Skip to main content

Verzoek om coulantieregeling voor onbedoelde roamingkosten

• August 4, 2026
  • 2 reacties
  • 13 Bekeken

Beste klantenservice van Simyo,

Mijn naam is TONG JING en ik ben sinds vandaag nieuwe klant bij Simyo. Vandaag heb ik mijn mobiele nummer in gebruik genomen.

Helaas is er tijdens mijn zakenreis in het buitenland per ongeluk dataroaming ingeschakeld gebleven. Hierdoor is mijn volledige beltegoed (€ 19,07 totaal, waarvan € 14,07 aan internet via beltegoed) direct verbruikt.

Aangezien dit mijn eerste dag is als klant bij Simyo en het om een eenmalige, onbedoelde fout gaat, wil ik u vriendelijk vragen of u mij tegemoet kunt komen via een coulantieregeling (het herstellen of terugstorten van het beltegoed). Ik heb de data-instellingen op mijn telefoon inmiddels direct aangepast om dit in de toekomst te voorkomen.

In de bijlage stuur ik u een screenshot van het verbruik in de Mijn Simyo-app.

Ik hoop erg op uw begrip en zie uw reactie graag tegemoet.

Met vriendelijke groet,

TONG JING

Moderator: Naam, adres of andere persoonsgegevens zijn uit het bericht gehaald in verband met privacyrichtlijnen.  

August 5, 2026

Hoi ​@TONG JING,

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend dat je direct op je eerste dag als klant je volledige beltegoed bent kwijtgeraakt door dataroaming in het buitenland.

Bij Simyo Prepaid werkt het verbruik van mobiele data in het buitenland via het netwerk van de lokale provider. Het tarief wordt verrekend met het openstaande beltegoed. Het is in ieder geval heel verstandig dat je de data-instellingen op je telefoon meteen hebt aangepast om dit voor de rest van je reis te blokkeren. Het handigste is om daarnaast de instellingen in Mijn Simyo aan te passen. Zo weet je zeker dat er niet per ongeluk toch gebruik wordt gemaakt van je beltegoed.

Vanwege de privacy heb ik je persoonlijke gegevens uit het bericht verwijderd. Het Simyo Forum is openbaar en voor iedereen zichtbaar; deel hier daarom nooit privégegevens.

Omdat ik begrijp dat dit niet bewust is gebeurd, wil ik graag kijken wat ik voor je kan betekenen. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je telefoonnummer en persoonlijke gegevens? Dan kijk ik hier direct samen met de juiste afdeling naar.

Groetjes,
Shaniqua

2 reacties

Shaniqua
Moderator
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • August 5, 2026

Hoi ​@TONG JING,

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend dat je direct op je eerste dag als klant je volledige beltegoed bent kwijtgeraakt door dataroaming in het buitenland.

Bij Simyo Prepaid werkt het verbruik van mobiele data in het buitenland via het netwerk van de lokale provider. Het tarief wordt verrekend met het openstaande beltegoed. Het is in ieder geval heel verstandig dat je de data-instellingen op je telefoon meteen hebt aangepast om dit voor de rest van je reis te blokkeren. Het handigste is om daarnaast de instellingen in Mijn Simyo aan te passen. Zo weet je zeker dat er niet per ongeluk toch gebruik wordt gemaakt van je beltegoed.

Vanwege de privacy heb ik je persoonlijke gegevens uit het bericht verwijderd. Het Simyo Forum is openbaar en voor iedereen zichtbaar; deel hier daarom nooit privégegevens.

Omdat ik begrijp dat dit niet bewust is gebeurd, wil ik graag kijken wat ik voor je kan betekenen. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je telefoonnummer en persoonlijke gegevens? Dan kijk ik hier direct samen met de juiste afdeling naar.

Groetjes,
Shaniqua

• auteur
  • Beginner
  • August 5, 2026

Hoi Shaniqua, bedankt! Ik heb je zojuist een privébericht gestuurd met mijn gegevens.⁠