Skip to main content
Beantwoord

Prepaid opwaarderen via bankrekeningnummer

• January 22, 2026
  • 11 reacties
  • 58 Bekeken

Ik wil 50 euro opwaarderen maar ik heb geen internetbankieren. Hebt u een bankrekeningnummer voor mij?

Beste antwoord door Amy

Hoi ​@Leandraeana,

Bedankt voor je bericht. 

Als je automatisch opwaarderen aanzet wanneer het beltegoed onder de € 2,- is, wordt het beltegoed niet meteen automatisch opgewaardeerd. Je moet dan eerst zelf handmatig opwaarderen via Mijn Simyo. 

Als je geen internetbankieren hebt kan je handmatig beltegoed opwaarderen door dit over te maken naar ons. Dit kan je doen door het bedrag over te maken naar de naam Simyo. Bij de vermelding kan je dan het telefoonnummer en 'opwaardering beltegoed' invullen. Binnen één werkdag staat het beltegoed dan op jouw Prepaid aansluiting.

Het rekeningnummer waar je het naar kan overmaken voor een Prepaid aansluiting is: NL19INGB0007811670.

Mocht je nog vragen hebben laat het dan gerust weten.

Bedankt voor jullie reacties! ​@Summer2 ​@wimj12 en ​@XTF

Groetjes,
Amy

11 reacties

Forum|alt.badge.img+1
  • Allround active
  • January 22, 2026

Is automatisch opwaarderen misschien een handige optie voor je?

Automatisch opwaarderen
Met je Simyo Prepaid kun je automatisch opwaarderen. Slim, want zo zit je nooit zonder beltegoed. Wil je automatisch opwaarderen aan zetten? Log dan in op Mijn Simyo .

Op je Beltegoed tegel onder het kopje Overzicht zie je onderaan in het oranje 'Automatisch opwaarderen aanpassen' staan. Klik daarop om automatisch opwaarderen in te stellen. Je kunt nu kiezen uit twee opties:

Je kunt automatisch opwaarderen zodra je beltegoed minder is dan € 2,-.
Je kiest een vaste dag in de maand waarop je beltegoed wordt opgewaardeerd.
Je automatische opwaardering kun je betalen via je rekeningnummer. Is je rekeningnummer nog niet bekend op Mijn Simyo? Dan kun je dit direct regelen als je automatisch opwaarderen aan zet.

Alles over beltegoed en opwaarderen - Simyo

• auteur
  • Beginner
  • January 23, 2026

Nee, ik wil graag een banknummer hebben. Ik zet mijn telefoonnummer op de overschrijvingskaart en het bedrag en dan komt het in orde.

AUTOMATISCHE OVERSCHRIJVING: ik ben bang voor een hack. Stel ik waardeer €50,- op, binnen enkele seconden wordt die door de hacker opgemaakt, er wordt opnieuw opgewaardeerd, het tegoed wordt weer binnen enkele seconden opgemaakt, er wordt weer opgewaardeerd, net zo lang tot mijn rekening leeg is.

Ik ga proberen een kennis te vinden die via ideal kan opwaarderen.

Jammer dat jullie geen betaalkaarten hebben. BOL.com heeft die wel. Kan ik via BOL.com betalen?

Het komt tegenwoordig steeds vaker voor dat niet het geldbedrag van belang is maar het loopt spaak op de wijze van betalen.

• auteur
  • Beginner
  • January 23, 2026

Ik heb zojuist een truuk bedacht. Ik wacht tot ik nét onder de €2,- beltegoed zit. Dan zet ik Autom. Opwaarderen op AAN, er wordt opgewaardeerd en dan zet ik Autom. Opwaarderen meteen weer uit. Hopelijk kan dat.

Forum|alt.badge.img+7
  • Forum expert
  • January 23, 2026

Dan hoop ik voor je dat er geen vertragingen in zitten.

Maar dat weten de moderators vast wel.

Forum|alt.badge.img+7
  • Forum expert
  • January 23, 2026

Verwijderd

Forum|alt.badge.img+1
  • Actief Simyaan
  • January 23, 2026

AUTOMATISCHE OVERSCHRIJVING: ik ben bang voor een hack. Stel ik waardeer €50,- op, binnen enkele seconden wordt die door de hacker opgemaakt, er wordt opnieuw opgewaardeerd, het tegoed wordt weer binnen enkele seconden opgemaakt, er wordt weer opgewaardeerd, net zo lang tot mijn rekening leeg is.

Waar komt die angst vandaan?

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • antwoord
  • January 23, 2026

Hoi ​@Leandraeana,

Bedankt voor je bericht. 

Als je automatisch opwaarderen aanzet wanneer het beltegoed onder de € 2,- is, wordt het beltegoed niet meteen automatisch opgewaardeerd. Je moet dan eerst zelf handmatig opwaarderen via Mijn Simyo. 

Als je geen internetbankieren hebt kan je handmatig beltegoed opwaarderen door dit over te maken naar ons. Dit kan je doen door het bedrag over te maken naar de naam Simyo. Bij de vermelding kan je dan het telefoonnummer en 'opwaardering beltegoed' invullen. Binnen één werkdag staat het beltegoed dan op jouw Prepaid aansluiting.

Het rekeningnummer waar je het naar kan overmaken voor een Prepaid aansluiting is: NL19INGB0007811670.

Mocht je nog vragen hebben laat het dan gerust weten.

Bedankt voor jullie reacties! ​@Summer2 ​@wimj12 en ​@XTF

Groetjes,
Amy

• auteur
  • Beginner
  • January 23, 2026

Dank! Ik ga eerst proberen het geld over te maken op het rekeningnummer. XTF vraagt waar die angst vandaan komt. Sinds 2021 heb ik geen internet meer omdat ik zoveel gehackt werd dat er niets anders op zat dan de internetverbinding op te zeggen. Het hele verhaal is te lang om hier te vertellen. Maar sindsdien ben ik héél voorzichtig. Ik heb wel een smartphone en dat is eigenlijk ook wel goed.

Forum|alt.badge.img+1
  • Actief Simyaan
  • January 23, 2026

Wel een smartphone maar geen abo? Dat lijkt me nogal duur..

• auteur
  • Beginner
  • January 23, 2026

Ik heb nu een Samsung Galaxy a52 smartphone en daarop een abonnement van Simpel. Daarnaast heb ik voor noodgevallen een telefoon met prepaid van Simyo. Ik doe alles via mobiele gegevens, er is geen WiFi. Ik game niet, luister wel veel podcasts, af en toe een film via YouTube. Het blijkt dat ik elke maand nog niet de helft gebruik van het gegevens-tegoed dat ik heb.

Friesian
  • Forum Expert
  • January 23, 2026

Hoi ​@Leandraeana 

Ik begrijp je echt goed, vertrouwen is dan een groot issue. Ik ben in het verleden telefonisch opgelicht. Ook al ben ik zeer wantrouwend, erg op mijn hoede, zoals anderen die het is overkomen en mij dus ook. Mijn (zelf)vertrouwen kreeg toen een grote barst. 

Ik zei al tegen de politie als ik wist wie me dat heeft aangedaan, mijn hart zegt iets anders dan mijn hersenen. Ik heb een paar ijzeren buizen aan de stal liggen voor het goede doel. 😉🥲

Bij/na een hack is het vooral belangrijk lijkt me om informatie in te winnen hoe je je het beste hiertegen kunt beschermen.