toch voor 20 euro MB verbruikt te hebben. In de mijn Simyo app staat Internet in NL op aan. Blijkbaar een default setting die geld oplevert. Ik vind het oplichterij !!

Graag ontvang ik een nieuw beltegoed. De default setting heb ik inmiddels gewijzigd..

IC Tabink
icon

Beste antwoord door Jihane 6 September 2018, 15:18

Bekijk originele reactie

9 reacties

Die default setting staat als het goed is vermeld in de welkomst mail. En ik het kader daarvan is het dan geen oplichting.

Oplichting is een strafbaar feit. Iemand daar onterecht van beschuldigingen ook.
zoals ik al schreef bestelde ik een simkaart voor alleen bellen en SMS ..Dat ze standaard Internet "alvast" voor je hebben aangezet en onderaan een email ergens vermeldt wordt, bestempel ik als "slinks".
Of oplichterij. Het is niet wat ik besteld heb .....
Voor mij reden om maar weer weg te gaan bij Simyo en terug naar T-mobile..

En is overigens principekwestie en geen geldkwestie .....
Kun je ook aantonen dat je hem alleen voor bellen en smsen besteld hebt? Denk het niet. Je bestelt een prepaid pakket en kunt daarmee alle diensten gebruiken die daarbij horen. Als klant kun je bijvoorbeeld internet naar gelang aan of uitzetten. En dat er internet is verbruikt komt niet alleen omdat Simyo jou die optie bood maar ook omdat het aan stond op het toestel.

Alles wordt gecommuniceerd.
Ray heeft het helemaal mis en is niet eens werkzaam bij Simyo ?? Ik betwijfel het. Het is en blijft oplichterij en misleiding.

En ik wil mijn 20 euro terug ..

Er staat duidelijk dat het internet simpel is AAN te zetten....ahum

Beste ICT.

Ik zie staan internetbundels. Deze bundels kun je naar keuze aan- en uitzetten.
Er staat internetbundels, niet internet. Je kan namelijk ook internet gebruiken zonder een internetbundel. De internetbundels zijn er om goedkoper te internetten. Maar er zijn ook klanten die heel weinig gebruiken maken van het internet dat voor hun een bundel juist weer duurder uitpakt.

Klopt, ik ben niet van Simyo. Ik heb dat ook niet geschreven. Mijn doel is mede klanten te helpen waar nodig, kritisch zijn naar Simyo waar nodig maar ook klanten er op wijzen als zij fout zitten. Het is namelijk niet altijd de schuld van de provider, al denken veel mensen dat wel. Buiten het feit dat Simyo verplichtingen heeft, geldt dat ook voor de klanten.
Reputatie 7
Badge +9
Forum experts zijn klanten, die vaak andere klanten helpen op het forum. Moderatoren zijn medewerkers van Simyo.

Bij het bestellen kan Simyo niet zien wat de instelling moet zijn. Je selecteert daar hoeveel beltegoed je bij je prepaid aansluiting meegeleverd wil krijgen, voert gegevens met betrekking tot nummerbehoud in, voert persoongegevens in en daarna betaal je voor de bestelling. Nergens vraagt Simyo of je wel of geen data zou willen gebruiken (Is dat misschien een idee voor de Simyo Ideeënmuur?) met de nieuwe prepaid aansluiting, dus Simyo kan daardoor niet weten wat jij als klant zou willen.

Bij prepaid heeft Simyo besloten om de instelling "Internet op je mobiel - Nederland" standaard aan te zetten. Zowel standaard aan als standaard uit heeft nadelen. Het nadeel van standaard aan heb je ondervonden, het nadeel van standaard uit is dat het internet het niet doet bij mensen, die wel mobiele willen internetten.

Daarnaast kun je inderdaad bij prepaid databundels aan zetten. Je kunt echter met databundel de instelling "Internet op je mobiel" uit zetten, en dan heb je geen internet, maar wel een databundel, die zolang die optie uit staat niet te gebruiken is. Of je wel of geen databundel hebt bepaald niet of je wel of geen internet hebt.

Bij Simyo sim-only abonnementen staat deze instelling standaard aan of uit, afhankelijk of er wel of geen databundel in het abonnement staat.

Alleen een moderator kan jou vraag betreffende het beltegoed beantwoorden. Wij als forum experts kunnen alleen uitleggen welke keuzes Simyo heeft gemaakt.
Reputatie 7
Badge +6
Tijdje terug besloten door simyo bij aanschaf van een nieuw simonly abonnement wordt deze schakelaar standaard uitgezet, juist om dit te voorkomen.....
Reputatie 7
Badge +10
Hoi ICT,

Welkom op het Simyo Forum!

Het spijt me dat je dat zo ziet 😞 Ik kan me voorstellen dat je je in zekere zin bedrogen voelt. Excuus daarvoor! De schakel 'Internet op je mobiel' staat standaard aan bij bestelling, omdat de meeste mensen daar baat bij hebben. De meeste mensen willen het liefst meteen kunnen internetten. Omdat er inderdaad ook mensen zijn, zoals jij, die daar geen behoefte aan hebben, staat dit in de e-mail waar je ook je pin- en PUK-code terugvindt:

Let op: met je Simyo simkaart kun je direct gebruik maken van 'Internet op je mobiel', ook als je geen internetbundel hebt gekozen. Kies daarom voor een maandbundel om voordelig te internetten. Wil je geen gebruikmaken van mobiel internet? Op Mijn Simyo onder het kopje Instellingen - Internet en bellen kun je de optie 'Internet op je mobiel' altijd uitzetten.

Deze melding staat niet in kleine letters noch staat hij op een obscure manier geplaatst in de tekst. Hij staat echt in het midden, en de 'let op' is zelfs dik gedrukt. Je zult niet de eerste zijn die eens over iets heen leest; ik weet dat ik dat ook ongetwijfeld wel eens heb gedaan. Toch hebben wij wel ons best gedaan om deze informatie op de voorgrond te krijgen.

De screenshot die jij meestuurt laat een overzicht zien van de internetbundels. Je kunt dit vergelijken met een limonadekan met een kraan. De internetbundels zijn de limonade zelf. De kraan is of er iets uit kan komen. Als je geen limonade hebt gekocht, dan wordt er per MB € 0,15 gerekend. Snap je dat verschil? :

Wat de forumexperts betreft: dat zijn klanten die zich inspannen om anderen te helpen op dit forum. Ik kan je garanderen dat de kennis van elke forumexpert méér dan toereikend is. Je kunt ze vertrouwen :)

Trek je aan de bel als je nog een andere vraag hebt?

@ Ray, Friesian, Groentjuh en Ron, dank voor het meedenken en het meehelpen heren!

Groetjes,
Jihane

Reageer