.

Vraag

Waarom heb ik €7.50 negatief beltegoed, terwijl ik prepaid heb?

  • 17 May 2022
  • 8 reacties
  • 70 Bekeken

Door een fout (van ons) zijn er in 1x veel SMS berichten verzonden. Hierdoor in 1x beltegoed op. Dus dit opgewaardeerd, dat vrijwel meteen ook weer op was. Blijkt dat Simyo rustig doorgaat met het verzenden en ‘gewoon’ een negatief tegoed aanhoudt. Waarom wordt dit gedaan? 

Ten eerste was het mij niet bekend dat dit het beleid is en ten tweede is juist het doel van een prepaid telefoon om dit voor te zijn. Waarom niet gewoon stoppen op €0?? Of is dit een verdienmodel ten koste van de gebruiker?

Het idee erachter snap ik echt niet en is kennelijk bij Simyo ook niet te blokkeren. 

 


8 reacties

Bij Prepaid van Simyo kun je jouw gesprek of data sessie afmaken zonder dat dit ineens wordt afgepakt omdat je op €0,- zit. Niks is vervelend als je in een gesprek zit wat ineens is afgekapt omdat het beltegoed op is. Dit is de reden waarom Simyo dit zo doet. 

 

 

Hoi Ray,

Dank voor je reactie. Volgens de helpdesk van Simyo (die ik belde) kun je met bellen niet onder €0 komen, met SMS en data wel. Dat gaat een beetje tegen de reden in die jij noemt. Zelf vind ik dit een enorme tekortkoming. Je hebt juist beltegoed omdat je een maximum bedrag wilt uitgeven. Door deze vreemde regel kun je nog in de problemen komen (financieel gezien). Er is in mijn optiek geen enkele valide reden om een prepaid beller feitelijk een schuld op te laten bouwen (anders dan voor het financiele gewin van Simyo dan).  

Als Simyo dan zo meedenkend is, waarom kan dit dan niet in de instellingen aan/uit gezet worden?

Volledig onbegrijpelijk ………

Daarnaast blijkt het ook vrijwel onmogelijk te zijn een klacht in te dienen. Hiervoor wordt verwezen naar het forum?? 

Een moderator zal je spoedig te woord staan. Ik ben net als jouw een klant. 

Reputatie 3
Badge +1

Hoi @JK0078 

Bedankt voor je bericht. Ik kan me goed voorstellen dat het vervelend is wanneer dit zich voordoet. Simyo doet dit inderdaad om de reden welke @Ray aanhaalt; je kunt bij Simyo altijd een sessie afmaken, zonder dat je plots onderbroken word. Het kan dan voorkomen dat het tegoed in de min duikt, waarbij het door ons eenmalig weer wordt aangevuld, tot het tegoed weer op 0 staat. Je hoeft deze kosten dus niet zelf te betalen, dit is echt een eenmalige tegemoetkoming vanuit Simyo.

Groetjes,
Rutger
 

Hoi @Rutger 

Die tegemoetkoming van Simyo is er volgens mij niet. Bij het aanvullen van het beltegoed werd het min bedrag gewoon in direct in mindering gebracht. 

Blijft voor mij voorop staan dat dit niet de bedoeling is van een prepaid simkaart en je hier een keus moet kunnen maken. 

Reputatie 3
Badge +1

Hoi @JK0078,

Bedankt voor je bericht. Dit zou niet moeten gebeuren. Ik kijk graag even mee op je aansluiting om te kijken wat er precies is gebeurd. Om je vraag zo goed mogelijk te beantwoorden heb ik nog even enkele gegevens van je nodig. Zou je mij een privé bericht met jouw persoonlijke gegevens? Dan help ik je daar verder. Ik hoor graag van je.

Groetjes,
Rutger

Reputatie 7
Badge +9

Zou je mij een privé bericht met jouw persoonlijke gegevens?

Rutger is nieuw op het forum… Hij bedoelt: "Zou je mij een privé bericht met jouw persoonlijke gegevens willen sturen?”

Reputatie 3
Badge +1

Dank je wel @Groentjuh,

Nu voel ik mij een groentje 😁 Dit heb je goed gezien, een beginnersfoutje Heb het aangepast!

Groetjes,
Rutger

Reageer