.

Beantwoord

Waarom krijg ik een sms'je van Simyo midden in de nacht?

  • 25 February 2017
  • 7 reacties
  • 157 Bekeken

Badge
Waarom krijg ik midden in de nacht een sms gestuurd dat mijn internet tegoed voor meer dan de helft verbruikt is?
GRRRRR ik wil slapen!!!
icon

Beste antwoord door Samantha 27 February 2017, 13:53

Bekijk originele reactie

7 reacties

Omdat je mobiel internet aan staat en omdat die berichten realtime zijn. Dit zijn geautomatiseerde en realtime berichten.

Zet je in de nachtelijke uren je internet uit dan zul je ze ook niet krijgen.
Badge
Nee, mijn mobiel Internet stond niet aan. Thuis heb ik altijd WiFi aan staan.
Zoals ik eerder schreef, die berichten zijn realtime. Het bericht word dus rechtstreeks vanaf het netwerk gestuurd op het moment dat je op 80 of 100% van je bundel zit. Heb je opties aan staan zoals slimme netwerkwissel (Android) of Wifi assistentie? (iPhone) ? Er moet namelijk toch iets zijn qua instelling die er voor heeft gezorgd dat het bericht is gestuurd.

Edit: Wifi is trouwens een instabiele verbinding ten opzichte van je mobiel internet. Dus als er zo'n optie aanstaat is de kans dat je telefoon de sterkste verbinding kiest als je wifi wegvalt of je telefoon je wifi signaal niet sterk genoeg vind.
Reputatie 7
Badge +9
Een sms ontvang je zolang je mobiel netwerk bereik hebt. Als Charley geen nachtelijke sms'jes wil ontvangen is de enige oplossing de telefoon in de vliegtuigstand of helemaal uit te zetten.

PS. Er wordt steeds gezegd dat waarschuwings-sms'jes automatisch worden verzonden vanuit het netwerk, maar betekent dit ook dat ze altijd meteen afgeleverd worden als de ontvangende telefoon aan staat en mobiel netwerk bereik heeft? Het verzenden zal ongetwijfeld meteen gebeuren als de magische grens van 80% of 100% is bereikt, maar of deze sms'es binnen een seconde ("real-time") worden ontvangen is volgens mij niet gegarandeerd.
Badge
Ik kreeg het bericht omdat iets meer dan de helft van het tegoed verbruikt is. Dan kan ik nog zo'n 2 weken toe met de rest.

Ik vind het erg raar om midden in de nacht daarvoor een sms te krijgen. En als ik dat niet wil moet ik mijn mobiel maar in de vliegtuigstand zetten??

Ik wil voor anderen in noodsituaties nog wel bereikbaar kunnen zijn op mijn mobiel!
Charley.

De provider is verplicht deze real-time waarschuwing te sturen. Het netwerk heeft gesignaleerd dat jij die hoeveelheid hebt verbruikt. Ik raad je aan zoals is gemeld de instellingen te controleren.

Je kunt voor het slapen op mijn simyo Internet uitzetten. Dan is de sim geblokkeerd voor data en blijf je bereikbaar. Wi-Fi kan dan gewoon worden gebruikt. En dan krijg je die waarschuwing niet midden in de nacht.

Suuk 6 !
Badge +7
Hoi Charley,

Welkom terug op het forum :)

Sorry dat we je nachtrust hebben verstoord. Zoals Friesian je al heeft uitgelegd, zijn wij verplicht om je deze sms'jes te versturen. Ik zie dat je een Prepaid internetbundel hebt. Bij een Prepaid internetbundel sturen we sms'jes zodra je 50% en 100% van je bundel hebt verbruikt. Deze sms'jes worden automatisch verstuurd zodra je verbruik bij ons binnenkomt. Hier kunnen wij geen invloed op uitoefenen. Het is juist onze taak om jou meteen te laten weten zodra je 50% of 100% van je bundel hebt verbruikt. Hierbij kunnen we geen rekening houden met of je bijvoorbeeld slaapt, weg van huis bent, etc.

Bij Sim Only versturen we altijd een sms'je zodra 80% en 100% van je internetbundel is verbruikt. Deze sms'jes worden direct vanuit het netwerk verstuurd. Bij een Prepaid internetbundel ligt dat net iets anders, omdat Prepaid internetbundels niet op het netwerk staan geregistreerd. Dit komt doordat deze niet altijd op de 1e van de maand ingaan en aflopen op de laatste dag van de maand. Daarom worden je sms'jes verstuurd zodra wij je verbruik vanuit het netwerk hebben ontvangen. Hier kan een vertraging van ongeveer 4 uur in zitten. De kans is daarom ook groot dat het verbruik waarover je het sms'je hebt ontvangen, 4 uur eerder heeft plaatsgevonden.

Als je de volgende keer niet meer wakker wilt worden van een sms'je, kun je natuurlijk altijd het geluid van je telefoon uitzetten of de tips van Ray, Scotsman en Friesian opvolgen. Je kunt ook de niet-storen functie aanzetten in je telefoon. In deze functie kun je een lijstje maken van personen die je altijd mogen bellen/sms'en, zodat je in noodgevallen ook bereikbaar bent. Let er wel op dat je deze functie weer uitzet als je wakker wordt.

Als je hier nog vragen over hebt, laat je dit dan weten?

Groetjes,
Samantha

@Ray, Scotsman en Friesian, Heel erg bedankt voor jullie hulp! 🙂

Reageer