Skip to main content
antwoord

Prepaid omgezet naar abbo bij simyo. Krijg ik mijn beltegoed terug?

• September 29, 2025
  • 7 reacties
  • 65 Bekeken

Ik heb mijn prepay omgezet naar Simyo. Kan ik het prepay tegoed teruggestort krijgen?

Beste antwoord door Groentjuh

Als je prepaid via Mijn simyo omzet naar sim only, dan zal Simyo het beltegoed verrekenen met de eerste factuur/facturen van sim only. Je krijgt je beltegoed dus niet terug, maar betaalt daarmee de eerste facturen totdat het uiteraard op is.

7 reacties

Friesian
  • Forum Expert
  • September 29, 2025

Hoi ​@AGrif 

Was je eerst prepaid klant bij Simyo en heb je dit omgezet naar een sim only van Simyo? 

• auteur
  • Beginner
  • September 29, 2025

Ja.

Forum|alt.badge.img+10
  • Forum expert
  • antwoord
  • September 29, 2025

Als je prepaid via Mijn simyo omzet naar sim only, dan zal Simyo het beltegoed verrekenen met de eerste factuur/facturen van sim only. Je krijgt je beltegoed dus niet terug, maar betaalt daarmee de eerste facturen totdat het uiteraard op is.

Roeqajja
Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator
  • September 30, 2025

Hi ​@AGrif,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je hier even contact over hebt opgenomen.

Ik zie dat je correct bent geïnformeerd hierover! Je resterende beltegoed wordt inderdaad verrekend als korting op je eerste factuur. 

Super bedankt voor jullie hulp heren! ​@Friesian en ​@Groentjuh 😊

Groetjes,
Roeqajja

• auteur
  • Beginner
  • September 30, 2025

Idd een bericht gekregen. Het beltegoed wordt verrekend. Fijn!

Roeqajja
Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator
  • October 1, 2025

Top! 😊

Forum|alt.badge.img
  • Rookie
  • October 7, 2025

Vandaag blijkt echter, in tegenstelling tot wat de klantenservice eerder aan mij heeft toegezegd, dat een restsaldo op het tegoed niet wordt verrekend of kan worden overgeheveld naar een andere SIM. De betreffende SIM is ooit uitgegeven als prepaid kaart aan iemand anders, met een saldo ( tegoed, inclusief bonus ). En ik heb daarom aangenomen dat ik ook dit volledige tegoed zoals gespecificeerd kan benutten. Dat blijkt echter niet het geval.

Bij eerdere kontakten met de klantenservice is mij nadrukkelijk verzekerd dat het positieve saldo dat nog was overgebleven aan mij zal worden vergoed. Dat zou naar keuze zijn middels overschrijving van het restsaldo op de bankrekening welke ik zelf heb opgegeven, of anders naar een andere SIM welke ik in een ander toestel in gebruik heb. Maar na de meervoudige toezegging van SIMYO is dat dus niet gebeurd. En nadat ik mij daarover beklaagde, krijg ik vandaag te horen dat er niets zal worden vergoed of overgeheveld naar een andere SIM. De motivatie daarvoor was dat ik het oorspronkelijke saldo niet zelf aan SIMYO zou hebben betaald.
Dat is ook waar, maar ik heb het wel aan de leverancier van die prepaid SIM kaart betaald. En met de aanname dat ik saldo ook volledig kan opmaken. De prepaid kaart heb ik omgezet naar een SIM-only abonnement en na enkele maanden beëindigd met inlevering van het gekoppelde telefoonnummer.

Wat hier niet klopt is dat SIMYO verschillende keren heeft toegezegd en mij ( nadrukkelijk ) heeft verzekerd dat het restsaldo van enkele euro's zal worden vergoed, of overgezet naar een andere SIM van SIMYO. Dat hebben ze dus niet gedaan. Hun nadrukkelijke verzekering blijkt waardeloos.

Restsaldo foetsie.