.

Vraag

Waarom heb ik internetverbruik en hoge kosten met prepaid?

  • 13 February 2023
  • 1 reactie
  • 32 Bekeken

  • Beginner
  • 0 reacties

Goedemorgen,

Voor mijn dochter van 10 hebben wij een aantal maanden geleden een prepaid kaartje aangeschaft. Dit is er puur voor dat wanneer het nodig is ze met ons kan bellen. We gingen er vanuit dat wanneer het tegoed van het kaartje op is, hier ook geen gebruik meer van kan worden  gemaakt. Echter gebeurde er afgelopen zaterdag het volgende; smiddags ging mijn dochter even op haar telefoon, ze heeft een aantal spelletjes gespeeld en op internet gezeten. Dit alles thuis met wifi verbinding, anders dan via WiFi kan zij ook geen verbinding maken met het internet. Zo hebben wij het ook ingesteld. Na een half uur ontvingen wij een bericht dat het beltegoed onder de 2 euro zat, dit nagekeken in de simyo app en dit klopte. Vervolgens maar opgewaardeerd met 10 euro, zodat mijn dochter in ieder geval weer zou kunnen bellen. Binnen een aantal minuten ontvingen we weer een bericht dat het tegoed onder de 2 euro zat!? Bij controle blijkt er nu een bedrag van zo'n 55 euro in de min te staan en de simkaart is geblokkeerd? Hoe is dit in vredesnaam mogelijk met een prepaid? Dit moet er toch juist voor zorgen dat dit soort dingen niet kunnen voorkomen? Graag zie ik dan ook dat de simkaart weer gedeblokkeerd wordt.

 

 


1 reactie

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @SvV,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je hier vragen over hebt! Het is echter wel zo dat je met een prepaid niet in de min kan uitkomen. Het woord zegt het eigenlijk al pre-paid, je betaald voor iets en als het op is is het inderdaad op. Mocht er toch internet worden verbruikt dan zullen wij dit altijd aanvullen tot €0,00, in dit geval is dit dan ook gebeurd 😊. Als je het beltegoed opwaardeert kan er weer gebruik worden gemaakt van de simkaart!

Vermoedelijk heeft de internetoptie op de simkaart op dat moment aangestaan waardoor er internet kan worden verbruikt op het moment dat de Wifi even wegvalt of zwakker is dan het 4G netwerk. Om er zeker van te zijn dat jou dochter alleen gebruik kan maken van het internet als ze verbonden is met Wifi kan je het beste de optie '’internet'’ uitschakelen via Mijn Simyo (app) > Instellingen > Internet en bellen. Zo schakel je het internet uit op de simkaart. 

Mocht je toch nog vragen hebben laat het dan gerust weten!

Groetjes,
Amy

Reageer