Skip to main content
Beantwoord

Waarom staat er verwarring over de buitenbundelkosten: €0,01 per MB of €0,15 per MB?

• January 21, 2026
  • 18 reacties
  • 108 Bekeken

Net een abonnement afgesloten en bevestigingsemail ontvangen die iedereen wel kent denk ik: 

Let op: mobiel internet staat standaard aan op je simkaart. Zonder internetbundel betaal je € 0,15 per MB. Wil je geen gebruikmaken van mobiel internet? Zet dit dan uit op Mijn Simyo in de instellingen.

Nu zal ik proberen een printscreen bij te voegen want bij die aanbieding staan ook bedragen en daar zie ik dat ik voor data 0.01 zou betalen per mb. Dat maakt natuurlijk nogal een verschil als ik nu toch 0.15 kwijt zou zijn per mb dataverbruik. Hoe kan ik dit achterhalen? 

De simkaart nog niet in gebruik genomen daar ik tot volgende week een tijdelijk nummer heb toegewezen gekregen en ik wacht tot de overzetting van mijn oude nummer rond is.

Beste antwoord door Sedat

Hoi ​@Ben0110,

Bedankt voor je bericht. Begrijpelijk dat je dit even wilt navragen.

Je hebt bij ons een prepaid aansluiting genomen. De informatie die op de website wordt weergegeven bij Prepaid Simkaart Net kan inderdaad voor verwarring zorgen. De buitenbundelkosten bij ons zijn €0,15 per MB.

Ik zal dit intern voorleggen bij de juiste afdeling. Bedankt voor je oplettendheid!

@Friesian, ​@JanD, ​@XTF en ​@Summer2 bedankt voor jullie reactie!

Groetjes,
Sedat

18 reacties

Friesian
  • Forum Expert
  • January 21, 2026

Hoi ​@Ben0110 - Ben.

Wat ik in je screenshot duidelijk zie is dat je geen bestelling lijkt te hebben gedaan bij Simyo maar bij prepaidsimkaart.net. En dat kan de verschillen maken die jij o.a. benoemd.

Je hebt, normaal gesproken, 14 dagen bedenktijd, koop op afstand , ik zou kiezen voor bestelling annuleren. 

• auteur
  • Beginner
  • January 21, 2026

Hoi Frieslan,

Dank je wel voor je reactie.

Bestelling annuleren lijkt me niet nodig. Ik zie die site als een soort “zorgkiezer” die bemiddelt ook tussen zorgverzekeraars. Op de website van Simyo worden ze zelfs ook nog geciteerd:

https://www.simyo.nl/blog/beste-nederlandse-prepaid-provider

Forum|alt.badge.img+1
  • Allround active
  • January 22, 2026

@Ben0110 Het kost € 0,15 per MB, peperduur dus. Die € 0,01 klopt echt helemaal niets van. Overigens leiden de bestelbuttons op Prepaidsimkaart.net rechtstreeks naar de site van Simyo. (Dat is niet het geval bij de andere bestelbuttons voor de andere providers.)

Friesian
  • Forum Expert
  • January 22, 2026

Hoi ​@Summer2 e

Alleen al om die reden zou ik niet via die site bestellen. Communicatie dient eerlijk te zijn en daarmee is voor mij alles gezegd. De geboden informatie is tegenstrijdig met Simyo. 

Alleen is niet €0,15 per MB peperduur, ik zie het alsvolgt, de snelheid is hoog van het internet en dat geeft de doorslag. 

JanD
  • January 22, 2026

Beste ​@Ben0110 je schrijft dat je een abo hebt afgesloten en toont een screendump van prepaid.

Ik denk dat je een abo hebt, gezien het tijdelijke nummer dat je hebt.

Gebruik dat tijdelijke nummer niet, valt buiten alle bundels en betaal je de hoofdprijs.

Dus graag duidelijkheid: heb je prepaid of abo, dat is een wezenlijk verschil?

Forum|alt.badge.img+1
  • Actief Simyaan
  • January 22, 2026

Dat komt op 150 euro per GB.. dat is extreem duur. Als je data wil, zou ik een abo nemen.

Forum|alt.badge.img+1
  • Actief Simyaan
  • January 22, 2026

Ik denk dat je een abo hebt, gezien het tijdelijke nummer dat je hebt.

Nummerbehoud werkt toch ook voor prepaid?

JanD
  • January 22, 2026

Heb je gelijk aan ​@XTF , nu alleen nog graag antwoord van ​@Ben0110 of hij nu een abo of een prepaid aangevraagd heeft, daar heb ik nog geen antwoord op.

Je kunt mobiele data ook in je telefoon uitzetten ​@Ben0110 

Forum|alt.badge.img+1
  • Actief Simyaan
  • January 22, 2026

Alles wijst op prepaid.

Forum|alt.badge.img+1
  • Allround active
  • January 22, 2026

Om de vraag van ​@Ben0110 te beantwoorden “verwarring - 0.01 per mb of 0.15 per mb” is het niet belangrijk of het prepaid (ik vermoed ook pp) of om sim only gaat. Het kost € 0,15 per MB, peperduur dus. Het staat duidelijk fout op die andere site.

Advies dat Simyo geeft: Geef je elke maand meer dan € 7 aan beltegoed uit? Kijk dan eens naar Sim Only. Met een Sim Only abonnement betaal je een lager tarief per minuut of MB en ben je net zo flexibel.

• auteur
  • Beginner
  • January 22, 2026

Eindelijk gelukt om weer bij het forum te komen. Na inloggen lukte het me niet om te reageren, misschien moet je nog een keer apart extra inloggen om bij het forum iets te kunnen plaatsen.

Bedankt voor alle reactie’s.

Ik heb een prepaidkaart gekocht, met nummer behoud. Denk zelf ook dat die 0.01 cent data niet klopt en zet hem voor de zekerheid direct uit. Heb namelijk nog een nummer met een vast abonnement. De prepaid is puur een backup telefoon. Dus in principe doe ik heel lang met die belminuten, als ik maar niet vergeet 1 x in het half jaar er gebruik van te maken.

Fijn en aktief forum hier trouwens!

Friesian
  • Forum Expert
  • January 22, 2026

Misschien helpt het als je een andere browser gebruikt of de geschiedenis wist. DuckDuckGo is wat ik persoonlijk erg fijn vindt daarvoor. (telefoon). 

Sedat
Moderator
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • antwoord
  • January 22, 2026

Hoi ​@Ben0110,

Bedankt voor je bericht. Begrijpelijk dat je dit even wilt navragen.

Je hebt bij ons een prepaid aansluiting genomen. De informatie die op de website wordt weergegeven bij Prepaid Simkaart Net kan inderdaad voor verwarring zorgen. De buitenbundelkosten bij ons zijn €0,15 per MB.

Ik zal dit intern voorleggen bij de juiste afdeling. Bedankt voor je oplettendheid!

@Friesian, ​@JanD, ​@XTF en ​@Summer2 bedankt voor jullie reactie!

Groetjes,
Sedat

Friesian
  • Forum Expert
  • January 22, 2026

Heb je gelijk aan ​@XTF , nu alleen nog graag antwoord van ​@Ben0110 of hij nu een abo of een prepaid aangevraagd heeft, daar heb ik nog geen antwoord op.

Je kunt mobiele data ook in je telefoon uitzetten ​@Ben0110 

Daar zou ik nooit helemaal op vertrouwen ​@JanD Appleflap, zo noemde ​@de leon het toentertijd oftewel een iPhone heeft weleens gekke streken. Wat dat betreft is uitzetten internet op ​@Ben0110 zijn Mijn Simyo echt beter. 

JanD
  • January 22, 2026

Daarom schreef ik ook ‘óók’@Friesian naast het uitzetten van mobiele data in MijnSimyo.😎

• auteur
  • Beginner
  • January 22, 2026

Volgende week wordt mijn oude nummer overgezet, heb nu een tijdelijke die tevens ook inlog is.

Wordt straks automatisch mijn oude nummer mijn inlog zodra het is overgezet?

Verder heb ik mijn pagina goed bekeken, datagebruik volledig uitgezet evenals bellen naar buitenland.

Friesian
  • Forum Expert
  • January 22, 2026

Hoi ​@Ben0110 

Ik geloof dat je dadelijk problemen krijgt met inloggen op het forum als je nummer is overgezet. Hou dat voor de zekerheid even in de gaten. 

Friesian
  • Forum Expert
  • January 23, 2026

Daarom schreef ik ook ‘óók’@Friesian naast het uitzetten van mobiele data in MijnSimyo.😎

Ik interpreteerde het te lezen citaat anders ​@JanD das ook meteen een duidelijk voorbeeld van verschil tussen een geschreven woord en wat er eigenlijk bedoeld wordt. Ik las het als een alternatief. In het verleden zijn er vaker dingen gebeurd met een iPhone zoals na een update het weer inschakelen van WiFi assistent.