.

Beantwoord

Waarom kan ik een negatief saldo hebben bij een prepaid aansluiting?

  • 19 June 2016
  • 5 reacties
  • 190 Bekeken

Ik kreeg net een melding dat er Internet verbruikt is zonder databundel. Ik ben onmiddellijk gaan kijken en het bleek dat er al voor ruim 16 euro aan Internet is gebruikt, alleen vanmiddag! Lekker dan. Het blijkt dat je dus een negatief verbruik kunt krijgen op prepaid. Dat lijkt me niet de bedoeling en is toch ook levensgevaarlijk en vreemd?

Heb net de knop gevonden 'Internet op je mobiel in Nederland' en deze uitgezet. Waarom staat die knop standaard aan dan? Lekker geld verdienen als je zonder dat te weten een schuld kunt opbouwen bij Simyo, en zeker niet in de geest van 'prepaid'.

Ik ben er niet blij mee.
icon

Beste antwoord door Jihane 20 June 2016, 14:29

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Ik weet even niet wat de standaard instelling is. Ik meen me te herinneren dat hij standaard uit staat, maar ik kan me vergissen. Dat je negatief kunt komen bij Prepaid staat duidelijk aangegeven op de website. Dat is vervelend, en voor mij een reden om, als ik binnenkort buitenlandse gasten krijg, sims te kopen bij een provider waar dat niet kan.

Levensgevaarlijk vind ik overigens niet van toepassing hier.
De knop staat standaard aan omdat de meeste klant wel internet willen afnemen. Klanten worden hier ook netjes op gewezen in de mails die men krijgt bij de aanschaf van een prepaidkaart. Daarbij heeft je dataverbinding op je telefoon ook aangestaan, anders geen data verbinding mogelijk. Ik vind het persoonlijk erg jammer dat men te snel wijst naar de provider..
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Ryanne,

Allereerst: welkom op het Simyo Forum!

Jammer natuurlijk dat je met een klacht binnen komt, maar van feedback leren we allemaal 🙂 Ik zal je vragen één voor één beantwoorden. Het klopt namelijk wat Raytje zegt: een heleboel gebruikers vinden het juist prettig dat ze de optie hebben om te internetten. Omdat deze optie ook aan moet staan op het toestel, wordt er meestal gewoon bewust ge-internet. Vervelend dat dit in jouw geval onbewust is gebeurd! Het is zeer zeker niet bedoeld om - zoals jij dat zo eloquent zegt - schulden op te bouwen. Gelukkig heb je de optie via Mijn Simyo intussen uitgezet! Dat scheelt, want jij wilt helemaal niet internetten. Nu weet je dat je dat helemaal zelf in de hand hebt 🙂

Wat het negatieve saldo betreft: we willen liever niet gesprekken afkappen. Hierdoor kan het zo zijn dat iemand af en toe een negatief saldo krijgt. Dit geldt dus ook voor internetsessies: als je al bezig was terwijl je beltegoed nog boven de nul zat, en je blijft verder internetten, dan is het inderdaad mogelijk om in de min te komen. Ik heb, speciaal voor jou, je saldo teruggebracht naar € 0,-. Ik begrijp namelijk goed dat het ditmaal onbewust was, en ik zie ook dat je de optie voor Mobiel internetten uit hebt gezet. Top! Dan heb je nu weer een schone lei.

Uit pure nieuwsgierigheid: hoe zou de mogelijk om in de min te staan levensgevaarlijk kunnen zijn? ;)

@ Wimj12 en Raytje: Dank voor jullie hulp, heren!

Groetjes,
Jihane
Hoi allen, dank voor de reactie's en ook Jihane/Simyo bedankt.

Kennelijk is dat voor jullie allemaal prima en het zal best in de voorwaarden staan. Voor mij gebeurde het volgende: mijn telefoon is vervangen door een nieuwe. Op die nieuwe telefoon staat -zoals bij de meesten denk ik- de mobiele data gewoon aan. Bij ons thuis stond hij op de Wifi en dan gaat het goed. Maar op een andere plek is dat natuurlijk niet het geval. Wat het erger maakt, is dat die telefoon data vanaf de cloud gaan synchroniseren. Dus je bent al snel honderden Mb's verder en dat heb je niet door, omdat je zelf niet aan het Internetten bent.

Levensgevaarlijk niet letterlijk uiteraard. Maar wel in de zin van de hoge rekeningen die je kunt krijgen als je hier niet aan denkt. Dat ik me dan -na al een tijdje klant te zijn- moet herinneren dat dit in de voorwaarden staat, en dat de databundel standaard aan staat. Tja... ik denk daar dus niet aan maar misschien ben ik dan de enige.

Groeten!
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Ryanne,

Ik begrijp je punt goed! Ik zal er ook absoluut een notitie van maken en ervoor zorgen dat het bij de juiste mensen terecht komt. Het zou inderdaad handiger zijn als het prominenter duidelijk gemaakt kon worden dat 'Internet op je mobiel' standaard aan staat. Zoals ik al zei: van feedback gaan we er alleen maar op vooruit. Dankjewel!

Heb je nog verdere vragen? Ik beantwoord ze graag!

Groetjes,
Jihane

Reageer