Skip to main content
Vraag

Waarom krijg ik de melding dat de beller ''in gesprek'' is als ik opneem?

• September 15, 2025
  • 6 reacties
  • 55 Bekeken

Goedemorgen, zou het kunnen zijn dat ik een nieuwe simkaart nodig heb? Volgens mij heb ik hem al best heel lang. Ik heb nu geregeld dat als ik opneem, op mijn scherm komt te staan dat de beller 'in gesprek' is. Het is heel vervelend dat ik zo dus helemaal niet bereikbaar ben! Ik heb Prepaid.

6 reacties

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • September 15, 2025

Hoi ​@SolaGratia,

Bedankt voor je bericht. Wat vreemd dat je telkens deze melding krijgt! 

Ik heb even meegekeken op jouw aansluiting en ik zie dat de simkaart van 2020 is. Dit zou niet het probleem moeten zijn aangezien deze maar 5 jaar oud is! Heb je de simkaart ook al eens in een andere telefoon getest om te zien of het probleem dan aanhoud? 

Ik hoor het graag van je.

Groetjes,
Amy

• auteur
  • Beginner
  • September 15, 2025

Bedankt voor het nakijken, o, dan is de simkaart toch nieuwer dan ik dacht. Ik krijg deze melding niet altijd, dus het blijft vreemd. Ik heb een Nokia op 2G (waar ik zo lang mogelijk mee wil doen; eerst zou dat bij KPN tot dec. 2025 zijn, maar het is uitgesteld voor in elk geval nog 2 jaar), en daarin is de simkaart veel groter dan in een andere telefoon. Uittesten in een andere is dan wel erg onhandig, want dan moet ik eerst de nanosim uit de simkaart drukken en die vervolgens weer terug proberen te duwen als gewone simkaart voor in mijn Nokia.

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • September 15, 2025

Hoi ​@SolaGratia,

Bedankt voor je reactie. Ik kan voor de zekerheid en nieuwe simkaart naar je opsturen mocht je de simkaart niet meer in je Nokia telefoon krijgen. 

Je kan mij hiervoor een privébericht sturen met jouw persoonlijke gegevens.

Groetjes,
Amy

• auteur
  • Beginner
  • September 15, 2025

Hartelijk dank voor dit aanbod! Het lijkt steeds om een tijdelijke ‘bug’ te gaan. En het rare is ook nog eens dat m'n vader vandaag zei: zet hem eens op handsfree, en toen ik dat deed, hoorde ik zijn stem N.B. wel, terwijl de melding dat hij ‘in gesprek’ is gewoon op mijn scherm blijft staan!

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • September 16, 2025

Hoi ​@SolaGratia,

Bedankt voor je reactie. Het zou ook nog met een update van de telefoon te maken kunnen hebben. Heb je de telefoon al eens uitgeschakeld en weer opgestart? Zo niet, dan kan je dit eens proberen en dan de telefoon even voor 15 minuten uit laten en dan weer aanzetten. 

Groetjes,
Amy

• auteur
  • Beginner
  • September 17, 2025

Bedankt! Nee, een update kan het niet zijn, m'n Nokia is al uit 2009, gewoon grappig om zo lang met een mobiel te kunnen doen :-) Ik begin te denken of misschien het speakertje kapot is (maar dus niet van de handsfreeoptie). Ik zal eens gaan opletten of het toch altijd is, wat ik eerst dacht van niet (maar misschien dat ik hem in die gevallen onbewust steeds op handsfree zette).