Skip to main content
Vraag

Voorkom binnen een week dat je Simyo nummer wordt afgesloten!

• May 27, 2026
  • 4 reacties
  • 28 Bekeken

Een mail met bovenstaand onderwerp kreeg ik vandaag, ondanks dat ik zes dagen geleden (na de vorige waarschuwingsmail) nog met dit nummer heb gebeld.

Waarom worden deze waarschuwingen ook gestuurd als kortgeleden nog is gebeld met dit nummer?

4 reacties

Forum|alt.badge.img+7
  • Forum expert
  • May 27, 2026

Is er echt een gesprek gevoerd? Of heb je hem alleen twee keer laten overgaan?

• auteur
  • Beginner
  • May 28, 2026

gesprek van 3 seconden (volgens ontvangende apparaat)

Forum|alt.badge.img+2
  • Actief Simyaan
  • May 28, 2026

Staat dit ook bij Verbruik in Mijn Simyo?

Khadija
Moderator
Forum|alt.badge.img+2
  • Moderator
  • May 28, 2026

Hoi ​@dddd,

Bedankt voor je bericht. Ik begrijp dat dit voor verwarring kan zorgen. Zoals ​@wimj12 ook al aangaf (bedankt!), lijkt het erop dat het telefoongesprek niet volledig tot stand is gekomen.

Ik heb de aansluiting nagekeken en zie inderdaad dat er gisteren een sms-bericht is verstuurd. Daardoor blijft je nummer actief. Het telefoongesprek van 3 seconden is echter niet geregistreerd als een succesvol uitgaand gesprek. Daarom zijn de waarschuwingsberichten opnieuw verstuurd.

Voor de toekomst is het belangrijk om minimaal één keer per 6 maanden een uitgaand sms-bericht te sturen of een telefoongesprek te voeren waarbij de andere persoon daadwerkelijk opneemt. Alleen dan wordt de activiteit correct geregistreerd.

Gelukkig is het in dit geval inmiddels opgelost doordat het verstuurde sms-bericht wel goed is geregistreerd.

Mocht je verder nog vragen hebben, laat het dan gerust weten! 

Groetjes,
Khadija