.

Wijziging standaard opties nieuwe bestelling Sim Only

  • 9 January 2018
  • 12 reacties
  • 349 Bekeken

Reputatie 7
Badge +10
  • Oud Community Manager
  • 5116 reacties
Hoi allemaal,

Zoals de titel van dat topic al aangeeft, is er iets veranderd in de standaard instellingen bij een nieuwe bestelling van een abonnement. Ik wil jullie graag vertellen wat deze veranderingen precies inhouden voor jou.

Hoe het was
Op het moment dat jij ervoor kiest om een Sim Only abonnement bij ons te nemen, gebeurt er in ons systeem van alles! We zorgen ervoor dat de bundels die jij hebt gekozen worden aangezet, zetten je gegevens juist in ons systeem en zorgen ervoor dat jij je nieuwe simkaart binnen krijgt. Verder zetten we een aantal standaard instellingen automatisch aan of uit. Dit is verder niet afhankelijk van wat voor abonnement je kiest.

Zo kun je bijvoorbeeld altijd gebruik maken van het internet. Ook als je geen internetbundel gekocht hebt. De optie voor het gebruik van het internet staat altijd aan. We melden dit wel altijd netjes in onze welkomstmail. Dit alles betekent dat het kan voorkomen dat je gebruik maakt van het internet zonder bundel en op deze manier voor onverwachte kosten komt te staan.

Verder staan de mogelijkheden voor bellen, sms'en en internetten in het buitenland standaard uit. Dit om kosten te voorkomen.

Wat is er nu anders?
We kregen nog wel eens te horen van jullie dat er kosten voor internet zijn gemaakt terwijl er geen internetbundel gekocht is. Deze feedback hebben we meegenomen. Vanaf nu zal de optie 'Internet op je mobiel in Nederland' standaard uit staan als je geen internetbundel besteld hebt bij een nieuwe bestelling. Dit betekent dat je alleen gebruik kunt maken van wifi en geen kosten kunt maken via ons netwerk. Koop je later wel een internetbundel? Dan kun je de optie zelf aanzetten via Mijn Simyo > Instellingen > Netwerkinstellingen.

Heb je een bestelling geplaatst met een internetbundel? Dan zal de optie natuurlijk wel aan staan. Als je er later voor kiest om de bundel stop te zetten, dan blijft de optie aanstaan en zal je hem zelf via Mijn Simyo moeten uitzetten.

Verder zetten we de opties voor bellen en sms'en en internetten in het buitenland standaard aan voor je. Vanwege het feit dat er geen kosten meer berekend worden voor roaming binnen de EU, kun je dus gerust gebruik maken van je bundels. Ga je buiten de EU op vakantie? Dan zal je de opties zelf uit moeten zetten als je kosten wilt voorkomen of simpelweg geen gebruik wilt maken van deze diensten.

Heb je bij een nieuwe bestelling geen internetbundel gekocht, dan zetten we internet voor in het buitenland natuurlijk niet aan. Net zoals bij de optie voor in Nederland.

Wat vinden jullie van deze aanpassingen?

Groetjes,
Angela

12 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Mooie functie! Ik ga er geen gebruik van maken (heb al mijn abonnement met databundel), maar ik denk dat sommige er wel blij mee zullen zijn!
Reputatie 7
Badge +9
Goed gedaan, hiermee voorkom je dat mensen internetkosten maken omdat dit automatisch aan staat. Prima zo.
Reputatie 7
Badge +6
Kan voor de toekomst een hoop onbegrip en irritatie voorkomen bij nieuwe klanten denk ik, oftewel een goede zaak.
Goeie verandering 👍
Ik zie goede en minder goede punten, maar ik wil eerst eens kijken hoe het een en ander zich verhoudt in de praktijk.

Vooral dit geeft me twijfels.

Verder zetten we de opties voor bellen en sms'en en internetten in het buitenland standaard aan voor je. Vanwege het feit dat er geen kosten meer berekend worden voor roaming binnen de EU, kun je dus gerust gebruik maken van je bundels. Ga je buiten de EU op vakantie? Dan zal je de opties zelf uit moeten zetten als je kosten wilt voorkomen of simpelweg geen gebruik wilt maken van deze diensten.


Vooral buiten Europa kunnen, al zijn er zoals vanouds roaming notificaties, voor het bellen in buitenland nu meer gevaren zijn. Hier heb ik mijn twijfels of de eerdere situatie niet beter is.
Het bewust zelf aanzetten...van bellen in buitenland.
Reputatie 6
Badge +5
Bedankt voor al jullie reacties! Ik begrijp dat dit punt je twijfels geeft, Friesian. Buiten Europa gebruik maken van internet en bellen zorgt voor hoge kosten buiten de bundel. Wat zijn de punten die je juist goed vindt aan deze verandering? Ik hoor het graag!

Groetjes,
Niels
Reputatie 7
Badge +9
Ik heb al eens eerder voorgesteld om buitenland te splitsen in Mijn Simyo in zone 1 en overig buitenland, als dit gerealiseerd zou worden en de optie zone 1 zou automatisch aan staan zou iedereen (denk ik) tevreden zijn.
Reputatie 7
Badge +6
Een goed punt Frans waarvoor is daar toen niets mee gedaan? En dit had zeker mooi meegenomen kunnen worden in het bovenstaande verhaal.
Misschien alsnog😃
Reputatie 7
Badge +9
@Ron H zo uit mijn hoofd dacht ik dat het technisch niet zo eenvoudig is.
Reputatie 5
Badge +6
Goede verandering, alleen zoals Friesian al aangaf zou het het beste zijn als er een slider/button komt voor buiten zone1 en Nederland in mijn ogen.

Ik zie goede en minder goede punten, maar ik wil eerst eens kijken hoe het een en ander zich verhoudt in de praktijk.Bedankt voor al jullie reacties! Ik begrijp dat dit punt je twijfels geeft, Friesian. Buiten Europa gebruik maken van internet en bellen zorgt voor hoge kosten buiten de bundel. Wat zijn de punten die je juist goed vindt aan deze verandering? Ik hoor het graag!

Groetjes,
Niels

Geduld @Niels. eerst kijken hoe het zich ontwikkeld. Dur is nog nooit een mens van de wereld gevallen door het w88. 🤔☺️
Het is nog te vers van de pers.

Wat me twijfels bezorgd is duidelijk, buiten EU zone 1 kan alleen al de basis, bellen, forse kosten geven. (Denk ook aan satelliet-verbinding /maritiem.)
Combineer dat met de vertraging in verwerking.Verder zetten we de opties voor bellen en sms'en en internetten in het buitenland standaard aan voor je. Vanwege het feit dat er geen kosten meer berekend worden voor roaming binnen de EU, kun je dus gerust gebruik maken van je bundels.

Ga je buiten de EU op vakantie? Dan zal je de opties zelf uit moeten zetten als je kosten wilt voorkomen of simpelweg geen gebruik wilt maken van deze diensten.
Er is al een voorbeeld.
https://forum.simyo.nl/buitenland-88/buiten-europa-duur-41062

Reageer