.

Beantwoord

Waarom is er geld afgeschreven maar heb ik geen beltegoed?

  • 21 September 2022
  • 7 reacties
  • 108 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 10 reacties

Er is voor de zoveelste keer wel geld van mn rekening afgeschreven en geen beltegoed toegekend. 

Het is de laatste druppel in de badkuip met negatieve ervaringen met Simyo. Ik ben het helemaal zat en ben naar Youfone over. 

Het heeft dus ook geen enkele zin als het beltegoed over een paar dagen doorkomt. Waar moet ik zijn om de transactie ongedaan te maken? Gezien het een ideal betaling betreft kan ik het niet laten storneren, en ABN verwijst mij door naar de ontvangende partij. 

icon

Beste antwoord door Amy 22 September 2022, 11:31

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @IanP,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat dit erg frustrerend voor je is! Wat jammer om te lezen dat je bij ons weggaat. Mocht je je ooit bedenken dan staat onze deur altijd voor je open!

Ik heb even meegekeken op je aansluiting en ik zie dat het beltegoed wel is opgewaardeerd maar ook dat er een internetbundel is aangeschaft. Dit wordt namelijk verrekend met je beltegoed! Uit je bericht begrijp ik dat dit niet helemaal duidelijk voor je is of dat dit niet de bedoeling is geweest. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan kan ik het daar verder toelichten. 

Groetjes,
Amy

Reputatie 7

@Amy Om er voor te zorgen dat dit voor anderen ook duidelijk wordt gemaakt, zou ik willen voorstellen de toelichting i.p.v. in een persoonlijk bericht gewoon hier in dit topic te plaatsen. Op die manier kunnen anderen hier ook mee worden geholpen en/of kunnen wij de betreffende klant verwijzen naar dit topic.

NB De persoonlijke gegevens zou je toch al moeten hebben en kunnen inzien (achter het profiel van @IanP )?

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @RicoK,

Bedankt voor je bericht. Ik begrijp je punt maar omdat dit gaat om een betaling die volgens de klant niet klopt of helemaal duidelijk is vraag ik hem om mij een privébericht te sturen zodat we dit verder in zijn account kunnen uitzoeken. Wellicht gaat hier iets mis in het systeem en dienen wij een vergoeding hiervoor te geven. Wij hebben inderdaad inzicht op het nummer van de klant via het Forum, maar de persoonlijke gegevens dienen altijd gecontroleerd te worden. Dit zijn protocollen die wij moeten opvolgen en dit doen wij door te vragen of de klant ons een privébericht kan sturen met de persoonlijke gegevens.

Bedankt voor het meedenken 😊!

Groetjes,
Amy

Badge

Hoi Amy,

 

Bedankt voor de moeite maar ik laat het hier maar bij. Niks ten nadele van jou, erg blij dat je me probeert te helpen maar het is me de moeite en frustratie niet meer waard. Het internet tegoed heb ik inderdaad zelf omgezet toen vannacht het beltegoed er op kwam.

 

Voor de duidelijkheid van de thread:

Rond twaalf uur 's middags moest ik een klus bevestigen en kwam ik er achter dat mijn beltegoed op was. Ik heb het toen opgewaardeerd waarmee geld van mijn rekening was gehaald, maar er verscheen geen beltegoed. Helpdesk proberen te bereiken, maar na een uur(!) in de wacht te hebben gestaan was er nog niemand beschikbaar. Via whatsapp is tot heden nog helemaal niet gereageerd. Mail is niet beschikbaar. Ergens in de avond was het beltegoed eindelijk beschikbaar. Gezien ik het beltegoed niet meer nodig heb heb ik het maar omgezet in internet tegoed.

 

De klant heeft me na twee uur vanzelfsprekend laten weten maar een ander gezocht te hebben omdat ie niks hoorde. Dat tientje was het probleem niet, de duizenden euro's die ik echter misgelopen ben van de klus wel. Dat was het inkomen van deze maand, dus dat wordt spaaargeld aanbreken.

 

Nu kan een fout altijd voorkomen, maar dit specifieke geval is in de acht jaar dat ik bij Simyo zat meer dan 15 keer voorgekomen. Verder was er een voicemail die keer op keer weer uit zichzelf aanging waardoor klanten dachten mij een bericht gedaan te hebben, iets waar ik geen weet van had.

 

Om geen verborgen kosten te hebben ben ik voor pre paid gegaan, maar bij Simyo loop je gewoon in de min bij internet gebruik. Android update, -70 euro. Toen ik om een verklaring vroeg probeert Simyo dat als service te verkopen?! Pis niet op mn hoofd en verwacht dat ik je bedank voor de regen. Dus de hogere kosten van een pre paid, met dezelfde kans op onverwachte kosten als een abonement. Dat is geen service, dat is een verkapt oplichterstrucje, legaal gemaakt door een ToS, en salonfähig door een verkoop praatje. Het forum staat vol van klachten hierover, en zelfs de ACM heeft jullie op de vingers getikt. Dit laat duidelijk zien dat er gewoon kwade wil in het spel is. Gezien klanten geen enkele grip hebben wanneer beltegoed nu verloopt (hoewel er makkelijk een seintje op de lijn gegeven kan worden doet Simyo dit niet) zal dit een mooie inkomstenbron zijn, en ik verwacht dat dit ingecalculeerd is in de jaar financieen, zoniet een belangrijke factor om in de zwarte cijfers te blijven.

Als dit niet zo was had men deze "service” wel opt-in gemaakt. Het is niet alsof de kennis er niet is, of dat er geen signalen zijn dat mensen dit niet weten (De drogreden "staat op de site” gaat ook niet op. Het staat er om als escuus gebruikt te worden, terwijl men dondersgoed weet dat niemand op die site komt als er geen goede reden zoals opwaarderen is. Tis geen Facebook.). Nadat het ACM oordeeld dat het op zn minst duistere praktijken zijn, verbeterd Simyo z'n gedrag? Nope, gewoon creatief met de conclusie om gaan en een fictief limiet instellen. En natuurlijk is die limiet enkel voor de bühne, of in dit geval de ACM. Die limiet werkt niet. Niet bij mij, maar als ik het forum zo door lees ook bij anderen niet. Gewoon op dezelfde manier doorgaan, en als een enkeling klaagt restituteer je hen.

 

Na het melden van mijn klacht en iets doorvragen kwam de medewerker van het ACM met een in grote lijnen zelfde verhaal aan. De klachten regenen weer binnen, en men is daar ook niet achterlijk. Gezien zijn verhaal wordt er daar in ieder geval preliminair onderzoek naar gedaan.

 

Tot slot hoop ik dat het hoofdkantoor van Simyo in de fik vliegt. Weten ze daar ook hoe het is om een groot deel van je inkomsten te verliezen. Gadverdamme ik ben dr gewoon weer boos door geworden, blij dat ik over twee dagen van jullie af ben.

Reputatie 7
Badge +9

Dat negatief beltegoed was in het verleden zo. Nadat ACM en andere partijen zich erover hebben uitgelaten vult Simyo tegenwoordig negatief beltegoed zelf aan tot 0 euro.

Op dit moment heeft Simyo naar mijn weten last van een personeelstekort waardoor er op diverse kanalen flinke rijen staan. Dat is ook niet de bedoeling.

Met prepaid ben je vrij om over te stappen. En eerlijk gezegd mist Simyo echt een mogelijkheid om bij 0 te stoppen. Dat geld bij prepaid en ook bij Simyo. Hopelijk vind je een provider, die beter bij jouw wensen aansluit!

Reputatie 7

@IanP Ik heb je bericht een Like gegeven, maar het is natuurlijk helemaal niet leuk :(

Nu heeft een verhaal natuurlijk twee kanten, maar jouw kant van het verhaal komt inderdaad met enige grote regelmaat weer terug in/op het forum. Wij, Forum Experts, staan regelmatig in contact met Simyo, maar vooralsnog lijkt er geen verbtering in te zitten. Helaas…..

Ik wens je veel geluk en wijsheid bij je nieuwe provider.

Badge

@Groentjuh

Twee weken geleden nog ;) ben nu naar youfone, gisteravond aangevraagd net de sim in de bus. Ze maken iig een goede eerste indruk. Tabee allen, en ik hoop dat u deze problemen bespaard blijven. 

Reageer