.

Beantwoord

Simyo incasseert teveel van mijn rekening; beltegoed en verbruik komen niet overeen?

  • 12 June 2014
  • 3 reacties
  • 598 Bekeken

Badge
Beste lezer,

Ik was tot voor kort een tevreden Simyo Prepaid gebruiker, met de optie automatisch opwaarderen, totdat u veel teveel ging afschrijven van mijn bankrekening. Juist omdat simyo.nl zo een goed inzicht in verbruik en betalingsverplichtingen geeft, zie ik daar dat het echt mis is. Aangenomen dat mijn verbruik en mijn betalingen (zoals weergegeven op simyo.nl) overeen moeten komen met de afschrijvingen door Simyo van mijn bankrekening, zie ik dat tussen 1 maart 2014 en vandaag (12 juni 2014) 33.24 euro teveel afgeschreven is.

Alleen al de laatste 4 dagen heeft u 10 euro per dag van mijn bank geïncasseerd. Er zou hoogstens 10 euro teveel afgeschreven mogen zijn, omdat u automatisch opwaardeert met 10 euro zodra het beltegoed onder de 2 euro zit. het teveel afgeschrevene bedraagt dus echter meer dan 10 euro. Wilt u s.v.p. daarom het teveel afgeschrevene bedrag (33.34 euro) terugstorten op mijn bankrekening?

Ik vertrouw erop dat u mij wederom goed van dienst kan zijn. Mocht u van mening zijn dat bovenstaande veronderstelling niet klopt, kunt u dan a.u.b. in een berekening aangeven wat uw veronderstelling is?

Alvast dank,

Met vriendelijke groet.


NB (1) N.a.v. de mail van Simyo van 4 juni 2014, dat een aantal afschrijvingen door Simyo niet gelukt zou zijn en alsnog plaats zou vinden is denk ik de oorzaak van dit probleem. Echter: ik had helemaal geen betalingsachterstand bij u.

NB (2) Op 8 mei 2014 heeft u een bedrag van 19.95 bijgeschreven bij mijn beltegoed omdat u dat bedrag ten onrechte had afgeschreven voor los internetgebruik begin mei, terwijl ik daar een vaste maandbundel voor heb. Ondanks deze bijschrijving incasseert u op dit moment toch nog steeds teveel: mijn totale verbruik tussen 1 maart en 12 juni 2014 is 86.71, inclusief de ten onrechte berekende 19.95. Als ik daar 19.95 van aftrek is mijn totale verbruik 66.76. U heeft echter tussen 1 maart en 12 juni 2014 een bedrag van 100 euro geïncasseerd. Zodoende kom ik tot de conclusie dat u 33.24 teveel heeft geïncasseerd).
icon

Beste antwoord door Kim 13 June 2014, 12:00

Bekijk originele reactie

3 reacties

Badge +6
Hoi Llanister,

Ik ben even uitgebreid in deze case gedoken en heb even het één en ander op het rijtje gezet. Ik heb ook je verbruik erbij gepakt van 1-3 t/m 13-6 en zie dan het volgende:

4 Aankoop bundels (De internetbundels) €40
45 Gesprekken binnen Nederland €22,67
8 SMS binnen Nederland €0,80
Internet op je mobiel €40,03
5 Gesprekken vanuit het buitenland €1,22
7 Gesprekken naar het buitenland €20,32
1 Ontvangen gesprekken in het buitenland: €0,14
3 SMS naar het buitenland €1,53
Totaal: €126,71
Min de tegemoetkoming voor mobiel internet €19,95
Totaal: €106,67

In deze periode is er 10x opgewaardeerd à €10 en nu (13-6 11.48 uur) heb je nog €4,75 aan beltegoed en op 1-3 had je natuurlijk ook nog wat beltegoed over, dus volgens mij komt het beltegoed en het verbruik dat er tegenover staat behoorlijk overeen? :)
Zou het misschien zo kunnen zijn dat je de Internetbundels niet hebt meegenomen in je berekening? :)

Met betrekking tot de afschrijvingen die er zijn geweest de afgelopen week, dit komt doordat er tweemaal daadwerkelijk is opgewaardeerd, namelijk op 5-6 en 7-6.
De afschrijvingen die op 4-6 hebben plaatsgevonden zijn voor de opwaarderingen die op 27-3 en 1-4 zijn geweest, maar helaas niet zijn geïncasseerd. Dit is dan ook de reden waarom je de e-mail hebt ontvangen dat een aantal afschrijvingen door Simyo niet gelukt waren en alsnog plaats zouden vinden.

Ik hoor het graag van je of ik hiermee voor wat meer duidelijkheid heb weten te zorgen! 🙂
Badge
Hoi Llanister,

Ik hoor het graag van je of ik hiermee voor wat meer duidelijkheid heb weten te zorgen! :)


Je analyse klopt. Ik rekende de bundels niet mee. Dank voor je moeite 😉
Reputatie 5
Badge +11
Namens -Kim; Geen dank 😮

Reageer